Server te mager ????

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met het volgende:

Ik speel samen met vriendin vaak Halflife/TFC op het internet via het WON.
Hier voor gebruik ik 2 pc's en 1 servertje.
Nu klappen wij er om de haverklap uit met een Bad_server message of Halflife loopt muurvast.

Ik heb kabel bij Sonera/Quicknet en gebruik het programma Sygate om de kabel te delen.
Mijn server is een Pentium Pro 150, 40mb intern, 850mb HD, Windows 98 en 2x 10mb NIC

mijn clients zijn:

1x BP6 win2k,128mb, 100mb NIC
1x K6-2 550, win98, 128mb, 100mb NIC
ik heb ook nog een HUB 100mb.

ik heb wel officiele keys van Halflife.

Kan het zijn dat mijn servertje te mager is ??
Of zijn er andere dingen veroorzaken waarom die niet goed gaat.

Verder gaat internet/email wel ok !!!.

Ik het niet meer en vraag jullie een diagnose te stellen :)

Alvast bedankt.

GreetingZ,

Ridge

www.tradealliance.nl

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Die 40 MB is wat aan de lage kant, maar of dat het is...

• Pluis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2023
Wat voor soort modem heb je bij Sonera? Ik heb daar zelf ook een kabelabo. In eerste instantie had ik een Zenith modem. Dit ding had zo'n packet loss (bij vrijwel iedereen die ik ken) dat er geen spel online mee te spelen was. Met alle mogelijke foutmeldingen werd ik uit eruit gegooid.

Als je een Surfboard of een Elsa modem hebt, net als ik nu, is de kans groter dat het inderdaad aan je servertje ligt. Ik heb nu problemen met de max. uploadbandbreedte (8kb/sec) want ik heb 5 pc's aan de internetverbinding hangen en die 8kb is te weinig om van alle 5 de gegevens door te sturen. Maar voor jouw 3 pc's moet het ruim voldoende zijn.

Als je inderdaad die Zenith hebt moet je gewoon de helpdesk bellen en vragen om een omruilmodem omdat hier geen games mee te spelen zijn.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13

winnie

de poes...

Ha Ridge, lang niet gesproken. Ik zou het ook in die 40MB zoeken.
En wat ik me afvraag: 10Mb kaarten in de server en 100Mb kaarten in de workstations. Klopt dit?
En clock die ppro maar over naar 166, dan gaat je bussnelheid ook meteen van 60 naar 66.
En als je in geheugen gaat investeren, dan zou je ook moeten overwegen om over te stappen naar een true 32-bits OS (NT, linux, Win2K).
En die HD: is die minimaal pio4 (Wat denk ik de snelste mode van je mobo is)?

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
die zenith ws 2 jaar geleden perfect om mee te geemen...ligt alleen aan netwrk van sonera nu :(
ik speelde sochtends op zweedse en spaanse servers (3 jaar geleden) met ping 30 :)
8kb upload is geen optie voor mij...ik haal nu makkelijk 100kb upload..relaxte ftpserver dus ;)

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• Wortel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06-2024
Ik denk niet dat het aan je server kan liggen, hooguit aan je os. Als ik even kijk naar wat wij studenten hier hebben staan als server : P75, 32 Mb intern, 4 netwerkkaarten, en linux. Hierop is het mogelijk met 4 huisgenoten Halflife te spelen wat onder win98 op de server dus echt niet kon.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Ik heb een Com21 modem van Sonera

enne winnie dat klopt ik heb een 100mb Lan en 2x 10mb NIC in de server.

en kennis verteld mij dat ik 1x 10mb NIC moet vervangen (die server met het Lan/HUB verbindt) met een 100mb !!!!

want me lan schijnt in te storten ????

Ridge

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Ik zou een 100mbit netwerkkaart in de server zetten en als os Winnt Bijv (PPro en win9x is geen goede combinatie).
Het ligt echt alleen aan je netwerk.

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Leg het nog eens uit.

Als ik het goed begrijp dan heb je een hub die 100 doet (en 10?) en daar heb je een 10 MB kaart op aangesloten en een 100 MB, als die HUB niet kan switchen (wat hij normaal gesproken niet kan want dan is het een switch (correct me if i'm wrong)) dan kan ik me voorstellen dat je netwerk niet lekker loopt. Je raakt dan een heleboel van je verkeer kwijt onderweg.

Je netwerkkaarten in je Game-PC's op 10 MB zetten lost het probleem misschien ook al op.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Hoe zet ik mijn NIC op 10mb ?? Het zijn Intel Pro/100.

Gaat dat software of hardware matig ??

Thanks Ridge.

www.tradealliance.nl

Pagina: 1