30" 2560x1600 - Hoe deel ik dat in?

Pagina: 1
Acties:

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 21:50
Ik heb sinds kort de 30" monitor van Dell.
Deze draait op 2560x1600.

Gezien de hoge resolutie past er best veel op dat scherm (understatement).
Ik vroeg me af of er software is die het makkelijker maakt een indeling van de schermen te maken.

Zoiets als bijvoorbeeld Mac OSX doet.

Hiervoor had ik 3 monitoren naast elkaar (3x17" en dan past alles netjes).

Pickle Rick!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij mijn laptop kwam er een programma meegeleverd dat doet wat jij wil: Acer Gridvista. Ik geloof dat je dit kan downloaden op de Acer website en het werkt ook op een niet-Acer computer.

Er zullen vast ook wel uitgebreidere alternatieven zijn hoor...

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 15:19
volgens mij doet het programma gridmove dat ook
kan je hem in 6,4,2 delen indelen en meer.

Verwijderd

Ik gebruik geen speciale software, maar maak gewoon gebruik van het 'geheugen' van Windows Vista. De positie en grootte van je vensters worden onthouden zodat alles op de juiste plaats blijft staan (is in XP waarschijnlijk ook zo). Links zet ik Winamp (is beter vertikaal te positioneren dan Windows Media Player) en rechts ben ik creatief geweest met de sidebar. Live Messenger kan er ook nog bij, zodat je steeds kan zien wie er online is. Verder heb ik iconen in de quickstart toegevoegd en vergroot, plus een extra taakbalk rechtsonder met shortcuts naar documenten, afbeeldingen, software, downloads, muziek en video (er is immers genoeg plaats op de taakbalk).

Illustratie: http://img441.imageshack.us/img441/4768/54029699dx9.jpg

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 22:30

CodeIT

Code IT

Ik heb hetzelfde probleem. Vista onthoud het meeste wel (explorer toevallig niet), maar als ik met remote desktop inlog wordt alles verschoven. Ik ga eens kijken naar GridMove...

• astute
Hmm, die acer kan ik niet downloaden, krijg wazige errors op Acer site
en Gridmove lijkt niet te werken op x64 :(

Heb weinig geluk vandaag.

Pickle Rick!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 22:30

CodeIT

Code IT

astute schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:51:
Hmm, die acer kan ik niet downloaden, krijg wazige errors op Acer site
en Gridmove lijkt niet te werken op x64 :(

Heb weinig geluk vandaag.
Bij mij werkte het eerst ook niet (32 bit). Ik kwam er alleen achter dat je eerst op [winkey]+G moet drukken en dan kun je kiezen welk vlak je wilt gebruiken.

• astute
CodeIT schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:12:
[...]

Bij mij werkte het eerst ook niet (32 bit). Ik kwam er alleen achter dat je eerst op [winkey]+G moet drukken en dan kun je kiezen welk vlak je wilt gebruiken.
Aah, bedankt voor de tip!
Vind het nog steeds niet ideel. Dit is wel iets wat mac's beter doen boven windows systemen...

Pickle Rick!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb dat gridmove geinstalleerd, maar ik zie geen verschil. Hoe stel je dat in? Ik heb een icoon op de taakbalk en wat moet ik daar instellen?

[ Voor 0% gewijzigd door Dothan op 11-07-2007 23:41 . Reden: Ik heb het algevonden, het is met de middelste muisknop slepen, dat werkt dus niet met mijn MX Revolution. ]

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 11:50
ik las in het 20+ topic dat dat ook kan met tools van je videokaart...
Pagina: 1