Toon posts:

Crossfire probleem met Windows Vista 64 bit :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn config:
mainplank: P5WDG WS professional
videokaarten: Asus x1950XT (crossfire)
werkgeheugen: 2 gig
hdd's: 3 western digital schijven van elk 320 gig in raid5
voeding: coolermaster 600 watt greenpower
geluidskaart: soundblaster xfi pro gaming
phygix: asus ageia phygix p1
processor: intel E6600

het probleem:

na het installeren van een LEGALE windows vista home basic 64 bit werd het tijd om de videodrivers te installeren met catalyst om zo crossfire in te schakelen. bij de eerste poging resette de pc zichzelf tijdens de installatie. toen de pc opnieuw opgestart was heb ik nogmaals de drivers geinstalleerd en dat ging wel goed. Bij een poging om catalyst vervolgens te starten vanuit de tray kwam de wizard op voor 2 seconden. Na 20 seconden startte catalyst zichzelf weer op voor 2 seconden en ga zo maar door.

Vervogens heb ik de runtime opnieuw opgestart en de loop was er uit. maar normaal starten zat er niet in. Toen heb ik vanuit het menu start "CCC geadvanceerd" gestart en verrek ik zat in het zo bekende scherm waar het onderandere mogelijk is om over te clocken en nog belangrijker crossfire in te schakelen.

Dus ik vink aan "crossfire inschakelen" aan, het beeldscherm flikkerde eventjes en tot mijn verbazing stond er geen vinkje in het scherm!

uiteraard heb ik de goeie drivers gedownload (64 bit vista 1950xt).

De procedure zoals hierboven heb ik nog een keer herhaald op een weer schone vista installatie doormiddel van een backup terug te zetten die ik heb gemaakt vlak na de vista installatie. Toen heb ik eerst WDDM vervangen door de standaard VGA drivers. De installatie verliep toen wel in 1 keer soepel, maar de problemen daarop bleven.

Het systeem heeft met windows XP 32 bit wel goed gewerkt.

Ik heb gezocht op het internet, maar ik kan hier niks over vinden. Ik hoop dat er mensen zijn die me hier mee kunnen helpen want ik zie het even niet meer 8)7

Laat de goeie ideeën maar komen, alvast bedankt voor jullie reacties
_/-\o_

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:44:
mijn config:
mainplank: P5WDG WS professional
videokaarten: Asus x1950XT (crossfire)
werkgeheugen: 2 gig
hdd's: 3 western digital schijven van elk 320 gig in raid5
voeding: coolermaster 600 watt greenpower
geluidskaart: soundblaster xfi pro gaming
phygix: asus ageia phygix p1
processor: intel E6600

het probleem:

na het installeren van een LEGALE windows vista home basic 64 bit werd het tijd om de videodrivers te installeren met catalyst om zo crossfire in te schakelen. bij de eerste poging resette de pc zichzelf tijdens de installatie. toen de pc opnieuw opgestart was heb ik nogmaals de drivers geinstalleerd en dat ging wel goed. Bij een poging om catalyst vervolgens te starten vanuit de tray kwam de wizard op voor 2 seconden. Na 20 seconden startte catalyst zichzelf weer op voor 2 seconden en ga zo maar door.

Vervogens heb ik de runtime opnieuw opgestart en de loop was er uit. maar normaal starten zat er niet in. Toen heb ik vanuit het menu start "CCC geadvanceerd" gestart en verrek ik zat in het zo bekende scherm waar het onderandere mogelijk is om over te clocken en nog belangrijker crossfire in te schakelen.

Dus ik vink aan "crossfire inschakelen" aan, het beeldscherm flikkerde eventjes en tot mijn verbazing stond er geen vinkje in het scherm!

uiteraard heb ik de goeie drivers gedownload (64 bit vista 1950xt).

De procedure zoals hierboven heb ik nog een keer herhaald op een weer schone vista installatie doormiddel van een backup terug te zetten die ik heb gemaakt vlak na de vista installatie. Toen heb ik eerst WDDM vervangen door de standaard VGA drivers. De installatie verliep toen wel in 1 keer soepel, maar de problemen daarop bleven.

Het systeem heeft met windows XP 32 bit wel goed gewerkt.

Ik heb gezocht op het internet, maar ik kan hier niks over vinden. Ik hoop dat er mensen zijn die me hier mee kunnen helpen want ik zie het even niet meer 8)7

Laat de goeie ideeën maar komen, alvast bedankt voor jullie reacties
_/-\o_
Ik geloof dat crossfire nog niet in Vista wordt ondersteund. Alleen helaas heb ik hier geen bron voor. Ik zal nog even veder kijken of ik het nog terug kan vinden.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Laat dat soort kansloze verbasteringen van je OS voortaan lekker achterwege ok? :z

Titelfix.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet het al ondersteund worden vanaf v7.2 en we zitten bij 7.5. Dr moet nog een hoop gebeuren met vista 64 drivers :o