ervaring met oude analoge camera (practica d200)?

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:30

hellknight

Medieval Nerd

Topicstarter
Hallo,

via een vriend heb ik het aanbod gekregen een oude analoge spiegelreflexcamera over te nemen, met een 2-tal lenzen (:
het betreft hier een Practica D200 camera, met een groothoek (details onbekend) en een telelens (dacht iets van 58-200mm), vraagprijs is 50 euro

zelf fotografeer ik al geruime tijd met een Canon EOS 300 (analoog), maar heb hier alleen de standaard 28-80 lens voor, maar wil dit op termijn nog uitbreiden, met iig een telelens.
Opzich vind ik het een interessant aanbod, en lijkt het me wel wat om een 2e camera te hebben om wat mee te experimenteren, maar graag zou ik iets meer informatie over de camera hebben voor ik beslis.
Op internet heb ik helaas niets kunnen vinden over deze camera, dus vandaar mijn post:
Is er iemand bekend met deze camera, of op zijn minst dit merk?
Wat vinden jullie van dit aanbod?

Your lack of planning is not my emergency

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:03
Je kan hier eens beginnen: http://en.wikipedia.org/wiki/Praktica

Het is een Duits bedrijf wat jarenlang kamera's heeft gemaakt. Ik heb zelf enkele jaren met een zeer oude handmatige Praktica gefotografeerd doordat ik een oude kamera van mijn vader kon gebruiken.

Op zich redelijke kamera's maar ze stonden wel bekend om problemen met sluitermechanieken.

Verwijderd

Ik zou het niet doen.
Die B200 heeft de incourante Praktica bajonet.
Neem een oude Pentax Spotmatic of desnoods een Praktica met P draad en een enorm arsenaal aan lenzen wordt beschikbaar.

Mocht je digitaal gaan met Canon of Pentax, dan kunnen die lenzen daar ook weer op.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 17:29 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je al een eos 300 hebt, waarom koop je dan niet gewoon een telelens voor de eos? Marktplaats heeft er genoeg te koop.

Verwijderd

volgens mij krijg je bij bijna iedere fotohandelaar de tweedehands lenzen al bijna cadeau, daar zou ik zeker geen praktica voor kopen, al helemaal niet om er na verloop van tijd achter te komen dat 28-80 toch wel het alleruniverseelst is.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:25
Daarnaast was Practica nou niet direct een "must-have" merk. Werd indertijd wel vrij veel verkocht, maar vooral omdat het low-budget was. Koop nou maar lekker 2dehands een extra lens voor je Canon! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1