Toon posts:

ADSL internet probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een Sweex annex router met 2 computers erop verbonden 1 van de computers heeft geen internet en ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Router gereset
- Ipconfig dan komt er gewoon mijn IP te staan en me standaard gateway
- Verschillende soorten kabels gebruikt.
- Lan verbinding gehersteld
- Netwerk installatie ongedaan gemaakt en weer geinstalleerd.

Er staat wel dat me Lan verbinding verbonden is.
Verder kan ik op die computer niet op me router als ik 10.0.0.2 in voer dan krijg ik " Kan pagina niet weergeven".

Weet iemand misschien nog iets wat ik kan proberen, zelfs mensen van de helpdesk van hetnet weten het niet. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 18:15 ]

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Verkrijgt de betreffende pc het ip automatisch of is het er hard ingezet?
Als je niet op de modem pagina kan komen duidt het op een direct probleem tussen pc en modem, kabels heb je al gecontroleerd dz misschien is het een firewall ofzo. Eventueel een kapotte poort op je modem. Kan je wat details geven over OS, ISP en of het eerder wel heeft gewerkt?

Verwijderd

Dus op 1 pc werkt internet wel? Welk os staat erop? Zoek eens op winsockfix en voer dat op de pc uit waar internet niet werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Johny_B schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:56:
Verkrijgt de betreffende pc het ip automatisch of is het er hard ingezet?
Als je niet op de modem pagina kan komen duidt het op een direct probleem tussen pc en modem, kabels heb je al gecontroleerd dz misschien is het een firewall ofzo. Eventueel een kapotte poort op je modem. Kan je wat details geven over OS, ISP en of het eerder wel heeft gewerkt?
Het IP word automatisch verkregen.
En het Internet heeft vroeger wel gewerkt.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Dus:

Je krijgt wel een automatisch ip-adres [bv onder xp met herstellen netwerkverbinding]
Je kan niet in je modem pagina
Je hebt geen nieuwe software geinstalleerd [met name beveiligingssoftware] sinds je geen internetverbinding meer kan krijgen
Er is geen storing bekend bij je ISP
Kabels zijn getest
Geen andere apparaturen die kuren vertonen [blikseminslag oid uit te sluiten]
op andere pc wel internet --> test pc2 op die poort in je modem [stekkertje omwisselen]
ga op de pc met internetverbinding [pc1] naar de modempagina en kijk naar afwijkingen tov normale situatie.

Vermeldt ISP en OS van pc1 en pc2 zodat er wat te vergelijken valt :P

Verwijderd

1 van zijn pc's heeft wel internet, heeft dus niets met zn ISP te maken, nogmaals voer http://www.veldhuizen.speedxs.nl/winsockxpfix.exe uit op de pc zonder internet.. Zoals de naam al zegt dit fixed je winsock, die corrupt kan zijn waardoor je niet meer kunt internetten (ervan uitgaande dat je geen firewall oid hebt die je internetverkeer tegenhoud).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:19:
1 van zijn pc's heeft wel internet, heeft dus niets met zn ISP te maken, nogmaals voer http://www.veldhuizen.speedxs.nl/winsockxpfix.exe uit op de pc zonder internet.. Zoals de naam al zegt dit fixed je winsock, die corrupt kan zijn waardoor je niet meer kunt internetten (ervan uitgaande dat je geen firewall oid hebt die je internetverkeer tegenhoud).
Oke ik ga het straks gelijk doen ik hoop echt dat het lukt, bedankt! ;)
Pagina: 1