Nieuwe router, nog steeds slechte ontvangs

Pagina: 1
Acties:
  • 804 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
hallo,

omdat ik een slecht signaal kreeg en ik een trust router heb dacht ik dat dat mischien de oorzaak kan zijn. dus ik heb vandaag een USRobotics MAXg router gekocht incl een USRobotics MAXg usb stick.

nu is mijn kamer op de eerste verdieping, de usb stick staat gericht naar mijn schuifpui, beneden op de begane grond hebben we een hele grote schuifpui(ongeveer 7 meter ofzo)

mijn kamer kijkt uit naar die schuifpui en voor die pui staat dus de router, ik krijg maar een signaal van laag en zeer laag. nooit hoog of middelmatig :s de afstand tussen de router en mijn kamer is mischien 5 meter, uiterst 7 meter.

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/5473/situatieio4.jpg

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 10:10
ik geloof best dat je een vraag hebt? :)

• YoghurtO_o
ohja, hoe komt het dat ik zulke slechte ontvangst heb? hoe kan ik dit oplossen(ben er niet helemaal bij vandaag)

Verwijderd

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar je zou kunnen kijken of je jouw laptop ook via een lankabel aan kunt sluiten aan de router. Als de verbinding dan ook slecht is dan ligt het niet alleen aan de draadloze verbinding.
Is de verbinding ook zo slecht als je je pc naast de router gewoon binnen zet?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
al eens een ander kanaal geprobeerd?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:34

Korakal

Up up up!

@Ruben 3123Wired heeft niks met de ontvangst van wireless te maken :?

De slechte ontvangst kan je nog wel beinvloeden. Wellicht heeft jouw router/AP de mogelijkheid om de signaalsterkte wat te 'boosten' of een ander kanaal te kiezen. Verder hebben USB sticks meestal niet de beste ontvangst, omdat de antenne op een klein oppervlak en meestal plat geplaatst moet worden. Beter zou je een PCI kaart met externe antenne of PCMCIA kaart (als je een laptop hebt) met externe of beweegbare antenne kunnen proberen. Eventueel kun je ook aan de kant van de router/AP nog kijken of je een externe antenne kan aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Korakal op 12-06-2007 15:31 ]

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb je ook geprobeert om een pci kaart te gebruiken. USB dongle's vind ik nog steeds niet echt het einde..

• YoghurtO_o
hoe weet ik welk kanaal het beste is dan? gewoon uitproberen?

trouwens ik heb wel gewoon 90-100% bereik met de computer die er 1 meter naast staat.. en mijn usb stick kan ook gedraaid worden als een normale antenne.

EDIT: ik heb trouwens geen geld meer voor een pci kaart

[ Voor 12% gewijzigd door YoghurtO_o op 12-06-2007 15:34 ]

Verwijderd

@Ruben 3123Wired heeft niks met de ontvangst van wireless te maken
Ik heb het fout gelezen ja, ik dacht dat hij een langzame verbinding had, dan zou het ook aan de router zelf kunnen liggen dat daar iets mis is. En dat zou je dan kunnen merken als de snelheid ook laag is als je een lankabel gebruikt.

Ja, je kunt gewoon het kanaal bij de routerinstellingen veranderen en kijken of dat effect heeft. Het zou namelijk kunnen zijn dat er andere apparaten in de omgeving zijn die storend zijn bij bepaalde frequenties van het signaal.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 15:44 ]

• YoghurtO_o
zou het ook mogelijk zijn om mijn trust router aan de usrobotics te verbinden met een kabel om het signaal te boosten of heeft dat geen nut?

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

YoghurtO_o schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:16:
zou het ook mogelijk zijn om mijn trust router aan de usrobotics te verbinden met een kabel om het signaal te boosten of heeft dat geen nut?
Als er Trust op staat, heeft het nooit nut. Ik denk toch dat je het probleem moet zoeken in de combinatie van je router en de usb-stick. De computer die je noemt, die er 1 meter vanaf staat, bewijst dat het draadloos in ieder geval mogelijk is. Is er in het open stuk tussen je kamer en de schuifpui soms veel gebladerte, als in bomen en of (hoge) struiken?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
FirePuma142 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:39:
[...]

Als er Trust op staat, heeft het nooit nut. Ik denk toch dat je het probleem moet zoeken in de combinatie van je router en de usb-stick. De computer die je noemt, die er 1 meter vanaf staat, bewijst dat het draadloos in ieder geval mogelijk is. Is er in het open stuk tussen je kamer en de schuifpui soms veel gebladerte, als in bomen en of (hoge) struiken?
struiken lijken me niet zo veel invloed hebben...

ik zou het eerder zoeken in storende invloeden van andere signalen

• YoghurtO_o
geen struiken o.i.d.

ik maak wel even een foto van de situatie, is wat makklijker :)

Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/2319/dsc06184tp5nw9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/3367/dsc06186jc1zh5.jpg

let maar niet op de rommel :$

[ Voor 56% gewijzigd door YoghurtO_o op 12-06-2007 20:38 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zie geen problemen zo op het eerste gezicht, maar kijk ff in de FAQ om je foto's te thumbnailen, want dit zijn wel enorme joekels.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• YoghurtO_o
dat is het probleem dus, ik zie ook geen problemen. het enige wat ertussen zit zijn dus 2 ramen en "lucht"

ooh trouwens er schiet me net iets te binnen, mn vader heeft een sattelietschotel ongeveer 4-5 meter van mijn kamer gemonteerd boven op het dak, zou dit kunnen storen op de een of andere manier?

Verwijderd

Het zou kunnen, maar ik denk het niet. Je zou natuurlijk even kunnen kijken of je de schotel uit kan schakelen en dan kijken of je verbinding wel goed is.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Ik denk dat je last hebt van reflectie
Wireless FAQ

--------------------------------------------------------------------------------

Interferentie

Factoren welke storing (interferentie) kunnen veroorzaken:

* Bluetooth apparatuur
* DECT basisstations
* Draadloze deurcamera's
* Draadloze muis
* Draadloos toetsenbord
* Elektriciteitskasten
* Elektromotoren
* Magnetrons
* Meterkasten
* Andere draadloze apparatuur zoals een wireless router / wireless access point / wireless apparaat welke binnen dezelfde wireless frequentie of wireless kanaal werkt. Mocht een dergelijk geval zich voordoet, zorg er dan voor dat u, indien mogelijk, minimaal 3 kanalen tussenruimte houdt.

--------------------------------------------------------------------------------

Reflectie

Factoren welke reflectie kunnen veroorzaken:

* Reflectie tegen en/of slecht doordringen door metalen oppervlakten.
* Reflectie tegen en/of slecht doordringen door gecoat, gedraad of dubbel glas.
* Slecht doordringen door (gewapende) betonmuren, betonvloeren en hout.
* Slecht doordringen door water. Bijvoorbeeld indien achter een muur zich tevens een radiator bevindt.
* De opstelling en afstelling van het access point. Het richten van de antennes maakt een groot verschil.

mijn T.net systeemspecspagina

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 10:32
Zit er een coating (bijvoorbeeld zonwerend) op het glas van de schuifpui? Dit kan erg slecht zijn voor het signaal.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 00:32
Tja, aan de combinatie van router en usb-stick zal het in ieder geval niet liggen, zoals hierboven beweerd werd. Het zijn allebei apparaten van precies dezelfde fabrikant en serie. Op elkaar afgestemd, dus.

Heb je al wel een ander kanaal geprobeerd? 11 en 6 zijn geloof ik de meest gangbare kanalen, maar je kunt gerust van alles proberen en kijken of dat enige invloed heeft op het bereik.

En die ramen kunnen weggeschoven worden, toch? Wat gebeurt er als je allebei de ramen helemaal openschuift, en er dus een verbinding is met nauwelijks obstakels? Als je op die manier wel goede/betere ontvangst hebt, heb je waarschijnlijk last van reflectie, door het dubbele glas. Zoals hierboven al werd aangehaald.

Verwijderd

Zet de ontvanger eens iet hoger neer, zodat hij niet ook nog eens door de vloer moet, en inderdaad eens een keer testen met de schuifpuien open, is met dit weer wel mogelijkheid voor dacht ik zo 8)

• YoghurtO_o
schuifpui weggeschoven , heeft 54mb maar ontvangst is nog steeds laag

Verwijderd

Test

Verwijderd

Ik heb een probleem gerelateerd aan een schuifpui. In mijn huis is het ontvangst van mijn wireless router prima. Maar zodra ik de schuifpui open, dan valt het signaal weg. Rara, hoe kan dit?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Waarschijnlijk zit er dan iemand op hetzelfde kanaal als jou en die is dus een stuk sterker dan jij vermoed ik , en dan duwt ie jouw verbinding weg

(maar das de ver-gezochtste(is dit wel nederlands ? :X ) verklaring die ik kan bedenken)

Maar was het niet slimmer geweest om een eigen topic te openen ? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-04-2008 14:18 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Ik dacht heel even dat het volgende geval wat op het dak staat van een gebouw hier vlak in de buurt ermee te maken had:

Afbeeldingslocatie: http://www.neede.nl/afbeeldingen/internet/sirene.jpg

Maar dat blijkt een sirene te zijn, hehehe.

Het veranderen van kanaal (11 naar 8) bleek voldoende oplossing te bieden. Misschien dat de (over)buren een enorm signaal uitzenden op kanaal 11...?

Anyway het lijkt nu opgelost te zijn.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
offtopic :Topic Hijack??

Kan je voor de gein in de usb stick in de pc zetten die een meter verder staat en de huidige draadloze kaart even disabelen en dan testen ?
En haal die usb stick is van de water koeling af en zet hem is op het bureau :)
misschien interferentie van de voeding.
YoghurtO_o schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:48:
dat is het probleem dus, ik zie ook geen problemen. het enige wat ertussen zit zijn dus 2 ramen en "lucht"

ooh trouwens er schiet me net iets te binnen, mn vader heeft een sattelietschotel ongeveer 4-5 meter van mijn kamer gemonteerd boven op het dak, zou dit kunnen storen op de een of andere manier?

[ Voor 66% gewijzigd door LuckY op 11-04-2008 18:18 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

LuckyY schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:05:
offtopic :Topic Hijack??

Kan je voor de gein in de usb stick in de pc zetten die een meter verder staat en de huidige draadloze kaart even disabelen en dan testen ?
En haal die usb stick is van de water koeling af en zet hem is op het bureau :)
misschien interferentie van de voeding.
nee wat jij er nu aan toevoegd heeft nut, je leest niet eens, mijn situatieschets bleek te kloppen, buurman op zelfde signaal

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:09:
[...]

nee wat jij er nu aan toevoegt heeft nut, je leest niet eens, mijn situatieschets bleek te kloppen, buurman op zelfde signaal
aangezien jij denkt dat ik niet lees Begrijp je me niet goed.
Ik heb het over het originele topic.

Ik zou de post wel duidelijker maken

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

LuckyY schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:16:
[...]

aangezien jij denkt dat ik niet lees Begrijp je me niet goed.
Ik heb het over het originele topic.

Ik zou de post wel duidelijker maken
lol sorry :+ dat krijg je met topic hijacking

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-04-2008 18:18 ]

Pagina: 1