Inleiding
Over ongeveer twee weken wil ik een mp3-speler aanschaffen omdat m'n Sony NW-E95 (512MB) aan vervanging toe is. Na lang zoeken, vergelijken op internet en uitproberen in de winkel (o.a. MediaMarkt), ben ik gaan twijfelen tussen drie verschillende spelers. Daarbij heb ik vooral gelet op het uiterlijk en het OS waarmee deze spelers werken. Ook de prijs speelt een rol; ik wil niet meer dan € 200,- uitgeven. het maakt me opzich weinig uit of de speler beschikt over flash-geheugen of een harde schijf, m'n voorkeur gaat wel uit naar flash-geheugen, omdat dat sneller is en dat kan stootje verdragen. Een harde schijf daarentegen, is veel kwetsbaarder, bijvoorbeeld als de speler op de grond valt. However, de spelers:• Sony NW-A805
• Meizu M6
• Creative Zen Vision M
Alledrie heb ik ze werkend in m'n hand gehad en en beluisterd. Allemaal bevielen ze mij goed.
Ik heb de plus- en minpunten op een rijtje gezet, omdat ik vind dat dat m'n keuze makkelijker kan maken.
Alledrie kunnen ze video afspelen, ze hebben allemaal een mooi scherm met hoge resolutie en allemaal hebben ze een lange batterijduur. Deze drie punten heb ik dus niet bij de pluspunten gezet, omdat ze daarin niet verschillen imo.
De drie spelers
Sony NW-A805

• Opslagruimte:
2GB
• Prijs:
€ 179,-
Pluspunten
+ Ontzettend goed geluid
+ Mooi design
+ Erg dun en klein
+ Sony quality
+ Standaard uitstekende oordopjes meegeleverd
Minpunten
- Verschrikkelijk duur (maarja dan heb je wél wat
Meizu M6

• Opslagruimte:
2GB
• Prijs:
€ 120,-
Pluspunten
+ Redelijk geluid
Minpunten
- Apple design look-a-like
- Geluid kan niet hard
Creative Zen Vision M

• Opslagruimte:
30GB
• Prijs:
€ 149,-
Pluspunten
+ 30GB opslagruimte!
+ Geluid is bijna net zo goed als de NW-A805
+ Prijs!
+ FM-radio
Minpunten
- Dik en groot
- Harde schijf i.p.v. flash-geheugen
Advies
Ik twijfel dus tussen bovenstaande drie MP3-spelers. Als er één zou moeten afvallen, dan zou dat denk ik de Meizu worden, omdat ik daar het 'minst' positief over ben, plus het feit dat Meizu niet echt een bekend merk is in mijn ogen.De Sony en Creative zijn beiden totaal verschillende spelers. De Sony is klein, de Creative groot. De Sony heeft flash-geheugen, de Creative een harde schijf. Wat dat betreft is de Sony in het voordeel. Maarja, de Sony is ook veel duurder. En als je kijkt wat je er voor terug krijgt, dan doe je imo met de Creative een betere koop.
Wat is jullie advies? Welke van de drie zouden jullie kiezen?
Alvast bedankt.