Toon posts:

VOIP Linksys SPA 3102 nummer meezenden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat de vraag hier wel eens gepost is, in dat geval mijn verontschuldigingen. Ik heb een Linksys SPA 3102 aan mijn KPN lijn hangen. VOIP gaat perfect over voipcheap heen en ik ben zeer tevreden met geluid en kosten maar ik heb slechts één vraagje.

Wat moet ik wijzigen in mijn nummerplan om mijn eigen nummer door te geven bij uitgaande gesprekken ? Ik kan het nergens vinden en kan mij niet voorstellen dat het niet mogelijk zou zijn.

Bedankt voor jullie reacties

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 16:48

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik heb het opgelost door voor gateway 1 mijn voipcheap account in te vullen en in mijn dailplan al het voipverkeer via GW1 te laten gaan.

Op dit moment kan ik je even niet precies vertellen hoe en wat, aangezien ik niet bijj m'n SPA3102 kan. (thuis en kantoor enzo)

Wat meer info
(komt hier vandaan)
Caller_ID instellen op SPA-3102 als volgt: Als eerste via het progje van voipbuster/voipcheap op je PC inloggen bij voipbuster/voipcheap. vervolgens kijken of er een update voor het progje is en dit installeren. Via extra's > optie's naar Caller ID en edit jouw profiel. Nadat je dat gedaan hebt is het mogelijk om zowiezo een 06-nummer te gaan verifieëren ( Bij VoipCheap zelfs je landlijnnummer lees: KPN). Daarna kun je het VoIPprogje afsluiten.

Nu moet je jouw SPA-3102 nog vertellen welk nummer hij moet meesturen op de volgende manier:
Verander op de "Line 1" tab bij "gatewayaccounts" het volgende:
Gateway 1: sip.voipcheap.com in 003124xxxxxxx(at)sip.voipcheap.com (Het apestaartje bedoel ik dus!)
Het nummer dat je voor de SIPserver plakt is het bij de provider geverifieerde nummer. Sla de veranderingen op door op de knop Submit te drukken et Voila, jouw nummer wordt in het vervolg meegestuurd met elk telefoontje dat over die GW gaat.

[ Voor 67% gewijzigd door L_Jinx op 12-06-2007 17:35 . Reden: even wat meer info ]

Verwijderd

Topicstarter
Perfect man, ik ga vanavond direct proberen. De eerste stap bij voipcheap had ik gedaan dus volgens mij alleen nog maar de rule aanpassen in het dialplan. Ik laat je vanavond weten of het gelukt is.

Verwijderd

L-Jinx, na een aantal pogingen te hebben gedaan (en inmiddels ook het nummer weer gecontroleerd) blijft toch het signaal "privé" verschijnen.

Heb het volgende nummerplan in gebruik (112xS0<:@gw0>|0[89]xx.<:@gw1>|<:003150>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|00xx.|06xx.) waaruit blijkt dat alles over VOIP loopt behalve 0800 en 0900 nummers. In de praktijk klopt dat ook.

Op line 1 heb ik de aanpassingen gedaan die je aangaf en NAT mapping ook op yes gezet. (overigens maakt het niet uit of deze op YES of op NO staat). Je tip werkt dus bij mij niet maar ik moet je ook heel eerlijk zeggen dat ik zo vreselijk veel instellingen zie dat ik al blij ben dat het uberhaupt werkt. GW1 auth id en password ook aan (en uit) gezet maar dat levert ook niets op.

Ik hoop dat je nog een tip hebt voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 20:58 ]

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Misschien moet je dit ook even bekijken: Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]

Ik had de gegevens eertst heel anders ingevuld (mijn accountnaam bij account number/name geloof ik), ik gebruikte auth.id ook niet en toen kon ik ook bellen. Met de nieuwe instellingen kwam mijn caller-id ook door. Ik snapte toen niet dat ikmet de oude instellingen überhaupt had kunnen bellen. :)

Verwijderd

Bedankt voor je tip maar helaas. Allerlei combinaties geprobeerd maar niets werkt.

Anyway, thanks

Verwijderd

AtRi schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:36:
Misschien moet je dit ook even bekijken: Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]

Ik had de gegevens eertst heel anders ingevuld (mijn accountnaam bij account number/name geloof ik), ik gebruikte auth.id ook niet en toen kon ik ook bellen. Met de nieuwe instellingen kwam mijn caller-id ook door. Ik snapte toen niet dat ikmet de oude instellingen überhaupt had kunnen bellen. :)
Dankjewel. Dit werkt idd met de SPA 3102. Voor het nageslacht, of wie wellicht zoekt via google en hier op uitkomt.

display name: 0031telefoonnummer
userID:0031telefoonnummer
password: je voipcheappassword
USe auth ID YES
AUTH ID: voipcheapusername

Let er wel op dat je telefoonnummer geverifieerd is. Ik heb echt van alles geprobeerd, en dit bleek het enige dat werkt:-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 16:36 ]

Pagina: 1