Fan 8800gts draait niet

Pagina: 1
Acties:

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Hey,

ik heb net van een vriend een 8800gts gekregen om ff te testen hoe hij het doet. Hij heeft hem 2e hands gekocht via internet en zelf kan hij hem nog niet testen.

Nu heb ik hem erin zitten en na de stad te hebben bezocht heb ik ook een power stekker voor die kaart.
Als ik hem aanzet start mn hele pc gewoon op maar er komt geen herrie. Toen ik na 10 starten keek zag ik dat de fan niet draait. Maar ik zie wel beeld, dat bios scherm enzo. Windows wil ik niet opstarten want traks fikt hij door ofzo.

Waar kan het aan liggen dat de fan niet draait?? Moet ik hem aandraaien ofzo? Komt het doordat hij via de post is verzonden en nu ff een spin moet krijgen?? Of heeft de verkoper gelogen en is die kaart gewoon niet goed??

Ik hoop op zsm antwoord want dit geintje is niet leuk.
gr.

Verwijderd

Grote kans dat de fan temperatuur gestuurd is en pas aan gaat als dat nodig is.

Verwijderd

Nee als het goed is hoort de fan van een 8800GTS altijd te draaien. Kijk eens of het stekkertje van de fan wel aangesloten zit, werkt dat nietdan is de kans groot dat je vriend inderdaad en kapotte kaart heeft gekocht.

Verder kan je wel gewoon doorstarten in windows en daar mt Rivatuner o.i.d proberen of je e fan weer draaiende kunt krijgen, die kaarten kunnen temperaturen van meer dan 100 graden aan.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
Bij mij start ie ook pas met draaien enkele seconde na het opstarten van de pc...

M3P - M3LR - 6320Wp

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zo snel brandt die kaart ook niet door gezien de grote hoeveelheid metaal dat er opzit. Gewoon even kijken of hij vanzelf begint te draaien, het kan goed zijn dat hij in het begin niet draait.

Verwijderd

Mijn GTX begint ongeveer 2 sec na het indrukken van mn powerknop al te draaien (iig de fan dan, de kaart zou niet zo goed zijn ;)). Hij draait standaard op 60% bij 2d werk enzo, en gaat pas harder als hij te heet wordt.

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Hey,

Ik heb dankzij deze berichten er naar gekeken of hij idd uit zichzelf startte... :+ dat was wel het geval.

Alleen duurt het een paar seconden, zolang dat ik verwachtte dat hij het niet goed deed. Maar bedankt voor de reacties:)
Pagina: 1