Geen ISDN verbinding naar buiten

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Tijdens het installeren van FRITS ISDN pci kaart (de passieve versie) gaat het goed met Windows XP Home en is goed herkend.
Even aansluiten met S6 ISDN aansluitpunt.. met cat6 10 meter netwerkkabel.

Volgens ISDNWatch is er wel signaal aanwezig tussen ISDN kaart en S6 box. Maar ISDNWatch laat echter geen groen lijntje zien tussen S6 en ISDN extern. Ook lijken B kanalen niet op groen te staan.
Zie plaatje
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/isdnwatch.jpg

De ISDN deel werkt wel goed. Aan dezelfde S6 isdn box is ook Siemens Officepoint centrale aangesloten. Deze werkt uitstekend naar behoren en er kan zonder problemen gebeld worden. Dus er is niks mis met ISDN deel.

Ik vraag me eigenlijk af wat er precies misgegaan is. Nu kan ik geen inkomend en uitgaand telefoonverkeer over ISDN volgen. Wie o wie als ISDN gebruiker kan me meer op pad helpen?
Het is belangrijk, want ik moet telefoonverkeer loggen op de zaak! _/-\o_

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Sorry voor ongemak. Ik heb wat uitgebreid onderzocht en gekeken hoe de ISDN kaart reageert. Het was namelijk lang geleden dat ik met ISDN kaarten doet.

Tijdens testen kan ik wel in ISDN monitor zien dat groene lijn inderdaad oplicht tussen [ISDN] en NT1 als ik ga bellen.

Maar nu komen er paar dingen opmerkelijk naar voren.
- op server pc, waar al jaren ISDN kaart erin is gezet, laat de journaal log van ISDN Watch wel telefoonverkeer zien.
- op andere pc, waar ik nu ISDN kaart erin heb gezet, laat de journaal log van ISDN Watch echter niks zien. Er moet dus wat geactiveerd worden met MSN en incoming calls.

Na installeren van Frits ISDN software (fax, foon, data, etc) en na instellen in config deel, valt me op dat het pas gaat werken als ik telefoon tool (Frits! Fon) opstart en laat staan. De settings in foon deel activeert pas de kaart wel en hele verkeer is correct te volgen, ook in ISDN Watch. Na afsluiten van foon deel werkt ISDN Watch echter niet meer. Er wordt opnieuw niet meer gelogd.

Dit is knap lastiger. Ik had deze problemen niet verwacht. Waarom op server (win2k) die al jaren software op heeft, wel prima naar behoren werkt, maar op andere pc met net ingestalleerde kaart, echter niet naar behoren werkt. De drivers, cap driver en frits tools zijn laatste versies.