[Vista] 'Infamous close lid problem'

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
Om het maar even zo te noemen ;).

Zoals een hoop mensen heb ik hetzelfde probleem op mijn laptop. Als ik de klep van mijn laptop dichtklap, gaat de monitor uit en gaat deze niet meer aan, althans het interne display.

Als je namelijk een extern display aan je laptop koppelt kun je zien wanneer je je laptop dichtklapt. Als je dan namelijk je laptop dichtklapt, wordt namelijk ook letterlijk het apparaat afgekoppeld in Windows. Maak je dan je laptop weer open heb je op die monitor geen beeld. Ga je dan kijken in bijvoorbeeld het nVidia control panel, als je een nVidia kaart hebt, dan kun je ook zien dat er maar één (externe) monitor gedetecteerd wordt.

Blijkbaar hebben veel mensen last van dit probleem, want als je namelijk naar Vista close lid problem, op Google zoekt, krijg je genoeg hits die erover gaan. Echter is er nog geen echte goede oplossing gevonden behalve dan deze work around:
  1. Open apparaatbeheer in configuratiescherm
  2. Ga naar systeemapparaten
  3. Zoek naar ACPI-deksel
  4. Rechtermuisknop op dit item en klik "Stuurprogramma's bijwerken" aan.
  5. Klik "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken" aan
  6. Klik dan "Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer" aan
  7. Vink "Compatibele hardware weergeven af"
  8. Kies dan rechts uit het lijstje Volumebeheer en installeer deze driver.
  9. En na de installatie, rebooten.
Nu heb je eigenlijk alleen maar de ACPI-deksel driver vervangen door een onnuttige driver die niets doet. Maar het werkt wel, je monitor gaat netjes uit en dergelijke. Echter heb ik dan weer het probleem dat Windows niet goed afsluit... De computer blijft dan weer aanstaan na het afsluiten.. Waar hier ook meer mensen last van hebben.

Microsoft weet blijkbaar ook van het probleem af van deze 'brakke' ACPI driver en zal er iets aan doen in Vista SP1. Echter heb ik niet zo'n zin om daarop te gaan zitten wachten en ik heb ook geen zin om XP weer te moeten installeren...

Dus weet iemand hier toch een oplossing of iets dergelijks voor, want het blijft toch een lastig probleem ....?Blegh, na 3 weken niet gecomputert te hebben, is logische zinnen maken en typen best lastig :P, sawwy 'bout that

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
zit die update ook niet bij de autopatcher updates voor vista?

microsoft al gebeld met het probleem? miss is er een hotfix voor beschikbaar maar nog niet publieklijk beschikbaar?

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

ik heb iets soortgelijk aan de hand, alsk em dichtklap dan schakelt die alles uit,
zodat alsk hem openklap het scherm even aanfloept, dan zwart scherm en meestal na 3seconden krijg ik weer beeld

wat ik denk is dat vista zelfs mijn grafische kaart op idle mode zet ofzo, en dat eerste beeld wat ik zit nog in de cache zat ofzo, dus gewoon een statisch beeld, dat dan de kaart weer opspringt en men beeld berekent...

vista doet trouwens veel meer met een laptop waar je nie blij over moet zijn

zo stond men cpu op high perfomance nog op balanced zo dat ie schakelde tussen 800Mhz en 1,7GHz

na het installeren van NHC kan ik hem continu op high performance zetten, en het gaat nu een stuk sneller, (hij word wel 10 graden warmer :) maar is nu nog maar 40-45°C)

ik ben in de aticontrol wel opties tegengekomen die misschien je probleem oplossen.
maar dan moet je een atikaart hebben

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
Er is een hotfix voor standby en sleep problemen, echter niet specifiek voor dit probleem..

Autopatcher updates voor vista?? Ik heb wel gewoon alle updates gedownload (essentiele en optinele)..

Verder werkt Vista op mijn laptop verder nog perfect, ik hoef niet te klagen :) Performence is goed en hitte-controle is beter dan in XP!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
[b][message=28212171,noline]Autopatcher updates voor vista?? Ik heb wel gewoon alle updates gedownload (essentiele en optinele)..
Wat Dutch2007 denk ik bedoeld is de verzameling updates op deze website: http://www.vistasp1.net/

Ikzelf zie er alleen geen hotfix bijstaan die specifiek voor jouw probleem is bedoeld (maar ik kan verkeerd kijken natuurlijk ;)).

>>>insert witty remark here<<<