Computer met zeer laag energieverbruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik ben er over aan het denken om een computer te bouwen voor storage doeleinden (backup, shared files) en het draaien van een mailserver (Mdaemon) onder windows XP (24/24h). Ik wil graag dat het geheel zo weinig mogelijk energie verbruikt. Er zal geen randapparatuur op aangesloten worden (muis, keyboard, ...) met uitzondering van hardeschijven (=>250GB IDE of misschien SATA) en een ethernet kabel. Het geheel moet goedkoop en klein zijn want het systeem zoals hierboven beschreven stelt in principe geen hoge eisen. De computer zou remote gecontrolled worden. Wake-on-line lijkt me ook een handige optie.

Er bestaan netwerk hardeschijven die zeer weinig verbruiken (<60W) maar ze bieden niet genoeg mogelijkheden voor wat ik wil doen.

Zeer oude biossen en moedermorden verbruiken misschien wel minder energie, maar ze kunnen doorgaans niet overweg met grote hardeschijven en bovendien is de powermanagement minder efficient dan in nieuwere systemen.

Wat heb ik minimaal nodig om zo'n systeem te bouwen? Hoeveel Watt gaat zo'n systeem minimaal verbruiken?

Alvast bedankt voor jullie tips,
Genius

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nou, daar zijn de laatste 90 dagen heel wat topics over geweest dus leesvoer in overvloed.

http://gathering.tweakers...meout%5D=30&select_forum=

ARME AOW’er

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
Ik heb een kant en klare HP e-PC gekocht (P4, 1.8Ghz) en deze verbruikt idle ongeveer 39 watt. Hier zit 1 200GB ATA in. Voordeel is dat je hem ook niet hoort en hij SFF is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, je bent niet de eerste die met deze vraag komt - en sowieso hoort je vraag niet in Processors, Moederborden & Geheugen thuis.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.