Toon posts:

[CSS] Content loopt buiten div in Firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een template te scripten, echter loop ik tegen het volgende probleem: de content loopt buiten m'n div, oftewel de div rekt niet mee met de content. Dit probleem doet zich echter alleen voor in Firefox, IE 6 en 7 laten dit wel goed zien (afgezien van wat andere IE 6 problemen die ik later oplos).
Zie hier de template

Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen? Bij voorbaat dank!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Zet eens overflow: hidden; op je #container.

Zet eens overflow: hidden; op #page. Is gewoon een kwestie van even netjes floats clearen!

[ Voor 54% gewijzigd door Rowanov op 12-06-2007 20:01 ]

• akaIDIOT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:33
Je kan aan het eind van je 'content' een div plaatsen die clear: both doet, dan rekt je div sowieso mee.

Persoonlijk vind ik het echter mooier om er voor te zorgen dat de div met je content niet float. Ruimte voor eventuele 'bars' er naast kan je maken door je 'main div' een margen te geven (die dan opgevuld wordt met je floaters).

Maar zoals Rowanov al zegt: floatjes zijn je probleem... ;)

*stu!ter* *boink*

Verwijderd

Als een float geen absolute height heeft ziet de parent div de waarlijke height van de float niet. speel eens met overflow: auto;.

[edit]
Een beetje inline overkill op het gross van je divs.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 09:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rowanov schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:43:
Zet eens overflow: hidden; op je #container.

Zet eens overflow: hidden; op #page. Is gewoon een kwestie van even netjes floats clearen!
Bedankt, probleem opgelost. Ik ben echter nog wat verder gaan spelen met mijn template. In Firefox is hij helemaal naar wens, IE 7 geeft een paar kleine afwijkingen maar die zijn niet noemenswaardig. IE 6 geeft mn template beroerd weer. Mn advertentieruimte in de header staat verkeerd, het submenu is gammel en de links in mn footer zijn ook bagger. Toch is mn template valid HTML 4.01 en valid CSS, hoe komt het dat IE 6 dan toch mn template verkracht?

Verwijderd

Pfew dat is wel een hoop "verkracht". Dit is een beetje onbegonnen werk om te gaan debuggen als outsider, probeer in de toekomst eens voor twee browsers te ontwikkelen. Dus niet eerst je site maken in FF en dan erachter komen dat hij niet werkt in IE6/7

Als ik jou was zou ik gewoon dingen gaan weghalen en zien wat het doet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:28:
Pfew dat is wel een hoop "verkracht". Dit is een beetje onbegonnen werk om te gaan debuggen als outsider, probeer in de toekomst eens voor twee browsers te ontwikkelen. Dus niet eerst je site maken in FF en dan erachter komen dat hij niet werkt in IE6/7

Als ik jou was zou ik gewoon dingen gaan weghalen en zien wat het doet.
]

Internet Explorer 7 vormt niet het probleem. Heb in eerste instantie ook voor Firefox en Internet Explorer 7 ontwikkeld, later ging ik ook eens testen in IE 6 en zag toen dat er toch wel veel verkracht werd. Ik zal eens aan het sleutelen gaan!

Verwijderd

Uit statestieken blijkt dat omenabij 50% van het bedrijfsleven nog met windows 2000 werkt en het lewendeel van de andere helft windows xp (vaak zonder IE7). Dit betekend dat het overgrote deel van je gebruikers nog steeds met IE6 zit.

Als je ontwikkeld voor FF en IE6 volgt IE7 meestal wel behalve een paar kleine nuances.
Pagina: 1