Toon posts:

Internet valt uit door router

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn netwerk: het valt iedere keer uit. De verbinding met de router blijft bestaan, maar ik heb problemen met programma’s die continue verbinding hebben met internet. Mijn hardware:

Modem: Arris Touchstone
Router: Intel Wireless Gateway
LaptopXP SP2 WAN
PCXP SP2 LAN
ISP: @home
DHCP enabled, dynamic routing

Zoals gezegd, mijn verbinding met internet valt steeds weg, op beide systemen. Ik heb wel het idee dat het váker voorkomt op de PC. En het gebeurt niet per se gelijktijdig maar soms wel. Bijvoorbeeld, Emule download op beide systemen; soms valt de pc verbinding even uit, dan de laptop, soms gelijktijdig. En dan ongeveer iedere 5 a 10 minuten!
MSN hetzelfde. Meldt iedere keer aan en af… Online gamen? Daar ben ik maar mee opgehouden.

Ik heb het gevoel dat het in de router zit (al upgrade gedaan), sluit ik mijn laptop direct aan op het modem (LAN) dan verloopt alles soepel en zijn er geen problemen meer. Ik neem aan dat dit voor mijn PC ook geldt maar dat heb ik niet geprobeerd. Wellicht dat er ergens een instelling verkeerd staat in de router, maar ik weet niet wat dat zou moeten zijn. Je kunt sowieso weinig aanpassen in deze Intel. In het modem kan ik helemaal niks aanpassen.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, want ik sta op het punt om een nieuwe router aan te schaffen!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
Het is al een wat ouder apparaat, maar ik neem aan dat de laatste firmware er in zit?

Firmware

Verwijderd

Topicstarter
Jep, die zit erin. En het is idd al een oudje, ik had deze problemen ook wel eens toen ik een andere aanbieder had (Casema, ben nu verhuisd), dus waarschijnlijk is ie kapot. Maar misschien is er net een instelling ergens niet goed ofzo.

Verwijderd

Als de tijd waartussen ze uitvallen niet elke keer exact hetzelfde is kan ik me moeilijk voorstellen dat het een instellingenprobleem is, zeker aangezien je laatste firmware hebt. Je kan eventueel wel is kijken met Wireshark ofzo wat juist het probleem is, misschien verliezen je pc's hun IP op dat moment ofzo? Maar de kans dat je daar iets mee vindt, laat staan er ook iets aan kunt doen is volgens mij miniscuul.
Omvormen tot kunstwerk zou ik zeggen ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ha, nee het verschilt per keer. Laatst ging het een paar uur achtereen goed. Heb mijn laptop nu direct op het modem en hij loopt als een gek. De ip's blijven volgens mij ook hetzelfde. Hij deed het ook toen ik static ip's had toegewezen. Ik ga morgen eens even naar de shop denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Ok, even een update: Nieuwe router gekocht (belkin), en alles loopt vlekkeloos! Bedankt voor de hulp, heb een mooie router en een kunstwerk erbij ;-)
Pagina: 1