Toon posts:

Kopier Bescherming Externe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb al een paar uren lopen zoeken op Google om een oplossing te vinden voor mijn probleem, maar ik begin nu te twijfelen of het wel mogelijk is.

Ik wil namelijk mijn externe HD zo beschermen dat de bestanden niet kan verwijderen/bewerken maar ook niet kan kopiëren naar je PC of een andere HD.

Maar ik wil weer wel dat je de muziek kan afspelen op je pc met WMP o.i.d.

Zelf lijkt het mij best onmogelijk dit omdat wanneer je een muziek bestand afspeelt vanaf een externe HD dan word hij tijdelijk op de PC gezet dus gekopieerd (toch?).

Dus mijn vraag is: is het mogelijk om muziek te laten afspelen maar te laten kopiëren? Misschien net als het online streamen van online radio’s.

MvG,
Xadro

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Filesystem van externe HD converteren naar NTFS (voor zover deze nog FAT32 is) en voila, u kunt de bestanden versleutelen en rechten per map toekennen. De juiste rechthebbenden kan de bestanden onbeperkt gebruiken.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:25

VisionMaster

Security!

Hier stond iets niet zo relevants... ;)

[ Voor 92% gewijzigd door VisionMaster op 12-06-2007 15:03 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Windows file encrypty op een exterene harde schijf en deze op andere pc's lezen? Niet aan beginnen. (om bijna te zeggen: kan niet)

Je kunt het moeilijker maken door de data op een encrypty (truecrypt, niet windows encryptie) te zetten en deze pas te decrypten met een script als je de mediaplayer opstart. Maar per definitie kijrg je dat nooit en te nimmer dicht. (sony heeft het al eens geprobeerd door een rootkit op een CD te installeren..... DRM is nou niet echt effectieve encryptie omdat de sleutel om het af te spelen altijd op het media moet staan)

Als je wilt streamen heb je dus een slimme harddisk nodig waar een streamserver op staat. (Een NAS ofzo? of een router met een streamserver, bestaat vast wel)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:48:
Filesystem van externe HD converteren naar NTFS (voor zover deze nog FAT32 is) en voila, u kunt de bestanden versleutelen en rechten per map toekennen. De juiste rechthebbenden kan de bestanden onbeperkt gebruiken.
Dat werkt ook super maar ik wil dat je de HD kan weggeven en dat die persoon dan niet alle bestanden kan kopieren naar zijn eigen HD, wat dus wat leuk_he al zei dat is zo goed al onmogelijk.

Zelf zat ik meer te denken aan een flashplayer die de muziek afspeelt, maar dat die flashplayer als enige de rechten heeft tot de muziek.

Zou dat wel kunnen?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wat hierboven (door leuk_he) al genoemd was, twonkymedia heeft een uPNP media server die je op een NAS kan isntalleren, dan kunnen ze de muziek wel uit een playlist afspelen maar niet kopiëren.
Dichterbij kom je niet denk ik of inderdaad zelf een flash speler maken in combinatie met encryptie maar waarom moeilijk doen?

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 12-06-2007 15:58 . Reden: credits + Link ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:52:
[...]
Zelf zat ik meer te denken aan een flashplayer die de muziek afspeelt, maar dat die flashplayer als enige de rechten heeft tot de muziek.

Zou dat wel kunnen?
Nee, niet echt. als een applicatie bij de files can kan "copy" ook bij de files. Nou kun je uiteraard de gebruiker voor de gek houden door de flash player alleen te laten spelen als
-volumeid van de disk een bepaaalde waarde heeft
-ergens op de disk een verborgen file staat.
(zoiets)

Maar een echt slimme gebruiker komt daat omheen. Omdat het dan toch een fake protectie is denk ik niet dat je een kwaliteits product vind dat dat kan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:57:
Wat hierboven (door leuk_he) al genoemd was, twonkymedia heeft een uPNP media server die je op een NAS kan isntalleren, dan kunnen ze de muziek wel uit een playlist afspelen maar niet kopiëren.
Dichterbij kom je niet denk ik of inderdaad zelf een flash speler maken in combinatie met encryptie maar waarom moeilijk doen?
Is een leuk programmatje maar niet echt wat ik zocht, ik wil echt dat het kan draaien op die externe HD dus als ik hem geef aan iemand in Friesland dat hij niet de mogelijkheid heeft alles van de HD af te halen.

Ik las wel over die LaCie SAFE Mobile Hard Drive with Encryption daar heb je beveiliging met vingerafdruk alle data kan beveiligen maar ook de mogelijkheid users aan te maken waaronder een user die alleen read-only rechten heeft.

Dit werkt zeker ook niet aangezien er een kopie van het bestand dat word uitgevoerd op de PC komt te staan, of ziek ik dit verkeerd?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:57:
[...]
...
Ik las wel over die LaCie SAFE Mobile Hard Drive with Encryption daar heb je beveiliging met vingerafdruk alle data kan beveiligen maar ook de mogelijkheid users aan te maken waaronder een user die alleen read-only rechten heeft.

Dit werkt zeker ook niet aangezien er een kopie van het bestand dat word uitgevoerd op de PC komt te staan, of ziek ik dit verkeerd?
nope - read only is genoeg om te kopieren (probeer maar eens).
wat jij zoekt is dit ;)
is voor veel mensen al lastig te kopieren tegenwoordig (af spelen ook maar ok).

Sorry maar ik ben bang dat je iets onmogelijks wilt - of je moet met DRM gaan werken zodat ze wel kunnen kopieren maar niet kunnen afspelen op een andere computer...

Vraagje - waarom wil je dit eigenlijk zo hebben? misschien dat het antwoord ligt in een andere vraagstelling

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:38:
[...]

nope - read only is genoeg om te kopieren (probeer maar eens).
wat jij zoekt is dit ;)
is voor veel mensen al lastig te kopieren tegenwoordig (af spelen ook maar ok).

Sorry maar ik ben bang dat je iets onmogelijks wilt - of je moet met DRM gaan werken zodat ze wel kunnen kopieren maar niet kunnen afspelen op een andere computer...

Vraagje - waarom wil je dit eigenlijk zo hebben? misschien dat het antwoord ligt in een andere vraagstelling
Cassette bandje _/-\o_ _/-\o_ geweldig,

Nou ik wil het zo hebben zodat ik gewoon een aantal Externe HD's kan uitlenen met zelf gemaakte muziek erop, dat mensen er naar kunnen luisteren maar niet kunnen kopieren en zelf gebruiken.

Aangezien CD-ROMS ook niet meer moeilijk zijn om te kraken dacht ik dat dit misschien de oplossing was, maar jammergenoeg is de enige oplossing DRM waar ik erg tegen ben.

Toch bedankt allemaal!

MvG,
Xadro

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:49:
maar jammergenoeg is de enige oplossing DRM waar ik erg tegen ben.
DRM gaat over het beperken van mogelijkheden, en het opleggen van beperkende maatregelen aan anderen. Begrijp ik je verkeerd? Want als ik je verhaal zo lees is dat juist exact wat je wilt doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:48:
[...]

DRM gaat over het beperken van mogelijkheden, en het opleggen van beperkende maatregelen aan anderen. Begrijp ik je verkeerd? Want als ik je verhaal zo lees is dat juist exact wat je wilt doen.
Dat weet ik ook, maar dan kan ik DRM nog wel vervelend vinden, had het liever anders willen doen.
En ik vind het jammer dat ik weinig keus heb ik moet haast wel DRM kiezen.

En DRM is toch prijzig en ingewikkeld, en is nog steeds te omzeilen toch?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:47:
[...]
En DRM is toch prijzig en ingewikkeld, en is nog steeds te omzeilen toch?
Micorsoft media encoder (heet nu anders) heeft mogelijkheden genoeg om licenties aan te maken. En ik vraag me af of het veel (eits?) kost. En het is te omzeilen (hoe wordt niet gewardeerd op dit forum)

Vraag blijft; waarom.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:49:
[...]
Nou ik wil het zo hebben zodat ik gewoon een aantal Externe HD's kan uitlenen met zelf gemaakte muziek erop, dat mensen er naar kunnen luisteren maar niet kunnen kopieren en zelf gebruiken.
En als je nu eens el cheapo MP3 spelertjes koopt en daar de USB poort van onklaar maakt (data kanaatlje wegsolderen oid)?
Als het puur gaat om het belsuiteren heb je niet perse een HD nodig toch? Tenminste dat is wat ik uit je nieuwe vraagstelling haal.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 13-06-2007 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:30:
[...]

En als je nu eens el cheapo MP3 spelertjes koopt en daar de USB poort van onklaar maakt (data kanaatlje wegsolderen oid)?
Als het puur gaat om het belsuiteren heb je niet perse een HD nodig toch? Tenminste dat is wat ik uit je nieuwe vraagstelling haal.
Grappig dat je dat zegt ik zat daar ook aan te denken gewoon USB aansluiting slopen. In principe zou dat ook nog kunnen.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Nu ik alle reacties en je eigen bedoeling zo lees dan is wat jij wilt niet te doen. Tuurlijk, je kunt met DRM gaan werken of gemuteerde USB MP3 players. Wat je luistert/kunt horen/afspelen kan men ook eenvoudig opnemen. Al heb je je hele HDD met DRM, encryptie en gesoldeerde verbindingen afgedicht, zodra men het op de pc afspeelt is het middels een eenvoudig programma op te nemen of DRM-vrij te maken... Zelfs een het geluid van de MP3 speler kan eenvoudig in de geluidskaart worden ingevoerd als externe bron en alsnog opgenomen worden.

Ergo: Mission Impossible

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Edgarz schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:06:
N. Zelfs een het geluid van de MP3 speler kan eenvoudig in de geluidskaart worden ingevoerd als externe bron en alsnog opgenomen worden.
Beetje superlijm de oortlelefoons vastkitten aan de mp3 speler maken die wel moeilijk....

Het lijkt mij overignes een beter doel je muziek zo populiar mogelijk te maken ipv deze aan zo min mogelijk mensen te laten horen.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

leuk_he schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:27:
[...]

Beetje super lijm de oortlelefoons vastkitten aan de mp3 speler maken die wel moeilijk....

Het lijkt mij overigens een beter doel je muziek zo populiar mogelijk te maken ipv deze aan zo min mogelijk mensen te laten horen.
Meer in de plaats van: mini-jack plug -- kabeltje -- oortelefoon een mini jack plug ---kabeltje--- Sound IN geluidskaart Maar je mag het ook met de oor telefoontjes proberen :)

Als-ie inderdaad ook zo strikt is bij de verkoop van zijn muziek hebben we het hier niet tegen een potentiële muziek-miljonair. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Edgarz op 13-06-2007 16:43 ]

Pagina: 1