Hi,
Ik heb een lightbox met een formulier die na het submitten via een Ajax request de gegevens moet door pasen naar een php script. Nu lukt het me alleen niet om de form values te benaderen via mn script.
De lightbox lukt, daarin heb ik een frame en een knopje die de js functie aanroept (waarin de ajax request gaat plaats vinden):
Nu ziet de insert functie er als volgt uit:
Alleen lukt het me dus op geen enkele manier om die gegevens uit dat form te trekken. Heb ook al de prototype functie serialize geprobeerd, wat ik gevonden heb op hun site:
Maar steeds de melding: dat het Form geen properties zou kunnen hebben.
Iemand een idee?
Thx
Ik heb een lightbox met een formulier die na het submitten via een Ajax request de gegevens moet door pasen naar een php script. Nu lukt het me alleen niet om de form values te benaderen via mn script.
De lightbox lukt, daarin heb ik een frame en een knopje die de js functie aanroept (waarin de ajax request gaat plaats vinden):
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <form id="form_insert" name="guestbook_form"> <h1>Sign My Guestbook</h1> <ul> <li> <label>Name</label><br /> <input type="text" name="name" id="gb_name" size="40" /> </li> <li> <a href="includes/insert_gb.php" class="lbAction" rel="insert"><button>Submit</button></a> </li> </ul> </form> |
Nu ziet de insert functie er als volgt uit:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| insert: function(e){ link = Event.element(e).parentNode; Element.remove($('lbContent')); var params = Form.getInputs('guestbook_form'); var myAjax = new Ajax.Request( link.href, {method: 'get', parameters: params, onComplete: this.processInfo.bindAsEventListener(this)} ); }, |
Alleen lukt het me dus op geen enkele manier om die gegevens uit dat form te trekken. Heb ook al de prototype functie serialize geprobeerd, wat ik gevonden heb op hun site:
JavaScript:
1
2
3
| new Ajax.Request('/some_url', { parameters: $('id_of_form_element').serialize(true) }); |
Maar steeds de melding: dat het Form geen properties zou kunnen hebben.
Iemand een idee?
Thx