statief-balhoofd (kogel) te soepel

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73319

Topicstarter
Ik heb op de vrijmarkt een oersimpel licht 'Royal' statief gevonden maar helaas draait hij te soepel waardoor de camera voorover zakt (Canon EOS 350D met 18-200 lens en grip).
Heeft iemand een simpel idee om dit kogeltje wat stroever te maken?
Of de balans te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Ik snap er weinig van... Er moet wel een soort van 'vastzetschroef' op zitten om je camera rechtop te houden, als je die aandraait (mits aanwezig), dan zakt je camera alsnog weg? Dan is het balhoofdje te licht voor je camera :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Kogeltje stroever maken is niet echt een optie, maar soms kun je wel 't materiaal (vaak kurk) dat je tegen de kogel schroeft vervangen.

Als dat geen optie is: weggeven aan iemand met een compact camera, en zelf een leuke kleine Cullmann of Velbon of zo aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07

YellowCube

Wait...what?

Floris schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:09:
Ik snap er weinig van... Er moet wel een soort van 'vastzetschroef' op zitten om je camera rechtop te houden, als je die aandraait (mits aanwezig), dan zakt je camera alsnog weg? Dan is het balhoofdje te licht voor je camera :)
naar wat ik begrepen heb zijn goede ballheads sowieso zeldzaam.
Toevallig dit weekend nog wat advies over gehad en zelfs merken als Manfrotto gaan na verloop van tijd met de zwaardere camera/lens combo's speling vertonen.
Makkelijk instellen is het wel, maar voor mij geen ballhead.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Een balhoofd is ideaal op een eenbeen statief, maar op een driepoot vind ik 't ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73319

Topicstarter
Jammer, maar bedankt. Die doorgeeftip wordt het...

Ik hoopte dat iemand zou zeggen: drie delen pindakaas met een druppeltje bisonkit en een handje zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:37
Misschien moet je drie delen pindakaas met een druppeltje bisonkit en een handje zand proberen?

Maar zonder gekkigheid, ik zou niet proberen je bal 'op te stroeven', Ik verwacht dat je daar alleen nog meer problemen mee krijgt (meer slijtage voornamelijk, waardoor hij binnen no-time weer te soepel loopt)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Pagina: 1