geheugen voltage vraag

Pagina: 1
Acties:

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-01 13:02

Instatic

To Be Or Not To Be

Topicstarter
Ik heb Team Xtreem DDR2 1066MHz CL 5-5-5-15 TXDD2048M1066HC5DC geheugen.
nu staat er op de verpakking en op de website 2.3V - 2.4V.
betekent dat nu dat ik ze standaard op die voltage moet laten lopen?
want me pc is een beetje instabiel en ik heb het gevoel dat het daarmee te maken heeft.

That Is The Question

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is dan wel aan te raden het voltage wat hoger te zetten. Veel van die 'overclock'dimmetjes hebben wat meer prik nodig om stabiel te draaien. Dus gewoon 0.1 of 0.2V erbij zetten en dan moet het wel werken.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als er op de verpakking 2.3V staat dan kan 0.1 of 0.2V meer niet genoeg zijn hoor. DDR2 draait namelijk standaard op 1.8V.

Zulk geheugen heeft trouwens meestal niet zijn maximale frequentie/timings in de SPD staan waardoor het trager loopt op automatische instellingen. Dit is omdat ze anders misschien niet willen booten als je BIOS nog op 1.8V staat ingesteld. Alles even handmatig instellen dus.

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://aycu01.webshots.com/image/16520/2002327551383859559_th.jpg
dit geeft sandra aan

kan ik ook die performance profiles er gelijk inzetten met die voltage's?

[ Voor 49% gewijzigd door Instatic op 12-06-2007 19:51 ]

That Is The Question

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Topicstarter
de pc Is nog steeds niet stabiel maar ik heb net gelezen dat de onboard geluidskaart van de p5b deluxe kan zorgen voor onverklaarbare programma lock ups . Ik ga dat maar even nakijken .

[ Voor 11% gewijzigd door Instatic op 13-06-2007 11:21 ]

That Is The Question

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Admiral Freebee schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:38:
Als er op de verpakking 2.3V staat dan kan 0.1 of 0.2V meer niet genoeg zijn hoor. DDR2 draait namelijk standaard op 1.8V.
Klopt helemaal, maar zelf ben ik er meer van kleine stapjes te nemen. Een lager voltage is over het algemeen een langere levensduur. Dus als je het extra voltage niet nodig hebt, waarom zou je het er dan opzetten. Dus het kan zijn dat 2.0V idd te weinig is, maar ik zou eerst die setting proberen alvorens verder te gaan.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Terw_Dan schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:24:
Klopt helemaal, maar zelf ben ik er meer van kleine stapjes te nemen. Een lager voltage is over het algemeen een langere levensduur. Dus als je het extra voltage niet nodig hebt, waarom zou je het er dan opzetten. Dus het kan zijn dat 2.0V idd te weinig is, maar ik zou eerst die setting proberen alvorens verder te gaan.
Daar heb je gelijk in maar aangezien de TS last heeft van stabiliteitsproblemen lijkt me het raadzaam het eerst op de aanbevolen spanning te proberen om er zeker van te zijn dat het niet ligt aan te weinig spanning. :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Admiral Freebee schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:38:
[...]

Daar heb je gelijk in maar aangezien de TS last heeft van stabiliteitsproblemen lijkt me het raadzaam het eerst op de aanbevolen spanning te proberen om er zeker van te zijn dat het niet ligt aan te weinig spanning. :)
Dat is natuurlijk ook weer zo, ligt er maar net aan op welke manier je het redeneert.
Standaard --> hoger voltage, maar onder het aangeraden beginnen
OF
Aangeraden voltage --> evt voltage verlagen indien stabiel.
tot je systeem stabiel/niet meer stabiel is.

Maar met beide manier kom je uiteindelijk wel op het punt dat het stabiel is:)

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Topicstarter
ik heb nu dus de spanning op 2.3v gezet en de memtimings staan gewoon op auto .

4-4-4-11 2t
en het loopt nu 1:1 ipv 2:3.

het rare is dat als ik ga stress testen er helemaal niks aan de hand is vandaag ongeveer 12 uur achter elkaar gestresst met die timings (met de oude settings ging het precies hetzelfde dus 1.8v 2:3
timings by spd).

Als ik een filmpje open of i.e of mozilla noem maar op, dan kan het zijn dat dat programma half opstart en dan niet meer reageerd en word het een on afsluitbaar process. Als dit gebeurd is de pc nie meer uit te zetten via windows. en er kan ook geen ander programma meer geopend worden.

ik ga nu ff wachten tot dit weer gebeurd en dan ga ik even de soundcard disablen . om te kijken of het nog steeds gebeurd

mooi :) winamp crashte net gelijk na deze post :)
eerst maar even DTS uitschakelen nu

[ Voor 5% gewijzigd door Instatic op 13-06-2007 13:38 ]

That Is The Question

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Topicstarter
nou , hij is NU stabiel hoor :D nu ff lekker oc'en :) en een nieuw soundcardje kopen :D

That Is The Question

Pagina: 1