Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Advies] Sony NW-A805, Creative Zen Vision M of Meizu M6?

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:12

Inleiding

Over ongeveer twee weken wil ik een mp3-speler aanschaffen omdat m'n Sony NW-E95 (512MB) aan vervanging toe is. Na lang zoeken, vergelijken op internet en uitproberen in de winkel (o.a. MediaMarkt), ben ik gaan twijfelen tussen drie verschillende spelers. Daarbij heb ik vooral gelet op het uiterlijk en het OS waarmee deze spelers werken. Ook de prijs speelt een rol; ik wil niet meer dan € 200,- uitgeven. het maakt me opzich weinig uit of de speler beschikt over flash-geheugen of een harde schijf, m'n voorkeur gaat wel uit naar flash-geheugen, omdat dat sneller is en dat kan stootje verdragen. Een harde schijf daarentegen, is veel kwetsbaarder, bijvoorbeeld als de speler op de grond valt. However, de spelers:

• Sony NW-A805
• Meizu M6
• Creative Zen Vision M

Alledrie heb ik ze werkend in m'n hand gehad en en beluisterd. Allemaal bevielen ze mij goed.
Ik heb de plus- en minpunten op een rijtje gezet, omdat ik vind dat dat m'n keuze makkelijker kan maken.

Alledrie kunnen ze video afspelen, ze hebben allemaal een mooi scherm met hoge resolutie en allemaal hebben ze een lange batterijduur. Deze drie punten heb ik dus niet bij de pluspunten gezet, omdat ze daarin niet verschillen imo.

De drie spelers

Sony NW-A805
Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/reviews/detail-75x75/sony-nw-a805-01.gif

Opslagruimte:
2GB
Prijs:
€ 179,-

Pluspunten
+ Ontzettend goed geluid
+ Mooi design
+ Erg dun en klein
+ Sony quality
+ Standaard uitstekende oordopjes meegeleverd

Minpunten
- Verschrikkelijk duur (maarja dan heb je wél wat O+ )
Meizu M6
Afbeeldingslocatie: http://news.com.com/i/ne/p/2006/060628_miniplayer.jpg

Opslagruimte:
2GB
Prijs:
€ 120,-

Pluspunten
+ Redelijk geluid

Minpunten
- Apple design look-a-like
- Geluid kan niet hard
Creative Zen Vision M
Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/reviews/detail-75x75/creative-zen-vision-m-01.gif

Opslagruimte:
30GB
Prijs:
€ 149,-

Pluspunten
+ 30GB opslagruimte!
+ Geluid is bijna net zo goed als de NW-A805
+ Prijs!
+ FM-radio

Minpunten
- Dik en groot
- Harde schijf i.p.v. flash-geheugen

Advies

Ik twijfel dus tussen bovenstaande drie MP3-spelers. Als er één zou moeten afvallen, dan zou dat denk ik de Meizu worden, omdat ik daar het 'minst' positief over ben, plus het feit dat Meizu niet echt een bekend merk is in mijn ogen.

De Sony en Creative zijn beiden totaal verschillende spelers. De Sony is klein, de Creative groot. De Sony heeft flash-geheugen, de Creative een harde schijf. Wat dat betreft is de Sony in het voordeel. Maarja, de Sony is ook veel duurder. En als je kijkt wat je er voor terug krijgt, dan doe je imo met de Creative een betere koop.

Wat is jullie advies? Welke van de drie zouden jullie kiezen?
Alvast bedankt. ;)

99pixels.nl

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Laat je niet afleiden door het feit dat Meizu niet bekend is. In de Oosterse wereld schijnt het een kwaliteitsmerk te zijn. Ook zijn de ervaringen in het Meizutopic absoluut positief.
De Sony-speler heeft waarschijnlijk software nodig? Daar is men over het algemeen niet zo over te spreken. In dat geval doet de Meizu het beter met UMS, en de Vision:M met MTP.

Als ik dan tussen de Meizu en de Sony moest kiezen, zou het de Meizu worden. De videosupport is wel wat matig, maar wat dat betreft zou je op de second edition kunnen wachten. De lage prijs en de vele features maken een hoop goed, imo.

Wat betreft de ZVM... dat is ook gewoon een erg goede speler, met erg goede audio- en videosupport. Verschil is natuurlijk dat ie groter is en een hdd heeft. Tsja, wat moet je daar over zeggen? Die keus is persoonlijk. Echter, met de ZVM zul je zeker geen miskoop doen.

• CdD
RoD schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:32:
[...]
De Sony-speler heeft waarschijnlijk software nodig? Daar is men over het algemeen niet zo over te spreken.
[...]
Nou, ik kan je vertellen dat die software ontzettend makkelijk en goed werkt. Ik heb er werkelijk nog nooit problemen gehad. Ik werk nu namelijk ook al met dat programma, SonicStageCP, want zoals ik in de TS geschreven heb, ben ik nu al in het bezit van een Sony MP3-speler.
Wat betreft de ZVM... dat is ook gewoon een erg goede speler, met erg goede audio- en videosupport. Verschil is natuurlijk dat ie groter is en een hdd heeft. Tsja, wat moet je daar over zeggen? Die keus is persoonlijk.
De Vision M heeft de grootste schijf en is nog goedkoper dan de Sony, dus wat dat betreft is die Creative heel goedkoop. Maarja, ik weet niet of ik wel 30GB nodig heb.. Alhoewel, 2GB zit misschien wel heel snel vol..
Echter, met de ZVM zul je zeker geen miskoop doen.
Nee, lijkt me indd ook niet, zeker niet voor € 149,-! :*)

Kan iemand me aub advies geven?

99pixels.nl

Verwijderd

[b][message=28213887,noline]

Nee, lijkt me indd ook niet, zeker niet voor € 149,-! :*)

mag ik vragen waar je de creative zvm voor 149 euro kan krijgen?

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

volgens mij Media Markt.. actie geloof ik. Ze zullen wel snel weg zijn voor die prijs..

R.D50

Verwijderd

rodian50 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:22:
volgens mij Media Markt.. actie geloof ik. Ze zullen wel snel weg zijn voor die prijs..
dank je wel :)

• CdD
*Kick* :X

99pixels.nl

• RoD
  • Niet online

RoD

CdD schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:42:
[...]

Nou, ik kan je vertellen dat die software ontzettend makkelijk en goed werkt. Ik heb er werkelijk nog nooit problemen gehad. Ik werk nu namelijk ook al met dat programma, SonicStageCP, want zoals ik in de TS geschreven heb, ben ik nu al in het bezit van een Sony MP3-speler.
Opvallend. Meeste mensen zijn er niet over te spreken.
De Vision M heeft de grootste schijf en is nog goedkoper dan de Sony, dus wat dat betreft is die Creative heel goedkoop. Maarja, ik weet niet of ik wel 30GB nodig heb.. Alhoewel, 2GB zit misschien wel heel snel vol..
Als je video's gaat kijken heb je niet genoeg aan 2GB lijkt me. Verder is het wel fijn ook nog de mogelijkheid om het apparaat gedeeltelijk als externe hdd te kunnen gebruiken.. imo.

• CdD
RoD schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:27:
Opvallend. Meeste mensen zijn er niet over te spreken.
Ik snap niet waarom zij SonicStage dan niet fijn vinden..
Ik zelf heb bijvoorbeeld een klere hekel aan iTunes.
Als je video's gaat kijken heb je niet genoeg aan 2GB lijkt me. Verder is het wel fijn ook nog de mogelijkheid om het apparaat gedeeltelijk als externe hdd te kunnen gebruiken.. imo.
Indd, voor video is 2GB veel te weinig.
Externe HD heb ik thuis al, zo'n WD MyBook, dus die functie vind ik niet belangrijk, maar toch is het wel handig.

99pixels.nl

• RoD
  • Niet online

RoD

CdD schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:58:
[...]

Ik snap niet waarom zij SonicStage dan niet fijn vinden..
Ik zelf heb bijvoorbeeld een klere hekel aan iTunes.
Oa door instabiliteit en crashes... maargoed, dit gaat een beetje offtopic.
Indd, voor video is 2GB veel te weinig.
Externe HD heb ik thuis al, zo'n WD MyBook, dus die functie vind ik niet belangrijk, maar toch is het wel handig.
Nah goed. Blijkt dus wel dat de Meizu sowieso afvalt.. en het dus de keus is tussen de Sony en de Creative. Voor beide valt wat te zeggen, met jou eisen, dus ik ben bang dat het voor ons ook moeilijk is hier verder iets zinnigs over te zeggen.
Het zijn 2 verschillende spelers dus ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat nou de doorslaggevende factor is. Persoonlijk was ik voor de Creative gegaan vanwege de vele features en de 30GB opslag. 2GB vind ik gewoon te weinig voor een echte multimediaspeler.

• CdD
RoD schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:02:
Oa door instabiliteit en crashes... maargoed, dit gaat een beetje offtopic.
Mwa, vind ik niet offtopic. De meegeleverde software speelt immers ook een rol bij de aanschaf van zo'n MP3-speler.
[...]
Het zijn 2 verschillende spelers dus ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat nou de doorslaggevende factor is. Persoonlijk was ik voor de Creative gegaan vanwege de vele features en de 30GB opslag. 2GB vind ik gewoon te weinig voor een echte multimediaspeler.
Plus het feit dat die Creative goedkoper is dan de Sony, terwijl de Creative zoveel meer te bieden heeft dan de Sony. Die Sony is gewoon duur voor wat je er voor krijgt en indd, als je slechts 2GB tot je beschikking hebt, is het vrijwel nutteloos om daarop video te zetten.

99pixels.nl

• RoD
  • Niet online

RoD

CdD schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:29:
[...]

Mwa, vind ik niet offtopic. De meegeleverde software speelt immers ook een rol bij de aanschaf van zo'n MP3-speler.
Heb je gelijk in. Maar in dit geval maakt het niet uit, want het werkt voor jou goed :)
Plus het feit dat die Creative goedkoper is dan de Sony, terwijl de Creative zoveel meer te bieden heeft dan de Sony. Die Sony is gewoon duur voor wat je er voor krijgt en indd, als je slechts 2GB tot je beschikking hebt, is het vrijwel nutteloos om daarop video te zetten.
Vind ik ook. Wat dat betreft biedt de Creative dus veel meer, maar portability is natuurlijk ook iets wat meeweegt.

• CdD
RoD schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:33:
[...]

Vind ik ook. Wat dat betreft biedt de Creative dus veel meer, maar portability is natuurlijk ook iets wat meeweegt.
En mede daarom twijfel ik. :9

Maar al met al denk ik toch dat ik voor de Creative ga. Ik denk namelijk dat ik daarmee geen miskoop zal doen.

De Creative heeft alleen twee nadelen imo:
Dik & groot » Kan je 'm wel goed kwijt in een normale broekzak?
Harde schijf » Ik vraag me af of die harde schijf het lang vol zal houden als je bijvoorbeeld loopt met dat ding in je broekzak. Een harde schijf is namelijk nogal kwetsbaar..

[ Voor 29% gewijzigd door CdD op 13-06-2007 15:52 ]

99pixels.nl

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:34

Theo

moederbord

CdD schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:28:

Inleiding

Meizu M6
http://news.com.com/i/ne/p/2006/060628_miniplayer.jpg

• Opslagruimte:
2GB
• Prijs:
€ 120,-

Pluspunten
+ Redelijk geluid

Minpunten
- Apple design look-a-like
- Geluid kan niet hard
De speler is er ook in het zwart waardoor hij geen apple look heeft. Ik heb zelf de Meizu, en ik vind dat dat ding echt enorm hard kan. Ook zit er een FM radio op.
Volgens vele reviews is het geluid van de Meizu te vergelijken met die van bijvoorbeeld een Cowon of iRiver, dit zijn toch wel één van de betere spelers. Het geluid dat de Meizu produceert is dus zeer goed te noemen, beter dan wat de Sony of Creative kan.

Als je 200 euro uit wilt geven voor een mp3 speler en je vind de kwaliteit van het geluid belangrijk raad ik je aan om een setje losse oordopjes aan te schaffen van rond de 20-40 euro, deze zijn namelijk veel beter dan de standaard doppen. Ik heb zelf de standaard Meizu doppen vervangen voor de Sennheiser MX500 (paar jaar geleden was deze 40 euro), en het geluid is zo hard op vooruit gegaan.

Voor mij was deze keuze niet moeilijk geweest, ik zou direct voor de Meizu gaan..

7400 Wp op het dak

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kan em kwijt in je broekzak, en de harde schijf kan dat ook prima aan. Normaal gesproken draait de hdd niet door de cache. Af en toe spint hij eens op om de cache weer te vullen. Dus de hdd kan wat hebben. Zeker bij gewoon lopen zul je daar geen last van hebben. Hardlopen oid is echter niet aan te raden met een hdd-speler. Ook het laten vallen van grote hoogten is niet aan te raden, maar dat hoef ik je vast niet te vertellen :+
Overigens heeft mijn hdd-speler al videospelend een valt van 1,5meter op het beton overleefd. Het ding speelde gewoon door :)

• CdD
Het is de Creative Zen Vision M geworden!

99pixels.nl

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:59
CdD schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:39:
Ik wou je net gaan vertellen waarom je voor de Sony moest gaan, ik heb namelijk zelf een a808 en kan hem iedereen aanraden, al denk ik dat je aan de vision M ook geen miskoop hebt begaan.

Een ding dat de prijs van de Walkman gedeeltelijk goed praat zijn de perfecte oordopjes (op het draagcomfort na, maar ieder oor is anders...).

Ik had je trouwens ook aangeraden niet de Walkman te kopen als je onder de 200 wil blijven, 2GB is gewoon te weinig voor video... 1 film in h.264 van 1,5 uur op de beste kwaliteit is al bijna 700 MB :/
Het ziet er dan ook wel erg strak uit op dat kleine haarscherpe displaytje.

Een ander ding dat ik nog even moet vermelden is dat waarschijnlijk geen enkele andere mp3-speler zon handig en gebruiksvriendelijke interface en controle heeft. Alles klopt gewoon...

Komt als mosterd na de maaltijd, maar desondanks veel plezier met je vision M.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:34

Theo

moederbord

CdD schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:39:
Waarom niet de Meizu?

7400 Wp op het dak

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik ben ook wel benieuwd wat uiteindelijk de doorslag gegeven heeft :)

• CdD
Omdat ik voor de Meizu € 149,- betaal en dan heb ik 'maar' 4GB. Ik heb voor de Creative ook € 149,- betaald, maar die beschikt over 30GB. :>
RoD schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:34:
Ik ben ook wel benieuwd wat uiteindelijk de doorslag gegeven heeft :)
• Vooral prijs/kwaliteit. Dan doel ik vooral op de prijs per GB, want dat is bij de Creative gewoon enorm goed;
• Goeie, handige en mooie verlichte bediening;
• Besturingssysteem vind ik erg handig en ziet er mooi uit.

Ik kan wel doorgaan, maar het is gewoon persoonlijk, gewoon eigen mening. ;)

Ik denk dat alledrie de spelers, waartussen ik twijfelde, heel goed zijn. Ze beschikken alledrie over ongeveer dezelfde functies en ondersteunen alledrie veel formaten muziek, foto en film.

Je doet met deze drie mp3-spelers echt geen miskoop, dat weet ik wel. Ik heb voor de Creative gekozen en ik heb er nog steeds geen spijt van! O+

99pixels.nl

• RoD
  • Niet online

RoD

CdD schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:52:

Ik kan wel doorgaan, maar het is gewoon persoonlijk, gewoon eigen mening. ;)
Ja natuurlijk, ik was dan ook gewoon benieuwd wat nu uiteindelijk je gedachtegang was :P Maargoed, prima keuze, ik kan me er in vinden. Veel plezier met je apparaatje en we verwachten natuurlijk een review in [HDD] Het Creative Zen Vision:M topic deel 3 :+

• CdD
RoD schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:21:
Ja natuurlijk, ik was dan ook gewoon benieuwd wat nu uiteindelijk je gedachtegang was :P [...]
Ja, maar ik bedoelde het niet negatief! Vind het juist leuk dat je interesse toont. ;)

99pixels.nl

Pagina: 1