Toon posts:

[Vista]KPN EXPERIA Siemens, kan niet printen naar printserve

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik probeer een printer toe te voegen vanaf een vista laptop die aan de router zit. Dit is een experia box vak kpn. De router zelf is van Siemens. De printserver staat "enabled" binnen de router. Vanuit xp op een andere pc gaat het perfect. Vanuit vista wil het mij nog niet lukken. Ik kies dus achtereenvolgens voor "local printer", "TCP/IP-poort" en "Printserver 1 port". Ook het ip-adres wordt goed ingevuld.

Het logboek van de vista laptop geeft het volgende aan:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~dokter99/files/printfout.png

Wat gaat hier mis?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel vreemd, op de xp machine staat de poortinstelling op "LPR". Als ik dat op de vista-machine instel met dezelfde instellingen verder dan is de printer offline...

EDIT:
Ik heb het nog even opgezocht. Op vista zet die het op "raw" en bij XP op "lpr". De settings van xp overnemen levert dus een offline printer...

EDIT2:
eindelijk gelukt!!!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is weer terug, ik krijg weer printer offline.
Hmm en een keer omzetten naar RAW en dan naar LPR en hij deed weer een print, maar direct daarna staat die weer offline.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuw probleem, onder vista werkt het nu perfect. Beneden op xp plaats die het document in de wachtrij, dan print die in principe wel, maar het duurt daarna heel lang voordat die uit de wachtrij wordt gehaald, meestal 2 tot 3 minuten. Pas dan kun je een nieuwe printopdracht uitvoeren. Ik denk dat dit komt omdat de printer geen info naar de pc kan versturen, maar vreemd genoeg bij vista haalt die het document vrij snel uit de wachtrij en kun je direct weer printen. Ik heb ook al geprobeerd de optie 'direct naar printer' aan te zetten, maar ook dit verhelpt het probleem niet.