In mijn vrije tijd hobby ik wat aan een server daemon. Nu heb ik onlangs mijn server van Debian 3.1 ge-upgrade naar 4.0 (dus van een 2.4 kernel naar een 2.6 kernel) en nu merk ik dat mijn daemon in plaats van een paar MB gegroeid is naar 10 a 20 MB in geheugen gebruik. Op een 2.4 nam m'n daemon 3.5 MB in gebruik, groeide uiteraard bij client connecties, maar kwam weer op z'n oorspronkelijke geheugengebruik uit als alle verbindingen gesloten werden. Onder 2.6 niet. De daemon wordt met gemak 20 MB (zoveel malloc ik echt niet) en blijft dat ook gebruiken als alle verbindingen gesloten worden. Ben al met valgrind aan de slag, maar alles ziet er goed uit in. Ook applicaties zoals MySQL zijn groter. Onder 2.4 ongeveern 80MB, onder 2.6 120MB.
Doe ik iets verkeerd? Kan ik hier wat via instellingen aan doen? Iemand die me kan uitleggen wat hier aan de hand is of me wat zoektermen geven, want via Google kan ik geen antwoord vinden hierop.
Doe ik iets verkeerd? Kan ik hier wat via instellingen aan doen? Iemand die me kan uitleggen wat hier aan de hand is of me wat zoektermen geven, want via Google kan ik geen antwoord vinden hierop.