[2003] Replicatie van Sysvol (AD) folder wijzigen?

Pagina: 1
Acties:

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Wij zitten hier in de volgende situatie:

Hier intern draaien 2 domain controllers die naar elkaar de Active Directory repliceren inclusief de Sysvol map (dit gebeurt zover ik weet standaard). Hierin staat een Kixscript wat gedraait wordt (Netlogon map)

Nu zijn we bezig met een server voor een uitwijklokatie waarbij er dus ook een Replicatie moet worden meegenomen van Active Directory. Helaas hebben wij daar niet de beschikking tot alles dus moet het Kix script gewijzigt worden. Nu wordt zowel hier als op de uitwijklokatie gebruik gemaakt van de zelfde Kix koppeling. Helaas is het probleem dat nu alles met elkaar repliceerd wordt en ik de optie niet kan vinden om de replicatie van de Syvol map uit te schakelen op de uitwijklokatie.

Is hier een optie voor om dit alsnog uit te schakelen of is er wellicht een andere oplossing voor?

Verwijderd

Dit is niet uit te schakelen en dat wil je ook niet.

gewoon een stukje code in je kix script zetten (kix is uit de oertijd, misschien eens overgaan naar vbs).

zoiets dus:
uitwijk=0
if logonserver=serveropuitwijk set uitwijk=1
if uitwijk=0 do normal script
if uitwijk=1 do uitwijk script

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Replicatie van de inhoud van de netlogon wordt eenmalig gedaan, het is niet zo dat elke keer als een gebruiker inlogt die hele map gesynct wordt.

Beste manier om dit op te lossen, is je Active Directory netjes inrichten met sites, wat is je precieze uiteindelijke doel? Want ik kan me bijna niet voorstellen dat dit de beste oplossing is, omdat dit niet bevorderlijk is voor de gezondheid van de AD ;) Wat doe je precies in die scripts, watvoor bewerkingen?
Misschien kan je een wmifilter met een gpo gebruiken om je scripts toe te wijzen, of iets zoals iis5_rulez hierboven tikt.
Hebben we het over Windows 2000 of over Server 2003? Nogal een verschil qua active directory.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

mijn stukje code gaat er vanuit dat je sites geregelt hebt, anders zou je op de normale locatie kunnen aanloggen op de uitwijk dc en dan dus het verkeerde stukje script over je heen krijgen.

Met vbs kan je natuurlijk gewoon bepalen in welke site je zit, iets wat volgens mij met kix niet kan.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met Kix kon je (dacht ik, heb het heel lang geleden heel even gebruikt) lezen en schrijven naar het register, dus site moet ook daarmee wel te bepalen zijn gok ik.

Mijn spoorwegfotografie

• ccm1982
Om even wat duidelijkheid te scheppen :)

Het gaat hier om een Windows 2003 omgeving
Er wordt gebruikt gemaakt van een VPN verbinding tussen de 2 lokaties dus ik weet niet of de sites optie hier een voordeel bij speelt?

Helaas is mijn scriptkennis echt minimaal dus ik wil daar eigelijk zo weinig mogelijk aan veranderen. Ik ben zelf ook niet echt blij dat er Kix script gebruikt worden maar helaas is er nog niet de kennis in huis om dit te gaan wijzigen. Ik wil in de toekomst in de VBS scripts gaan verdiepen (nog tips voor handige site's :9 ). Maar verloopig moet ik het toch hier bij houden.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Juist voor verschillende locaties zijn site dé manier. Inderdaad geen slecht idee om je er in te verdiepen, en ook in de opties van group policies. Denk dat je heel wat zaken in de kixscripts daarmee kan afhandelen? Zoals loginscripts toewijzen, met bijvoorbeeld de batch die iis5_rulez al gaf :P

Mijn spoorwegfotografie

• ccm1982
sanfranjake schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:08:
Juist voor verschillende locaties zijn site dé manier. Inderdaad geen slecht idee om je er in te verdiepen, en ook in de opties van group policies. Denk dat je heel wat zaken in de kixscripts daarmee kan afhandelen? Zoals loginscripts toewijzen, met bijvoorbeeld de batch die iis5_rulez al gaf :P
Waar wij momenteel eigelijk alleen de scripts voor gebruiken is voor HD en Printer mapping. Voor de rest niet. Ik wil ook nog steeds kijken of ik dan in de toekomst hiervoor beter VBScript voor kan gebruiken of echt via Policy's (lijkt me zelf makkelijker). Alleen de standaard policy's ondersteunen dit niet. Ik ben hiervoor wel een mooi programma tegengekomen met de naam Policymaker maar dit pakket is niet echt goedkoop :(

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat wil je precies allemaal doen wat niet lukt met de gewone policies?

Mijn spoorwegfotografie

• ccm1982
sanfranjake schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:55:
Wat wil je precies allemaal doen wat niet lukt met de gewone policies?
In het Kixscript bij ons staan Groepen die weer gekoppeld staan naar Netwerkfolders en Standaard printers die ze toegewezen krijgen. Als dit standaard met policies geregeld kan worden zou dit super zijn maar ik zelf heb de optie nog niet gevonden. Alleen zoals ik al eerder zij kan dit bijvoorbeeld met het programma Policymaker (add-on op de standaard policies).
Pagina: 1