Excuus voor de extreme Necropost in dit topic, maar ik ben vandaag tegen hetzeflde probleem aangelopen en heb een oorzaak gevonden. Aangezien dit topic een van de weinige hits is op google hoop ik dat anderen hiermee geholpen worden, here goes:
Over het algemeen worden gemengde plaatjes/text verstuurd als zijnde het content type multipart/mixed, een van deze parts is dan de html versie van het mailbericht, de andere parts zijn de attachments. Alle attachments hebben over het algemeen een cid, dat gebruikt kan worden in de html e-mail om plaatjes inline te tonen. Outlook Web Access toont deze plaatjes niet als deze plaatjes als multipart/mixed zijn gemarkeerd. De html krijgt vervolgens img src="" mee, in plaats van het cid van de attachment.
Om OWA te vertellen dat die plaatjes toch echt in die HTML horen te staan heb ik het content-type multipart/related gebruikt. Dit wordt beschreven in RFC 2387
http://www.faqs.org/rfcs/rfc2387.html
Hiermee kun je aangeven dat bepaalde gegevens met elkaar te maken hebben, een HTML en een aantal images kunnen dan in een enkele multipart/related container worden gegooid waardoor OWA er mee overweg kan. Deze container is ook weer te nesten in een multipart/alternative container, etc etc.
Anyway, degenen die een beetje bekend zijn met SMTP komen hier wel uit, andere mensen zouden hun technische lui naar dit topic moeten wijzen