Hoe zoeken jullie nieuwe klanten?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 12:29
Hey,

Een tijdje geleden ben ik als freelance graficus begonnen. Ik had toen een "vaste" klant, die regelmatig één en ander nodig had. Ondertussen is dat echter gestopt en ben ik al een tijdje op zoek naar nieuwe klanten.
Dat lukt echter niet zo fantastisch.
Momenteel pak ik het aan door naar bedrijfjes te zoeken die geïnteresseerd zouden kunnen zijn (hoofdzakelijk bedrijfjes die websites maken voor hun klanten). Ik stuur hen een mailtje en neem een week of 2 later telefonisch contact. Tot nog toe jammer genoeg zonder veel succes.
Ik beschik echter niet over een groot budget, en kan dus niet echt reclame gaan maken of zo. Ik vraag me af of er niet nog goede methoden (liefst kostenloos dus, of toch zeer goedkoop) zijn om klanten te werven?
Iemand suggesties, ideeën,...?

Tnx,

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan sowieso reclame maken op "gratis" sites ala marktplaats als je echt om klantjes verlegen zit, maar is dit niet onderdeel van je werk als freelancer: bedenken hoe je propects gaat benaderen en daar hopelijk klanten van maken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Netwerken wil wel helpen. Laat kaartjes drukken en zorg dat die een beetje verspreid raken onder vrienden en familie. Wel erop blijven letten dat je voor geld werkt, dat is binnen je vriendenkring soms niet zo gemakkelijk af te dwingen.
Idee van die kaartjes is dat ze uiteindelijk verder komen dan jouw directe contacten en dat mensen adhv de indruk die je kaartje achterlaat, even op je website gaan kijken en je uiteindelijk inschakelen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

@Firecracker, als je een aardige portfolie hebt om dingen voor te kunnen leggen..
dit zijn vaak dingen die je niet van alleen achter je computertje kan regelen

je moet mensen enthousiast krijgen, laten zien dat je mooie dingen voor ze kan maken
dat je wat voor ze kan betekenen

er zitten veel beunhazen in deze sector, het hebben van de geldige licenties / diploma's
is natuurlijk ook belangrijk

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zorg er voor dat je je vak verstaat en laat dat op alle mogelijke manieren zien.

Waar is bijvoorbeeld je website?

www.diovisuals.co,

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

"Bedrijven die websites maken"... hmm kun je niet 'beter' bedrijven aanschrijven die websites nodig hebben? Zijn 2 verschillende werelden. Laatste kom je misschien sneller in.

Bekijk bestaand materiaal (websites etc) en zeg dat je beter kan en geef voorbeelden. Ken mensen die bijvoorbeeld alle slagers ofzo gingen zoeken in de buurt.. website kijken.. is ie 'lelijk' gewoon vriendelijk mailtje sturen of iets met 'Redesign nodig?' Met info over prijs, portfolio vermelden, etc...

En je 'op tijd' door laten verwijzen. Vraag bestaande klanten (voor al werk klaar is ;) ) of zij nog mensen kennen die werk kunnen verschaffen.

[ Voor 13% gewijzigd door kaassouffle op 17-06-2007 12:38 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:19

Eijkb

Zo.

Zet je PM aan op Got, in je signature je portfolio e.d. Laat eventueel wat werk achter op bas[at]wezitten.nl, ben nog op zoek naar iemand.

.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02-2025

Bozozo

Your ad here?

Aha een topic plaatsen werkt dus ook :P

Ik heb zelf helaas niet de juiste licenties dus voor mij blijft het voorlopig bij hobby. Ik denk dat dat voor aardig wat 3D'ers hier geldt.

TabCinema : NiftySplit

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Eijkb schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:41:
Zet je PM aan op Got, in je signature je portfolio e.d. Laat eventueel wat werk achter op bas[at]wezitten.nl, ben nog op zoek naar iemand.
Ik ben ook geinteresseerd, Mail mij ook even wat werk naar bicubic[AT]hotmail[DOT]com

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 12:29
@ Eijkb en Xander2000: check even jullie mailbox ;).

Al zeker erg bedankt aan iedereen die reageerde. Ik probeer om jullie tips zo snel mogelijk in praktijk om te zetten.

@ Bozozo: ik heb er ook niet echt het gepaste diploma voor hoor. Ik zit weliswaar in de IT-sector, maar voor graficus heb ik geen opleiding gehad. Dat is bij mij ook enkel uit hobby gegroeid en via mijn vriendin haar eindwerk met een bedrijfje gaan samenwerken. Die hebben nu echter geen werk meer voor me :(. Vandaar dat ik dus klanten nodig heb. Ik doe dit soort werk héééél graag, maar zonder klanten moet ik die activiteit binnen de kortste keren staken ;( en dat zou ik zo spijtig vinden.

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi stuur mij even een mailtje op aiwa1608<haalditweg>@hotmail.com. Ik ben ook regelmatig op zoek naar een grafisch iemand om mee samen te werken aan sites.

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-01 17:43
Je zou je ook kunnen aanmelden op sites als devaintart een daar wat van de dingen laten zien die hebt gemaakt dat zijn meestal hele grote communities waar ok veel mensen op kijken.

https://bettyskitchen.nl

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

FirecrackerBE schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:07:
...ik heb er ook niet echt het gepaste diploma voor hoor. Ik zit weliswaar in de IT-sector, maar voor graficus heb ik geen opleiding gehad...
ione schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:55:
...Ik ben ook regelmatig op zoek naar een grafisch iemand om mee samen te werken aan sites.
Nee, dat schiet lekker op ;)

Verder vraag ik me af of de vraag van dit topic niet meer centraal moet staan, het lijkt hier nu wel een soort van beunhaasjesprikbord.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Ik zoek bijna nooit klanten. Al mijn vrienden en kennissen weten inmiddels wat ik in mijn mars heb en als ze dan van iemand horen dat die iets nodig heeft sturen ze die mensen door naar mij. Dus dat netwerk groeit erg snel. Een goede portfolio op internet zetten en deze veel linken helpt ook zeker mee.

Binnenkort ga ik wel eens kaartjes laten drukken, wat het is toch wel makkelijk om gelijk de contactgegevens aan een potentiële klant te kunnen geven.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Verwijderd

Nu ben ik toch wel benieuwd naar je portfolio ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En dicht, iedereen weet dat werving niet mag en toch mondt dit topic uit in een wervingstopic...

:w

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.