Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[auto] help flashin aan een auto voor 4000 euro

Pagina: 1
Acties:

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Haiii

Ik zoek een nieuwe auto! Mijn suzuki alto automaat uit 1988 is overleden, scheur in de versnellingsbak en de motor zit daarom vast. Hierdoor ben ik op zoek naar iets nieuws!

Eisen
- moderne generatie qua bouwkwaliteit/uitstraling/interieur (dus alles na 1997 geloof ik)
- kleine auto
- ruimte voor 50k km
- weinig onderhoud

Wat valt er af?
Ik heb al gekeken naar een VW Lupo. Leuk autootje, zij het niet dat bij bijna _alle_ lupo's de versnellingsbak binnen 120k km eraan gaat en vervangen moet worden. Geen leuk geintje.

Wat zijn geen eisen?
- sportief rijden is geen pre. wel leuk maar het moet vooral goedkoop rijden. die porsche komt later wel ;)
- uiterlijk. liever geen ford ka, ze zijn wel goedkoop. Uiterlijk laat ik daarom minder meetellen.

Ik heb zelf al gekeken naar diverse auto's maar niks is "het". mijn eisen zijn denk ik niet zo heel onmogelijk voor 4000 euro :)

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Peugeot 106

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
Peugeot is qua kwaliteit en dan zeker de electrische installatie niet echt denderend. Misschien toch beter een Duitser nemen, zijn misschien iets groter maar wel degelijk...

[ Voor 15% gewijzigd door Tovenaar op 12-06-2007 16:05 ]

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik ben inderdaad door persoonlijke ervaring niet zo gek op renaults en peugeots. ik had nog niet aan de 106 gedacht inderdaad, de auto ziet er wel leuk uit en er is veel aanbod voor die vraagprijs.

@tovenaar: Welke grotere duitser bedoel je? BMW/Audi/Volkswagen?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een Duitser (VW Polo misschien iets voor je?) of Japanner (Mazda 121/323 ofzo?)... volgens Autoweek Occassion-zoeker prima mogelijk voor 4000 euro.

En over betrouwbaarheid hoef je bij een Duitser of een Japanner over het algemeen ook niet te vrezen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Misschien een Opel (Astra, Corsa, Kadett) zijn er ook in 1.2 eco motor uitvoeringen enzo (goedkoop rijden)

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 23:22

Sherlock

No Shit

Misschien een Fiat Punto:
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=4284110

Keurige wagentjes, en genoeg keuze voor de (eventuele) opties die je zoekt :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 13:20

JT

VETAK y0

Toyota Starlet :)
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/200/4/2ba7b683a0399789d1ffda5d470f0e74.jpg

Niet kapot te krijgen, betrouwbaar en nog best vlot :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Ik ga over niet al te lange tijd m'n Audi A3 1.6 uit 1997 verkopen voor rond die prijs. Dus ik denk dat je wel een A3tje op de kop kan tikken.

Echter de mijne rijd 1 op 7/8 gemiddeld dus benzineverbruik is hoog.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12

Wimo.

Shake and Bake!

RedHat schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:21:
Ik ga over niet al te lange tijd m'n Audi A3 1.6 uit 1997 verkopen voor rond die prijs. Dus ik denk dat je wel een A3tje op de kop kan tikken.

Wtf? Dat haal ik amper met een 2.8L van 1500+ kg .. zit er een gat in je tank ?

Verwijderd

Tovenaar schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:04:
Peugeot is qua kwaliteit en dan zeker de electrische installatie niet echt denderend. Misschien toch beter een Duitser nemen, zijn misschien iets groter maar wel degelijk...
idd. m'n vriendin had een 106 fase 1 en dat was elke morgen weer kerst in dat ding door alle oplichtende lampjes op het dasboard. Terwijl de auto meerdere keren bij de dealer heeft gestaan zonder succes.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

GaMeOvEr

Is een hork.

RedHat schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:21:

Je bedoelt te zeggen "Echter de mijne heeft een brakke motor, dus je hebt wel ook nog een nieuwe motor nodig".

Aannames zijn fataal.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 14:27
Mitsubishi Colt, degelijk en betrouwbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.drucksache.ch/img/u951227a.jpg?Mitsubishi_Colt_1.3_12V_GLX

[ Voor 34% gewijzigd door brutalbasterd op 12-06-2007 16:43 ]

This message was deleted

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/35401/thumb.jpg

Voor € 4000,- mag je hem halen :)
Laatste tijd schommelt het verbruik rond de 1:14/1:15

Oh ja, 1.2i 16v, best vlot in stadsverkeer, goed onderhouden (altijd op tijd beurten gehad), 1,5 jaar geleden rondom nieuwe remmen en de huidge banden zitten er een half jaartje onder.

[ Voor 31% gewijzigd door King Nothing op 13-06-2007 20:13 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

Wok

Dakloos...

JT schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:16:
Toyota Starlet :)
[afbeelding]

Niet kapot te krijgen, betrouwbaar en nog best vlot :)
:Y

Prima karretjes die Starlets. Doet het altijd, is zuinig, lekker vlot en ook nog best comfortabel. Ik heb er zelf een week in mogen rijden, toen mijn Corolla bij de garage stond. Leuk ding! :) Als je een wat luxere versie hebt, ziet het er ook nog wel fris uit met zijn meegespoten bumpers enzo (zoals bijvoorbeeld op de foto).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm, is een Golf III modern genoeg voor je ? Qua bouwkwaliteit zit het bij die auto's wel prima, je moet er alleen voor uit kijken dat je geen afgetrapt ding krijgt.

Of anders een leuke Japanner ? Toyota MR2 of een Mazda MX-3

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Een Toyota MR2 zal moielijk worden onder 4000 euro gok ik zo. Als je dan een sportieve Toyota wilt, dan is misschien een Paseo een idee. Is redelijk zuinig en een laag gewicht. Alleen zijn er genoeg mensen die het een mislukte sportauto vinden.

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 10:44

Goverman

not loaded

ik heb een Swift gekocht voor 3300 euro. Daarbij zat dan wel een nieuwe distributieriem en een onderhoudsbeurt aan de airco. Vlak voor mijn proefrit waren de remblokken en de accu vervangen.

Wat zit er allemaal in? Airco (anders hoef je er ook geen onderhoud aan te plegen heh... ;)), ABS, electrische gadgets als ramen en spiegels, dubbele airbag en twee bekerhouders. Het is in mijn geval een te gekke turquoise/groene kleur geworden (boeide mij dus helemaal niet) en het is de vijfdeursvariant.

Verbruik heb ik nu rond de 1 op 16,8 zitten (over dik 5000 km. rijden), wat de laatste tijd wat gunstiger wordt. Boven de 1 op 18 haal ik niet zelden sinds ik de auto heb. Daarbij heb ik altijd lichten en muziek aan. Ook heb ik bij elke rit minstens een minuut of tien de airco aan (is beter voor het systeem). De airco gaat bij het optrekken op de oprit van de snelweg wel even uit, want het ding vreet wel wat vermogen. Wel rijd ik volgens de basics van het nieuwe rijden. Op een niet-haast-rit op de snelweg houd ik mijn snelheid rond de 100 km/u. Ohwja: ik moet elke keer een minuut of 20 stadrijden om op snelweg te komen (Den Haag).

[ Voor 4% gewijzigd door Goverman op 13-06-2007 22:21 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Pagina: 1