HD(gaming) 8800GTS vs HD2900XT

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:18:
[...]

Omdat die mensen zichzelf niet goed hebben ingelezen of geinformeerd hebben voordat ze naar de winkel gingen.
http://www.tomshardware.c...ml#best_pcie_card_for_280
Uh ja. Daarom heb ik ook een 8800GTX |:( . Ik heb me de pleuris gelezen, en vond die laatste paar fps winst toch de moeite.

De 8800GTS was gewoon te traag op hogere resoluties voor een framerate lover zoals ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:39
MensionXL schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:23:
[...]

Misschien komt dat omdat de HD2900XT ook nog niet in de VGA charts is opgenomen? (Inkoppertje ;))
Tom's Hardware
The big graphics card story in May was the introduction of the new Radeon HD 2900 XT. ATI's new flagship card, the HD 2900 XT trades blows with the 8800 GTS 640mb. The only problem is that the HD 2900 XT costs $410, while the 8800 GTS 640mb can be found for as little as $350. It's hard to justify the extra $60 for similar performance, so until the HD 2900 XT price becomes competitive with the 8800 GTS 640, we can't recommend it.
En de keeper hield de bal. ;)

Ik weet niet of ie in de VS nog steeds zo duur is trouwens..

[ Voor 3% gewijzigd door bokkow op 14-06-2007 10:52 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robhof schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:30:
[...]

Lijkt me niet echt logisch, als je - zoals beschreven - wacht op de nieuwe 'topkaart' van Ati.

Geld was geen issue bij mijn keuze. Goed lezen is een kunst.
Na maandenlang wachten op de HD2900XT en het lezen van zo'n beetje alle reviews, de eerste ervaringen en constateringen, heb ik afgelopen week besloten om tóch maar voor de 8800GTS320 te gaan. Dit ondanks de absolute overtuiging dat de nieuwe Ati-kaart zeker in mijn nieuwe config zou komen.
Even een analogie:

Na maandenlang wachten op de Ferrari F430 en het lezen van zo'n beetje alle reviews, de eerste ervaringen en constateringen, heb ik afgelopen week besloten om tóch maar voor de Opel Corsa te gaan. Dit ondanks de absolute overtuiging dat de nieuwe Ferrari zeker in mijn nieuwe garage zou komen.

Vandaar mijn reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Jo ik vind het allemaal prima wat jullie kiezen of nemen...

er zijn mensen die "nog steeds" beweren dat de GTS sneller is dan de 2900XT... oke blijf dat lekker geloven! :9 zullen we over een maand of 4 weer gaan benchmarken?

kennelijk zijn er mensen die nog steeds niet kunnen aanzien dat ati met de 2900XT gewoon een gigantische kaart op de markt heeft gezet! die gewoon de GTS voorbij gaat,..

en ik ben geen ati-fanboy! ik heb een voorkeur voor Ati,.. en misschien in de toekomst met de nieuwe kaarten van NV dat ik een nvidia koop! maar op dit moment is het voor "dat geld" gewoon de 2900XT die het gaat maken! wacht maar af >:) (en veel plezier met jullie GTS kaartjes) ;)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:56:
[...]

[...]

Even een analogie:

Na maandenlang wachten op de Ferrari F430 en het lezen van zo'n beetje alle reviews, de eerste ervaringen en constateringen, heb ik afgelopen week besloten om tóch maar voor de Opel Corsa te gaan. Dit ondanks de absolute overtuiging dat de nieuwe Ferrari zeker in mijn nieuwe garage zou komen.

Wie zei die tweede quote eig?
Trouwens ik vind Ferrari F430 vs Opel Corsa beetje ver gaande vergelijking.
Ik vind Ferrari F430 vs Audi R8 mooier; Ferrari F430 is miss net iets sneller maar is van binnen minder degelijk, strak en stijlvol uitgerust als de nieuwe Audi R8
MauSS schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:36:
Jo ik vind het allemaal prima wat jullie kiezen of nemen...

er zijn mensen die "nog steeds" beweren dat de GTS sneller is dan de 2900XT... oke blijf dat lekker geloven! :9 zullen we over een maand of 4 weer gaan benchmarken?

kennelijk zijn er mensen die nog steeds niet kunnen aanzien dat ati met de 2900XT gewoon een gigantische kaart op de markt heeft gezet! die gewoon de GTS voorbij gaat,..

en ik ben geen ati-fanboy! ik heb een voorkeur voor Ati,.. en misschien in de toekomst met de nieuwe kaarten van NV dat ik een nvidia koop! maar op dit moment is het voor "dat geld" gewoon de 2900XT die het gaat maken! wacht maar af >:) (en veel plezier met jullie GTS kaartjes) ;)
Ik vind het fanboy gehalte aardig hoog maar dat valt miss ook van mezelf te zeggen. Ik vind dat we over 4 maanden die benches nog een keer moeten doen om te zien wat voor schande het is dat Ati met zijn nieuwe architectuur nog steeds maar marginaal sneller is dan de nVidia kaarten van een halfe computer eeuw geleden (oftewel 8 maanden).

[ Voor 43% gewijzigd door bokkow op 14-06-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:11

PauseBreak

derp!

Dit heb ik ook al in het ATi topic gepost maar voor TS is het wellicht ook handig.

De mensen van [H]ard|OCP hebben de HD2900XT met de nieuwste drivers (Cat 7.5) nogmaals getest tegenover een BFG 8800GTS640 en een BFG 8800GTS320.
Review is hier te vinden.

Heb het net helemaal gelezen en dit is "The Bottom Line" volgens [H]:
The Bottom Line
We hoped newer driver revisions would improve performance on the ATI Radeon HD 2900 XT. With the newer driver we used for this evaluation we did not see any “magic” happen when it comes to real world gaming experiences at resolutions at and above 1600x1200. The ATI Radeon HD 2900 XT is not even a match for even the much less expensive and much less power hungry 320 MB GeForce 8800 GTS.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
MauSS schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:36:

Wie koopt er nu een kaart in de hoop dat deze over 4 maanden sneller gaat zijn ? |:(
MensionXL schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:23:
[...]

De HD2900XT is duidelijk beter dan de 8800GTS, en dan zijn nog niet eens de drivers volledig uitgewerkt.

Maar voor wat er op de site staat, hier wordt de 8800GTS alsnog ingemaakt in 3DMark. (En dit waren dan nog oudere drivers, die van nu zijn al veel meer geoptimalizeerd)
Speel jij 3dmark? Speelt er iemand 3dmark? Dacht ook al van niet.
Het gaat om real world performance in games. Kijk naar de review van [H] voor een goed voorbeeld.

[ Voor 38% gewijzigd door aval0ne op 14-06-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:13:
Dit heb ik ook al in het ATi topic gepost maar voor TS is het wellicht ook handig.

De mensen van [H]ard|OCP hebben de HD2900XT met de nieuwste drivers (Cat 7.5) nogmaals getest tegenover een BFG 8800GTS640 en een BFG 8800GTS320.

[...]
ik wou t net zeggen !!
nou als je keuze nou nog niet makkelijk is weet ik t ook niet meer hoor !!

ben iig heel blij met mijn keuze (8800 320mb) bij reso 1650 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne

[...]
Behalve het overduidelijke prestatievoordeel dat de GTS in de ze test heeft, zijn de IQ verschillen ook aanzienlijk. Ook daar loopt Ati achter aan de screenshots te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfie666
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10-2024
Pfff had ik eindelijk een 2900XT besteld, zie ik ineens deze laatste review...
Snel mn order aangepast, nu maar wachten tot mn 8800GTS 640 er is :) Zo zie je maar... bijna altijd is het eerste gevoel wat je hebt de juiste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

[...]
ik begrijp echt niet waarom ze nou nog steeds zoveel benchen op 1600x1200. Volgens mij zijn er echt heel veel gamers die op 1680x1050 spelen(betaalbare 16:10 TFT) of zelfs op 1280x1024(betaalbare 5:4 TFT).

Ik heb net een nieuwe monitor, dus ik ga zeker in resolutie er niet op vooruit de komende jaren. Dus zijn ze niet echt heel praktijk gericht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 23:43
Sorry ik weet dat dit heel ati fanboy overkomt maar check dit even:

Nieuwe drivers:
http://enthusiast.hardocp...1MSw0LCxoZW50aHVzaWFzdA==

Oude drivers:
http://www.hardocp.com/ar...0MSw5LCxoZW50aHVzaWFzdA==

Stalker 1280x1024 Geen verschil tussen de nieuwe en de oude brakke drivers?

Oh, ook geen verschil in BF2142:

Oud:
http://www.hardocp.com/ar...0MSwxMCwsaGVudGh1c2lhc3Q=

Nieuw:
http://enthusiast.hardocp...1MSwzLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Daarnaast hebben ze niet eens de test met hetzelfde systeem opnieuw met de 8800GTS 640MB getest. Ze hebben gewoon de waardes van de vorige test overgenomen. En als ik hun oude test met die van reviews: ATi Radeon HD 2900 XT review vergelijk komen de waardes ookniet totaal overeen :s

Ik zoek nog even verder naar een review met de nieuwe drivers ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 00:33
Ik ben nu zeker, ik neem de 8800GTS 640, volgens verschillende revieuws en bovenstaande toch de betere kaart.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow

[...]
Interessant artikel hier zullen de pro-Ati mensen wel even van slikken met hun: "Ja jongen! nieuwere drivers blazen de 8800GTS aan de kant." Want volgens mij doen ze het een stuk minder ook met nieuwere drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
Gadgets schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:29:
Ik ben nu zeker, ik neem de 8800GTS 640, volgens verschillende revieuws en bovenstaande toch de betere kaart.
_/-\o_
Nochmaals ik denk dat die review niet klopt. Zo beweren ze dat Oblivion niet te spelen is met hoger dan 4xAA terwijl in deze speciale AA review toch egt laat zien dat het mogelijk is en dat de kaart dan ook sneller is:

http://it-review.net/inde...id=1&limit=1&limitstart=7

OOK! zie je hier het oude wel bekende driverprobleem bij stalker. Wat bij [H]enthusiast totaal niet voorkomt in de oude drivers :s

@ Gadget wacht met je aankoop op meerdere reviews als die hetzelfde resultaat geven koop dan zeker een 8800GTS maar ik denk dat er met deze review niet 100% klopt dus wacht het nog even af.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Solid_Aapie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:44:
[...]

Nochmaals ik denk dat die review niet klopt. Zo beweren ze dat Oblivion niet te spelen is met hoger dan 4xAA terwijl in deze speciale AA review toch egt laat zien dat het mogelijk is en dat de kaart dan ook sneller is:

http://it-review.net/inde...id=1&limit=1&limitstart=7

OOK! zie je hier het oude wel bekende driverprobleem bij stalker. Wat bij [H]enthusiast totaal niet voorkomt in de oude drivers :s

@ Gadget wacht met je aankoop op meerdere reviews als die hetzelfde resultaat geven koop dan zeker een 8800GTS maar ik denk dat er met deze review niet 100% klopt dus wacht het nog even af.
Kan aan mij liggen maar ik vind [H]enthusiast betrouwbaarder dan die IT-review (noooooit van gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
bokkow schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:39:
[...]

Interessant artikel hier zullen de pro-Ati mensen wel even van slikken met hun: "Ja jongen! nieuwere drivers blazen de 8800GTS aan de kant." Want volgens mij doen ze het een stuk minder ook met nieuwere drivers..
En met de nieuwe drivers verslaat de 2900XT some de 8800GTX:
http://360nieuws.nl/upload/images/2900XT_VS8800GTX(1).PNG

Sorry maar dat zie ik de 8800GTS 640MB niet doen en ik vertrouw de boven geplaatste review dan ook niet! Zoals ik in de bovenste reacties al heb weergegeven dat de review van geen kanten klopt :s Ik wacht nog op meerdere reviews van erkende sites (ik hoop dat tomshardware eindelijk nog een review maakt :) ) Als hier dezelfde cijfers uitkomen ga ik denkik ook een 8800GTS 640MB AC3 kopen zo niet word het de 2900XT :D

@ bokkow kijk maar naar de cijfers van tweakers of andere sites.Verder reviewen ze ook alle games waarin de 2900Xt nog driverproblemen vertoont. Vooral in oblivion met AA aan.

http://hardware.thgweb.de...600-directx10/page11.html

Een review van de duitse tomshardware waarin de 2900XT wint in BF2142 en Oblivion beter meekomt zonder AA want dit is nog een driverprobleem. Veel reviews spreken elkaar de laatste tijd tegen. Ik wacht dus nog even met mijn aankoop op de tomshardwarechart. Lijkt me slim als jullie dat ook doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Solid_Aapie op 14-06-2007 14:06 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

robhof

Lembongan view

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:56:
[...]

[...]

Even een analogie:

Je vergelijking raakt kant noch wal, maar dat weet je zelf ongetwijfeld ook wel ;)

Het gaat in dit topic om de videokaartkeuze van de topic starter en aangezien ik zelf onlangs een dergelijke keuze heb moeten maken, was ik in de veronderstelling dat het nuttig zou zijn om dit te delen.

Mijn keuze is om op dit moment voor de wat mij betreft zeer aantrekkelijke 8800GTS320 te kiezen en over een aantal maanden te zien wat dan het aanbod is en een upgrade te doen. De HD2900XT is zeker geen slechte kaart, alleen had ik er meer van verwacht. Ik denk en hoop dat bijv. een 2950XT(X) laat zien waartoe de architectuur in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

aval0ne schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:51:
[...]

Wie koopt er nu een kaart in de hoop dat deze over 4 maanden sneller gaat zijn ? |:(

[...]

Speel jij 3dmark? Speelt er iemand 3dmark? Dacht ook al van niet.
Het gaat om real world performance in games. Kijk naar de review van [H] voor een goed voorbeeld.
Die speelbare demo is anders niet slecht om eerlijk te zijn. :o
Solid_Aapie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:27:
<verhaaltje ^_^>

Idd, hier klopt geen zak van. :X

[ Voor 35% gewijzigd door MensionXL op 14-06-2007 14:17 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfie666
Dit is wel een mooi voorbeeld van die inconsistentie waar ik het over had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:42
Nog niet genoemd in dit topic, maar volgens the Source (werkt in de vga wereld) gaat nvidia binnenkort haae prijzen droppen van de huidige 88xx serie en kan het goed zijn dat je jezelf daarmee een peurootje of 50 kunt gaan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier effe allemaal gelezen en nu weet ik het totaal niet meer :D.

Naargelang die nieuwe review nijg ik eerder naar de 8800 GTS 320

Kan deze kaart op 1680x1050 met beetje AA/AF 40+ fps halen in de komende games: ET:QW, crysis (mss lower settings voor doen :p), UT2007, fuels of war, world in conflict,.. ?

Of moet ik dan voor de 70 euro duurde HD 2900 XT gaan ?

Ook nog iets.
Als case neem ik wss een Antec Sonata III. Goed genoeg voor airflow ?
En kan de 500 watt earthwatts voeding de 8800gts of de 2900 xt wel 'trekken' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:31:
Hier effe allemaal gelezen en nu weet ik het totaal niet meer :D.

Naargelang die nieuwe review nijg ik eerder naar de 8800 GTS 320

Kan deze kaart op 1680x1050 met beetje AA/AF 40+ fps halen in de komende games: ET:QW, crysis (mss lower settings voor doen :p), UT2007, fuels of war, world in conflict,.. ?

Of moet ik dan voor de 70 euro duurde HD 2900 XT gaan ?

Ook nog iets.
Als case neem ik wss een Antec Sonata III. Goed genoeg voor airflow ?
En kan de 500 watt earthwatts voeding de 8800gts of de 2900 xt wel 'trekken' ?
Wacht nog een paar weken met je keuze totdat er voldoende nieuwe reviews zijn(met goede drivers) waarop je je keuze kunt baseren. Op papier moet de 2900XT sneller zijn maar dan moeten ze de drivers wel zo ontwikkelen dat dit ook daadwerkelijk gebruikt word.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al een tijd aan het meelezen zonder iets te melden maar nu kan ik het niet meer laten :X ;) De reviews van HardOCP komen niet overeen met andere reviews, een 640MB GTS presteert gewoon minder dan de XT! Ik heb zelf een Nvidia kaart dus dit is geen fanboy gedoe, ik zou 100% zeker voor de 2900XT gaan 8) .

Ten tweede, bijna alle reviews zijn geschreven in de tijd van de oude Ati drivers... Iemand die met een review kan komen waarin de 2900XT(op nieuwe drivers) slechter presteert dan de GTS 640MB is mijn held vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solid_Aapie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:36:
[...]

Wacht nog een paar weken met je keuze totdat er voldoende nieuwe reviews zijn(met goede drivers) waarop je je keuze kunt baseren. Op papier moet de 2900XT sneller zijn maar dan moeten ze de drivers wel zo ontwikkelen dat dit ook daadwerkelijk gebruikt word.
weet je ook iets over die voeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Solid_Aapie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:27:

<verhaal, andere posts>

Tja, als ik jou was zou ik toch eens de link naar de forumdiscussie op Hardocp volgen. Om precies te zijn: Deze post is voor jou het meest interessant denk ik.

Daarbij is het denk ik van belang dat je jezelf eens verdiept in de manier waarop ze bij Hardocp een review schrijven. Dit staat ook gewoon op hun site en het verklaart mijns inziens goed waarom hun reviews soms afwijken.
Zo leggen zij het uit (korte versie bij de eerste review van de 2900XT):
Please be aware we test our video cards a bit differently from what is the norm. We concentrate on examining the real-world gameplay that each video card provides. The Highest Playable section shows the best Image Quality delivered at a playable frame rate. We use a high performance system, with a very fast CPU in order to remove CPU bottlenecking. We will have apples-to-apples testing following the highest gameplay testing.
@Vlaamse eend;
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:00:
[...]

weet je ook iets over die voeding ?
Zo lang je voeding 24A kan leveren over de 12V lijnen is in ieder geval de 8800 kaart geen probleem, wat betreft de ATi kaart zou ik het je niet kunnen zeggen. Wel weet ik van de ATi kaart dat hij zowel een 6pin als een 8pins stroomaansluiting heeft.

[ Voor 79% gewijzigd door PauseBreak op 14-06-2007 16:17 . Reden: Meer info toegevoegd. ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
De 8800U trekt evenveel als de 2900XT (in de meest extreme maten) dus met een 550W(A-merk) voeding zit je altijd goed. En heb je een 500W(A-merk) voeding check dan even de amperes op je 12v lijnen met de specificaties die Ati opgegeven heeft ;)

@ pausebreak

Mjah, ik snap dat hun dat zeggen. Maar dat staat los van het feit dat er verschil in de nieuwe en de oude brakke drivers moeten zitten en die zie ik gewoon niet. Dan kunnen hun wel zeggen we gebruiken een supersnelle cpu, maar wijkt dit zoveel af van een E6600 @ 3,6 of een X6800 @ 3,6? Ik ben van mening dat deze review een beetje nvidia sporen over zich heeft. Want elke game die ze testen zijn juist de games waarin de Ati kaart de laagste scores haalt. Mede door driverproblemen zoals bij BF2142 & Oblivion. Maarjah het zijn speculaties en niet meer dan dat ;) ik w8 dus nog mooi even op meer reviews met nieuwe drivers. En duidenlijke reviews zodat ik alles rustig en zonder twijfels na kan kijken voordat ik mijn keuze maak :)

Seriously, good eye on you there 0mega! And just an FYI for you guys, we DO reuse data as long as there have been NO driver changes and NO hardware changes. Obvioulsy that is not what you are seeing here as pointed out, but you might think so. But I assure you that is not the case. Interesting that the scores have stayed that flat.

Historically ATI has made greater performance increases as their drivers have matured compared to NVIDIA. You can look at this from a couple of different ways....saying ATI did not opitmize fully at launch, and NVIDIA did, or ATI finds ways to push performance forward when NVIDIA does not.

Oke, ik vind dit een hele rare reactie van de admin van HardOCP hij zegt dat ze de scores wel hergebruiken als er geen wijzigingen zijn, en dus zegt hij dat deze uitkomst van geen verbeteringen zeer interresant is. Maar er moeten toch wel wat vebeteringen zijn qua de beta drivers en de 7.5 :s

[ Voor 92% gewijzigd door Solid_Aapie op 14-06-2007 16:40 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen wij die Hardocp site niet laten voor wat het is? O-) Het klopt gewoon niet, anders waren er veel andere sites geweest met vergelijkbare resultaten, Nvidia fanboel druipt er gewoon vanaf:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:31

Pubbert

random gestoord

[...]
Ik open de site en zie meteen 3 nvidia banners :X

Bovendien testen ze daar met de BFG's, en die zijn standaard overclocked, en ik vind de waardes van de 2900 wel erg laag tegenover die in veel andere reviews (of hebben ze met een Celeron 2.66ghz getest?)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
@DjMurtz Moeilijk keuzes :P

Aangezien je de pc graag stil wilt houden, zou ik geen 2900xt nemen met stockkoeler. Heb teveel gelezen en gehoord dat hij idle wel aardig stil is (niet onhoorbaar zoals de 8800), maar onder load of als hij iets gestressed is, vrij heftig hoorbaar opspint.

Ik heb een 8800gts en die is bij mijn weten nog nooit opgespint of hoorbaar geweest, tenzij ik zelf met rivatuner zat te spelen 8) . De 8800gtx/ultra koeler is vrijwel hetzelfde dus voor die 100E die je aan een waterkoeler uitgeeft zou ik eerder een 8800gtx kopen.
Ik zou haast ff het geluid voor je opnemen terwijl ik een game aan het spelen ben :P.

Msschien heb ik eroverheen gelezen maar op welke resolutie gaat er gespeelt worden?

IMO valt in elk geval (behalve bij resolutie van 1024/768) de 8800gts320 voor jou af omdat dx10 meer van het videogeheugen kan gebruiken (2x zo grote textures mogelijk etc), en je het systeem ook een beetje in balans moet houden. Er gaat mee gegamed worden en er is een flink budget dus dan ook een topkaart nemen of erges anders bezuinigen :P

Die nieuwe Sapphire's lijkt me eigenlijk nog de leukste kaart, heb je een mooie tussenweg met een kaart (die beter is als de 8800gts640), zowel snel als goed met geluid (tenminste ga er vanuit dat hij stil is). Prijs zal ook niet meer zijn als max 20E meer dus dan zit je nog steeds een flinke hap onder de 8800gtx.

Msschien kan je dan omdat hij de kaart ook koeler schijnt te houden er ook ff een aangepast bios in flashen, en de fanspeed nog wat aanpassen en het idle voltage en mhz nog lager zetten :9
Veel leuker om mee te spelen die Ati's vind ik :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste zin in die review is helemaal grappig: _O-

''The ATI Radeon HD 2900 XT is not even a match for even the much less expensive and much less power hungry 320 MB GeForce 8800 GTS'' 7(8)7

En zo zijn er meer zaken qua taalgebruik en testopties in de review die ruiken naar Nvidia fanboys |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno89
  • Laatst online: 20-07-2024
Weet iemand wanneer die nieuwe Sapphires uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu snap ik er niets meer van :O.

Dit is de Antec neoho 550W die overal beste uitkomt: http://www.alternate.nl/h...=TN5AX0&showTechData=true
En daar zie ik op die 12V lijnen 18A of lees ik dit nu totaal mis ?

Bij de earthwatt voeding van de Antec sonata III dan weer zie ik dit:
http://www.alternate.nl/h...=TN5AX3&showTechData=true
17A op de 12V lijnen.

(je moet op uitgebreide specificaties klikken)

En owhja, als binnen een maand of 2 nvidea hun prijzen verlaagt (had ik ergens gelezen) zal mss de gts 640mb nog maar €300 kosten :D ! Dan neem ik die wel inplaats van een 320mb of een 2900 xt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten tweede, bijna alle reviews zijn geschreven in de tijd van de oude Ati drivers... Iemand die met een review kan komen waarin de 2900XT(op nieuwe drivers) slechter presteert dan de GTS 640MB is mijn held vandaag!
http://www.legitreviews.com/article/507/3/

De kaart is uitgekomen in mei dan lijkt het mij niet zinvol om pas 5 maand later te gaan benchmarken om te kijken wat de kaart kan.Maargoed daar heb je er een met de nieuwste driver en de GTS wint.
Nieuwe drivers of oude drivers naar mijn mening zijn de verschillen zijn te klein om andere dingen zoals stroomgebruik,warmte,geluid,image quality te negeren.

Als de reviews merkloos waren met alleen een kaart A en B dan gaf iedereen hier in dit topic aan dat de kaart met de beste IQ,stilste koeler,minste hitte en minder stroomgebruik de beste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Tweaktown heeft ook altijd interessante vergelijkingen qua drivers. Alleen geen concurrentie erbij :(

http://www.tweaktown.com/...1_introduction/index.html

@ Cat 7.4. Mwoah, redeiljke 8800GTS640-killer, toch? :)

[ Voor 39% gewijzigd door Jejking op 14-06-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 10:37

meddle

:o

Wel appart die HardOPC review zeg:S Ik heb net even op exact dezelfde settings getest met een core 2 duo @ 2,6ghz (had hem even teruggeclocked), en ik haal in snow en cave 55 fps (in beide dus). Dus ik weet niet hoe zij het voor elkaar krijgen om gemiddeld 49 fps in de ingebouwde performance test te halen..

Hier trouwens even een screen:
http://i10.tinypic.com/62z9fme.png

Andere games kon ik niet echt testen aangezien ze geen ingebouwde performance test hebben (ik weet niet precies hoe hun door een level lopen), maar oblivion draait hier (ook met 4xAA en 16xAF) gewoon prima op een mooie fps.. (45-55 gemiddeld) En hiermee wil ik niet zeggen dat HardOPC een slechte site is, maar ik vind de resultaten die ze halen wel opmerkelijk. Ook vind ik het jammer dat ze nu juist benches uitkiezen waarbij ati het door driverproblemen wat minder doet, want er zijn zat andere om mee te testen..

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
3 nvidia banners lol , enige site die beweerd dat de 2900XT geen match is voor de 320 GTS, vreemde benchmarks, BFG is standaard overgeclocked en zo nog even door....laten we hierbij ophouden over de [H] review want die klopt gewoon van geen kanten!!!

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
Mad_MaX_101 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:22:
Wel appart die HardOPC review zeg:S Ik heb net even op exact dezelfde settings getest met een core 2 duo @ 2,6ghz (had hem even teruggeclocked), en ik haal in snow en cave 55 fps (in beide dus). Dus ik weet niet hoe zij het voor elkaar krijgen om gemiddeld 49 fps in de ingebouwde performance test te halen..

Andere games kon ik niet echt testen aangezien ze geen ingebouwde performance test hebben (ik weet niet precies hoe hun door een level lopen), maar oblivion draait hier (ook met 4xAA en 16xAF) gewoon prima op een mooie fps.. (45-55 gemiddeld) En hiermee wil ik niet zeggen dat HardOPC een slechte site is, maar ik vind de resultaten die ze halen wel opmerkelijk. Ook vind ik het jammer dat ze nu juist benches uitkiezen waarbij ati het door driverproblemen wat minder doet, want er zijn zat andere om mee te testen..
3 nvidia banners zegt mischien niks maar deze post zeker wel!

@ Gadget
Jij wou een 8800GTS kopen dus wacht zeker nog maar even!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mad_MaX_101 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:22:

Gewoon standaard bij elke test 10FPS eraf ofzo :P (Op die pro nVidia site)
Er is duidelijk iets niet goed pluis daar. (Leuke som van nVidia ontvangen ofzo :P)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kurios schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:22:
[...]

ik begrijp echt niet waarom ze nou nog steeds zoveel benchen op 1600x1200. Volgens mij zijn er echt heel veel gamers die op 1680x1050 spelen(betaalbare 16:10 TFT) of zelfs op 1280x1024(betaalbare 5:4 TFT).

Ik heb net een nieuwe monitor, dus ik ga zeker in resolutie er niet op vooruit de komende jaren. Dus zijn ze niet echt heel praktijk gericht. :(
Ik zit in hetzelfde [luxe] schuitje dat ik de komende jaren op 1680x1050 blijf hangen. :*)
Momenteel doe ik het nog met een 7600GT en normaal gesproken zou die vervangen gaan worden door een 8800-serie.
Na het volgen van dit topic wacht ik toch nog even, ik heb sowieso niet echt veel haast.
Zoals ik het globaal lees nu in dit topic is de 2900XT iets sneller met waarschijnlijk nog iets meer potentie.
De 8800GTS is stiller en trekt minder stroom.
Vooralsnog neig ik dus naar de laatste maar ik heb nog wel even geduld en ben benieuwd of die potentie eruit komt. :)
Verder zal er denk ik een nieuwe voeding bij moeten want 18A en 15A op de 12V lijn [500wat] lijkt me magertjes.

Interessant topic. :7

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MensionXL schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:36:
[...]

Gewoon standaard bij elke test 10FPS eraf ofzo :P (Op die pro nVidia site)
Er is duidelijk iets niet goed pluis daar. (Leuke som van nVidia ontvangen ofzo :P)
Denk dat dat wel meevalt, ze hebben laatst nog een review uitgegeven waarin ze een product van een sponsor de grond in schreven. Daarbij is de eigenaar zelf meer ATi fanboy dan iets anders :p
Maar goed, als je nú wilt kopen is de keuze eigenlijk simpel want beide kaarten presteren gewoon goed, de een is iets stiller en trekt minder stroom en daar houden de verschillen eigenlijk ook wel op.
Persoonlijk zou ik op dit moment nog even wachten want de opvolgers komen er ook alweer vrij vlot aan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfie666
Als je even zoekt op powersupply en calculator op google dan kom je snel genoeg op een website waar je uit kan rekenen wat voor powersupply je nodig hebt. 500 watt zou het toch moeten kunnen trekken hoor, tenzij je heel veel extra's hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:22:
[...]

Omdat 1600x1200 zo goed als 1680x1050 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:17:
[...]

Omdat 1600x1200 zo goed als 1680x1050 is.
1600x1200 = 1920 K
1680x1050 = 1764 K, dat is dus bijna 10% minder pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfie666
Dan kan je er toch vanuit gaan dat die fps iets hoger zal uitvallen dan voor 1600x1200? :) het gaat om indicaties, als iets goed speelbaar is bij 1600x1200 dan zal het nog net iets beter zijn op 1680x1050, maar het zal geen geweldig groot verschil zijn :) Althans dat lijkt mij dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wolfie666 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:51:
Als je even zoekt op powersupply en calculator op google dan kom je snel genoeg op een website waar je uit kan rekenen wat voor powersupply je nodig hebt. 500 watt zou het toch moeten kunnen trekken hoor, tenzij je heel veel extra's hebt...
Zoveel extra's heb ik niet maar voor de 8800GT kom ik op 460W uit en de 2900XT 505W.
Met m'n huidigen config heb ik nog geen 400W nodig.
Het ging me eigenlijk ook meer om het aantal amperes op de 12V lijnen die bij mij niet echt sterk zijn. ;)

Maargoed, een nieuwe PSU is niet zo'n probleem, het liefst heb ik gewoon overschot ivm overclocken of extra schijven e.d. en natuurlijk gewoon stabiliteit.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M411007 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:32:
[...]

1600x1200 = 1920 K
Wow 10%, dat is wel veel zeg 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJMurtz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:32:
Voordat ik begin met mijn post wil ik even duidelijk stellen dat ik voor het maken van deze post genoeg reviews, forumposts en productsurveys heb doorgelezen, maar er blijven toch vragen (en "angstigheden") bij mij die ik graag beantwoord zou hebben.

Momenteel heb ik een PC in mijn kamer staan waarmee ik zowel games als HD films/teasers bekijk via een Component kabel naar mijn semi-HD TV. Ik merk echter dat mijn huidige systeem te traag begint te worden en ben dus bezig een nieuw systeem samen te stellen.

Mijn huidige configuratie:

AMD64 3200+
2gig kingston PC2700
ATI Radeon X1600 Pro 128MB
ASUS A8N-E

Bovenstaand systeem is overduidelijk niet meer in staat de huidige generatie games bij te benen en vooral HD content laat mijn PC door het stof bijten. Veel haperen en stilstaande beelden zijn het gevolg.

Kwa processor ben ik ondertussen wel eruit en ga ik voor de intel Core 2 Duo 6600. Met deze socket kan ik altijd later nog overstappen op een Core 2 Quad mocht dit nodig zijn.

Waar mijn probleem zit is echter op het videokaart gebied. Ik ben een student en zoals alle studenten heb ik geen oneindig budget voor mijn systeem. Ik heb echter vorig jaar de fout gemaakt door op eenzelfde manier dit huidige systeem samen te stellen en ben toen voor de X1600Pro gegaan waar ik beter voor een 1900 had kunnen gaan. De 1600 laat het gewoon in ieder aspect bij nieuwe games afweten.

Mijn vraag is dus eigenlijk het volgende:

Ik heb een budget van 1500 euro voor een nieuw systeem (mobo/geheugen/proc/video/hdd). Ik kom op zicht netjes uit met een HD2900XT maar lees toch in verschillende reviews dat deze kaart zeker niet "je van het" is. De prijs (€340) is zeker niet verkeerd vergeleken met de 500-600 range van de GTX en Ultra versies van de 8800. Nu is mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met de HD2900XT en kan deze kaart de komende twee jaren meegaan (desnoods in de toekomst in crossfire opstelling) of is deze kaart daarvoor niet goed genoeg? Het prijsverschil en de reviews doen vermoeden dat de GTX (en vooral de Ultra) toch écht nog een stap hoger zijn, maar is deze stap het grote prijsverschil waard, of is dit prijsverschil niet te verantwoorden?

Wat ook meeweegt is hoe de HD2900XT zich verhoud in crossfire opstelling tot de 8800 GTX in sli-mode, is de behaalde winst hier ongeveer gelijk (in procenten)? Ik weet namelijk dat in het begin de sli technologie toch beter was dan de crossfire, maar heb er daarna niet veel meer over gelezen.

Ik geef liever geen 600 euro uit voor een videokaart, maar door mijn 1600pro ben ik een beetje angstig geworden om een lager segment uit te kiezen, zodat ik volgend jaar weer opnieuw kan gaan zoeken naar een nieuwere versie.
Aangezien je setup dat je hebt.
Een 8800GTS 640

1. CPU is ZOWIEZO veel te traag voor een X2900XT dus daardoor heb je VEEL kan dat je kaart slechter presteerd dan een 8800GTS 640 (altijd dus)

2. 8800GTS past beter is je setup en is tevens stiller & minder stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:58:
[...]

ja he, en je had het vast zelf ook wel uit kunnen rekenen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:11:
[...]

Een 8800GTS 640

1. CPU is ZOWIEZO veel te traag voor een X2900XT dus daardoor heb je VEEL kan dat je kaart slechter presteerd dan een 8800GTS 640 (altijd dus)

Waar heb je het nou over? Die 3200+ zit in zijn oude pc en in zijn nieuwe gaat een E6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:11:
Een 8800GTS 640

Zie:

Mijn huidige configuratie:

AMD64 3200+
2gig kingston PC2700
ATI Radeon X1600 Pro 128MB
ASUS A8N-E

Bovenstaand systeem is overduidelijk niet meer in staat de huidige generatie games bij te benen en vooral HD content laat mijn PC door het stof bijten. Veel haperen en stilstaande beelden zijn het gevolg.

Kwa processor ben ik ondertussen wel eruit en ga ik voor de intel Core 2 Duo 6600. Met deze socket kan ik altijd later nog overstappen op een Core 2 Quad mocht dit nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
M411007 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:32:
[...]

1600x1200 = 1920 K
Het breedbeeldperspectief maakt het rekenintensiever waar door het verschil in prestatie's dus om het even is. Ga maar na, want bij breedbeeld komen er meer dingen aan de zijkanten (textures) in beeld terwijl bij een 1600x1200 perspectief dezelfde dingen in beeld komen als op 1280x1024 alleen met iets meer detail.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:58:
[...]

Hahaha ik wil niet heel vervelend doen maar dit hele topic gaat over enkele procenten verschil (2900XT vs 8800GTS/X) dus in dat opzicht is het best veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
DJMurtz schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:53:
Je kan ook een Am2 nemen daar kan later ook een quad-core in.

Maar goed 6600 is ook best ok :P.

Als ik goede zin heb zal ik zo es ff me mic aandoen en een beetje 8800 geluid opnemen terwijl ik WiC aan het spelen ben :P, zal de vga ook nog ff flink overklokken, maar dat zien/horen jullie wel volgende post :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Powrskin schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:42:
[...]

Je kan ook een Am2 nemen daar kan later ook een quad-core in.

Maar goed 6600 is ook best ok :P.
Mja wat moet je hier nou van zeggen :p
Ik geloof zeg maar niet dat de Barcelona quadcores van AMD beter presteren dan de Intel quadcores gezien de huidige stand van zaken. Dus ik vind het beetje loze uitspraak eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Over de review van HardOCP: velen hebben blijkbaar niet door hoe ze reviewen en wat bij hun belangrijk is.
Zij zoeken de hoogst speelbare IQ instelling bij 1600x1200 resolutie in windows xp, ze testen geen hogere res en ook geen lagere, gewoon omdat 16x12 de meest gangbare res is en xp het meest gebruikte OS.

Het kan dus goed zijn dat de R600 veel sneller is bij hogere resoluties (en waarschijnlijk is dat ook zo) maar dat wordt dus niet getest. Op de testresolutie is de GTS320 gewoon sneller met betere IQ. Het kan goed zijn dat 1 AA level of 1 resolutie hoger, of als ze vista in plaats van xp gebruiken, de kaart volledig door het ijs zakt maar dat is dus niet wat je uit deze review kan afleiden. En dat is ook helemaal de bedoeling niet.

Wat deze review aantoont is dat een GTS320 een hoger IQ niveau aankan en toch een speelbare FPS kan halen in vergelijking met een HD2900XT wanneer een resolutie van 1600x1200 gebruikt wordt.

Dit is ook de enige site die deze manier van testen gebruikt, dus ja ze zijn ook de enige site die tot deze conclusie zal komen, gewoon omdat andere sites volledig anders testen.

Nu kan je nvidia fanboy site roepen zoveel je wil, [H] wordt door deze werkwijze te gebruiken wel als betrouwbaar beschouwd.

[ Voor 3% gewijzigd door aval0ne op 15-06-2007 18:09 . Reden: win xp toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

Mja het gaat mij er meer om dat hun review niet klopt, dat heeft niets met hun reviewmethode te maken lijkt me.. Als ik op dezelfde settings (met zelfs een lager geclockde cpu, ik kwam er later achter dat ze een x6800 gebruikten) test zou er bij mij hetzelfde uit moeten komen, of zelfs iets lager. Maar dat is dus helemaal niet zo, aangezien ik gewoon een aanzienlijk hogere FPS haal. Verder denk ik ook niet dat ze bij [H] ineens nvidia fanboys zijn geworden, maar ik denk wel dat ze hebben zitten te kloten met de resultaten, of dat ze iets fout hebben gedaan tijdens het benchen.

Verder vraag ik me af waarom ik hier ineens een ati fanboy wordt genoemd als ik een hd2900xt aanraad, want als jullie even terugkijken in mijn postgeschiedenis zouden jullie meteen zien dat ik eerst een 7800gs xtreme had. En als jullie dan ook nog even zouden vragen wat voor videokaarten ik heb gehad in het verleden, dan zouden jullie weten dat ik slechts 2 ati kaarten heb gehad (9800pro en deze), en verder eigenlijk altijd nvidia.. Ik ben geen fan van een bepaald merk (zeker niet als het op PC hardware aankomt), maar ik koop gewoon wat het beste is voor het budget wat ik wil besteden..
En trouwens, zelfs al zou ik een ati fanboy zijn, de bench result die ik op de vorige pagina heb gepost liegt iig niet..

[ Voor 4% gewijzigd door meddle op 15-06-2007 18:09 ]

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Mad_MaX_101 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:07:
Mja het gaat mij er meer om dat hun review niet klopt, dat heeft niets met hun reviewmethode te maken lijkt me.. Als ik op dezelfde settings (met zelfs een lager geclockde cpu, ik kwam er later achter dat ze een x6800 gebruikten) test zou er bij mij hetzelfde uit moeten komen, of zelfs iets lager. Maar dat is dus helemaal niet zo, aangezien ik gewoon een aanzienlijk hogere FPS haal.
Zij gebruiken altijd eigen demos voor benchmarks dus zelfs al heb je alle andere settings hetzelfde, dan nog kan je hun resultaten niet reproduceren. Dat heeft dus wel alles met hun reviewmethode te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

Lees dit dan eens?
Lost Planet is a popular XBOX 360 game that is coming to the PC this summer. The demo for this game was recently released in both a DirectX 9 version and DirectX 10 version. This is one of the first games that will be released new with DirectX 10 support in Vista. This game is wildly popular, and fun. The story goes like this:

Rescued from a veil of ice with only fragments of memory, Wayne Holden struggles to recover his past on a blizzard-ridden world swarming with deadly aliens. With only treacherous snow pirates and the mysterious NEVEC Corporation remaining, can anyone be trusted or is everything lost?

This is a third person shooter that spans across many different terrain types indoors and out with a lot of particles, effects, weather and details. The game supports HDR, motion blur, intense soft shadows and some of the best smoke and explosions we’ve seen in a game.

Today we are going to test the DirectX 9 version in Windows XP. One neat capability of the demo is that it has a performance test inside. This performance test is unique however, it does not work like other scripted “timedemo” playback loops that you are use to. This test is one of the first performance tests to run in real-time using all the features and capabilities of the game. All of the game’s AI and physics run in real-time as they would while you are playing the game. That means that each time you run the test it will produce slightly different results, just like a FRAPS run-through, because everything is dynamic. We have tested this performance test up against a manual run-through and have found it to be in-line with doing a manual FRAPS run-through, we get close to the same results.

Though it acts like a FRAPS run-through it still takes the human element out, which is part of the equation when actually playing the game. Framerates are one thing, but actually getting in the game and “feeling” it is also important to the gameplay experience and really the best way to find what settings are playable in a game and how it looks. Therefore for this game we will dive into the game, play it, like we do other games to find the playable settings. But for the graph below we are actually going to use the performance test to show the framerates.
Ze zeggen dus dat ze met de ingame tests ongeveer dezelfde results krijgen als met een normale gamesessie. En ongeveer dezelfde resultaten is niet meer dan 10% verschil. Verder slaat het sowieso nergens op dat ze met 2x met andere drivers exact dezelfde resultaten krijgen (tot achter de comma).. Zeker als ik wel een vrij aardige fps winst zie in de ingame test tov. de andere drivers.. (heb ik wel getest hoor :z ) Maargoed, als ze gewoon met de ingame performance test testen (zoals ze zelf dus zeggen) zouden ze minimaal dezelfde resultaten moeten hebben gehaald als ik.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
aval0ne schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:12:
[...]

Zij gebruiken altijd eigen demos voor benchmarks dus zelfs al heb je alle andere settings hetzelfde, dan nog kan je hun resultaten niet reproduceren. Dat heeft dus wel alles met hun reviewmethode te maken.
Nee het gaat om een demo die niet speelbaar is, net als 3dmark. Daar kun je niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
leonpwner1 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:18:
[...]

Nee het gaat om een demo die niet speelbaar is, net als 3dmark. Daar kun je niets aan veranderen.
Demo is een slecht gekozen woord van mij, ze spelen een heel stuk van het spel gewoon na en meten met fraps de fps. Dus wel degelijk speelbaar.

Door zo te werken heb je dus altijd lagere fps (sorry Mad_MaX_101) dan een voorgekauwde timedemo omdat daar de cpu geen AI routines enzo moet berekenen.

Voor mensen die denken dat nvidia [H] betaalt: de banners zijn niet van nvidia, maar van partners van nvidia. Bovendien heeft ATI/AMD speciaal voor [H] een feestje georganiseerd. Als ze dus al omgekocht moeten zijn, dan is het door ATI/AMD
Afbeeldingslocatie: http://tmc.kuyaglen.com/events/amdhardocp/hardocp_invite.jpg

meer: http://hardforum.com/showthread.php?t=1189973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
aval0ne schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:28:
[...]

Demo is een slecht gekozen woord van mij, ze spelen een heel stuk van het spel gewoon na en meten met fraps de fps. Dus wel degelijk speelbaar.

Door zo te werken heb je dus altijd lagere fps (sorry Mad_MaX_101) dan een voorgekauwde timedemo omdat daar de cpu geen AI routines enzo moet berekenen.

Toch niet speelbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

aval0ne schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:28:
[...]

Maar ze hebben dus gewoon met de ingame performance test getest, als je nu gewoon hun eigen woorden leest ipv net te doen of je het beter weet.
But for the graph below we are actually going to use the performance test to show the framerates.

[ Voor 9% gewijzigd door meddle op 15-06-2007 18:49 ]

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
bokkow schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:37:
[...]

Mja wat moet je hier nou van zeggen :p
Ik geloof zeg maar niet dat de Barcelona quadcores van AMD beter presteren dan de Intel quadcores gezien de huidige stand van zaken. Dus ik vind het beetje loze uitspraak eerlijk gezegd.
Ik niet

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkow schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:24:
[...]

Hahaha ik wil niet heel vervelend doen maar dit hele topic gaat over enkele procenten verschil (2900XT vs 8800GTS/X) dus in dat opzicht is het best veel :p
Ja, maar dat gaat om vergelijkingen. Het maakt echt NIET uit of je een 2900xt vs 8800gts test op 1680x1050 draait of op 1600x1200. Het prestatie verschil ga sowieso wel zien, je ziet zo wie er sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Is DJMurtz er al uit wat ie neemt ? :)

zou toch voor de 2900XT gaan,
(heb hem zelf gehad de persoon die hem van mij heeft gekocht had zelf een Artic Freezer Pro 7 in zijn systeem en die draaide fullspeed (ivm: overgeklokte cpu) ik had/heb zelf ook een Artic Freezer Pro 7 maar heb ik op silent draaien.. die heb ik toen ff full speed gezet! en toen het verschil in games met de 2900XT koeler erbij,.. dan hoor je 'm erbij springen maar niet storend!

het is wel storend als je een heel stil systeempje hebt en je hebt je systeemkast op je bureau staan,
maar dan nog.. zou je een headset op kunnen zetten of het geluid iets harder ;)

en zoals Dinictus208 hieronder al vermeld klopt zeerzeker! heb dit namelijk zelf ervaren,.. terwijl ik het geluid storend vond.. vond de nieuwe koper het geen probleem (dit mede omdat zijn cpu-koeler standaard al fullspeed draaide) en die van mij nie :)

dus dat zul je voor jezelf moeten afwegen .. en dan komt het uiteindelijk allemaal toch nog goed ;)

[ Voor 96% gewijzigd door MauSS op 16-06-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Misschien de moeite waard om nogmaals te vermelden. Ik hoor mijn 2900 dus totaal niet.
Hiermee aangevend dat het uitmaakt waar hem inzet, wat er nog naast draait en waar je kast staat enzo. Mensen lopen hier beslissingen te nemen voor situaties die bij hun thuis niet opgaan.

Als je met een decibel meter op de fan gaat meten is dit veel te klinisch.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Weet niet meer cker of het hier was, maar heb geprobeerd het geluid wat mijn 8800maakt op te nemen.
Missie mislukt, alleen als ik de fan 100% laat lopen (of in die richting), is het geluid hoorbaar.

Verder reageert de microfoon een beetje op de andere hardware als ik hem te dichtbij houdt en hoor je alleen maar een beetje een piep.

Dus laten we het erop houden het is te stil om op te nemen :P.
Dinictus208 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:57:
Misschien de moeite waard om nogmaals te vermelden. Ik hoor mijn 2900 dus totaal niet.
Hiermee aangevend dat het uitmaakt waar hem inzet, wat er nog naast draait en waar je kast staat enzo. Mensen lopen hier beslissingen te nemen voor situaties die bij hun thuis niet opgaan.

Als je met een decibel meter op de fan gaat meten is dit veel te klinisch.
Volges mij maakt niemand hier zich druk om een beetje geluid, of iets meer als er veel van de vga gevraagt wordt, maar irritant opspinnen en hoge temps stoort toch zeker wel.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
MauSS schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:21:
Is DJMurtz er al uit wat ie neemt ? :)
Nog geen keuze gemaakt ;)

Misschien is het wel waard om te wachten op de 2950XT(X)... Als die kaarten veel te duur blijken te zijn heb je altijd nog kans dat de 2900 in prijs zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
DJMurtz schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:17:
[...]

Nog geen keuze gemaakt ;)

Misschien is het wel waard om te wachten op de 2950XT(X)... Als die kaarten veel te duur blijken te zijn heb je altijd nog kans dat de 2900 in prijs zakt.
Net als de 8800 kaarten die zeer binnenkort in prijs gaan verlagen (zie het 8xxx-topic).
Maar ja op een gegeven moment BLIJF je maar wachten he...

[ Voor 6% gewijzigd door bokkow op 18-06-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
bokkow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:39:
[...]

Net als de 8800 kaarten die zeer binnenkort in prijs gaan verlagen (zie het 8xxx-topic).
Maar ja op een gegeven moment BLIJF je maar wachten he...
Klopt, maar ik zie de HD2950 toch eigenlijk als een vervanging voor de 2900, ATI/AMD ziet dat de 2900 gewoon niet goed genoeg is om aan de GTX/Ultra te tippen dus komen ze met een iets betere variant.

In dit geval lijkt het me wel waard om erop te wachten, als ze nu bezig waren over de HD3600 of iets dergelijks dan zou ik ook niet wachten maar gewoon de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
DJMurtz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 01:06:
[...]
ik zie de HD2950 toch eigenlijk als een vervanging voor de 2900,
Klopt! :) ik zie dat namelijk precies zo,... Sneller,koeler,stiller (en misschien wel minder stroomverbruik)
O-)
heb zelf de 2900XT een weekje gehad daarna weer verkocht,... opzich wel een hele goede kaart! niets mis mee,... alleen voor dat geld stoorde mij die fan enorm!,(en of ik nu 80 of 60fps haal dat boeit me dan ook nie zoveel) (want heb mijn systeem verder heel stil) de persoon die hem overkocht van mij had zijn cpu-koeler (ivm overklok) al full-speed draaien dus dan is het niet echt merkbaar wanneer die vga-waaier erbij aan gaat :P

maar persoonlijk kijk ik ook erg uit naar de 2950XT/XTX serie.. (en naar de prijzen tegen die tijd van de 2900XT's en de koelers)

offtopic:
(heb mijn X800XT nu vervangen voor een 1950XT + Accelero x2 lekker stil en best snel :) )
tot die tijd hou ik alles goed in de gaten...vooral als je nu nog windows xp draaid is het een beetje over de top als je een 8800GTX of 2900XT in je pc stopt voor direct x 9,... (maar dat is persoonlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door MauSS op 19-06-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
MauSS schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:36:
[
offtopic:
(heb mijn X800XT nu vervangen voor een 1950XT + Accelero x2 lekker stil en best snel :) )
tot die tijd hou ik alles goed in de gaten...vooral als je nu nog windows xp draaid is het een beetje over de top als je een 8800GTX of 2900XT in je pc stopt voor direct x 9,... (maar dat is persoonlijk)
Ik heb drie maanden geleden windows vista aangeschaft (zeer tevreden!) dus DX10 ondersteuning is wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Sinds wanneer is lost planet niet speelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
aval0ne schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:44:
[...]

Hij zal wel op de benchmark in lost planet doelen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
aval0ne schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:44:
[...]

Sinds de gedraaide test een ingame benchmarks is die, net als 3dmark, niet speelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
DJMurtz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:24:
[...]

Ik heb drie maanden geleden windows vista aangeschaft (zeer tevreden!) dus DX10 ondersteuning is wel zo prettig.
Bedoel meer het idee van dat er op dit moment nog geen echte direct x 10 games zijn! ;)

denk dat het vanaf Crysis, Gta 4 enz een beetje gaat lopen :*)
(en voor die games is het wel gaaf als je dan een goede dx 10 kaart hebt) en tegen die tijd zijn er namelijk ook nieuwe dx 10 kaarten.. vandaar moet je ff goed kijken wat je op dit moment wil,... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Is GTA4 DX10? Dat wist ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
GTA4 is toch een xbox360/PS3 exclusive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
leonpwner1 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:35:
GTA4 is toch een xbox360/PS3 exclusive?
Hahaha sinds wanneer is exclusive ook echt exclusive?
Reken maar dat ie even snel ook op de PC te verkrijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

Mja dat zal wel volgend jaar zomer worden op zn minst.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
bokkow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:16:
Is GTA4 DX10? Dat wist ik niet...
yep DX 10 :) (draait ook op DX9)
maar volgens mij ging dit topic over de 8800 vs 2900 ? O-)

DJMurtz...

Bin ie er al uut ?

denk dat je aan geen van beide een miskoop doet hoor,.. als je het geluid niet boeit zou ik de 2900XT kopen, boeit het je wel dan op dit moment een 8800GTS (want de koelers voor de 2900XT komen ietsje later..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb heel het topic doorgelezen, en ik begon met dezelfde vraag als de TS.

mijn conclusie als ik alle resultaten naast elkaar zet:

Over het algemeen presteerd de HD2900XT beter dan de 8800gts/gtx, dus als je alleen daar naar kijkt kies je voor de HD2900XT. Maar dan komen er nog punten als:
-Geluid
-Stroomverbruik
-Warmte

Stroom verbruik is eigenlijk larrie koek, want dat word gecompenseerd door het lagere idle gebruik van de HD2900XT. Dus dat kunnen we schrappen, dan blijft geluid nog als belangrijskte punt over. Koop een andere koeler voor de HD2900XT (die gaan geheid komen) en dan is dat punt ook opgelost, en misschien ook meteen het warmte "probleem" als dat al een probleem is? Want dat maakt natuurlijk niks uit als hij maar naar behoren (dus zonder artifacts) werkt.

Dus mijn conclusie luid: Koop een HD2900XT met een aftermarket koeler en je hebt de perfecte kaart voor deze prijs klasse. :)

Dat is wat ik ga doen, misschien ook een goed idee voor de gene die nog twijfelen ;) veel geluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om nog even te wachten met de aanschaf van een nieuwe kaart want er zijn zo veel tegensprekende berichten/survey's/reviews over bijde kaarten. Volgens geruchten komen er in het najaar nieuwe top-kaarten zo wel van het kamp nvidia als van kamp amd/ati en misschien dat ze dan wat meer kunnen met dx10 en/of vista en een wat energie zuiniger zijn of wat minder herrie maken.

p.s Waarom zijn die kaarten tegenwoordig zo lang? Ze zouden toch ook wat breder gemaakt kunnen worden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
idd ik wacht zelf ook nog wel een tijd...zeker 1/2 maanden
ten eerste het stroomverbruik is echt te triest voor woorden, ik wil best een beetje energiebewust bezig zijn...en aangezien er bij elke 8800 GTS tegenwoordig al staat "Minimaal 26A op de 12 volt lijn" en ik maar 20 A heb op de 12 volt lijn (Enermax Liberty 400W) wacht ik het wel even af...
en de x2900 daar begin ik niet eens over na te denken want dat is gewoon hopeloos qua warmte en stroomverbruik, gewoon erg slecht van AMD/aTi
ik ben benieuwd wanneer er eens een goed presterende kaart komt die weinig stroom/warmte verbruikt (passief?) uitkomt
of wanneer er een revisie komt van de 8800 met dus veel minder stroomverbruik

[ Voor 16% gewijzigd door SuX DeLuXe op 22-07-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Thrills33ka schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:10:
idd ik wacht zelf ook nog wel een tijd...zeker 1/2 maanden
ten eerste het stroomverbruik is echt te triest voor woorden, ik wil best een beetje energiebewust bezig zijn...en aangezien er bij elke 8800 GTS tegenwoordig al staat "Minimaal 26A op de 12 volt lijn" en ik maar 20 A heb op de 12 volt lijn (Enermax Liberty 400W) wacht ik het wel even af...
en de x2900 daar begin ik niet eens over na te denken want dat is gewoon hopeloos qua warmte en stroomverbruik, gewoon erg slecht van AMD/aTi
ik ben benieuwd wanneer er eens een goed presterende kaart komt die weinig stroom/warmte verbruikt (passief?) uitkomt
of wanneer er een revisie komt van de 8800 met dus veel minder stroomverbruik
Warmte? Who cares? Ik heb vandaag een HD2900XT gezien met de fan op ongeveer 25%, en die werd stressed even warm als mijn 7950gt (stressed(ik heb zelfs nog een Zalman VF700 erop zitten)) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
denken jullie niet dat er binnenkort nog revisies komen van bepaalde kaarten zoals de X2900 en de 8800 GTX?
die dan flink minder stroom vreten, want ik heb dus geen zin om een nieuwe voeding aan te schaffen eigelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Thrills33ka schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:38:
denken jullie niet dat er binnenkort nog revisies komen van bepaalde kaarten zoals de X2900 en de 8800 GTX?
die dan flink minder stroom vreten, want ik heb dus geen zin om een nieuwe voeding aan te schaffen eigelijk
Dat moet je sowieso wel met je 400 watt voeding ;) Ook voor een 8800GTS is dat erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 12:02
Ik heb m'n 8800GTS 320 nu een aantal dagen lopen op een Antec 450W voeding, geen enkel probleem of vastloper tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:34:
ik heb heel het topic doorgelezen, en ik begon met dezelfde vraag als de TS.
mijn conclusie als ik alle resultaten naast elkaar zet:
Ik vrees dat je de verkeerde conclusies trekt ..
Over het algemeen presteerT de HD2900XT beter dan de 8800gts/gtx, dus als je alleen daar naar kijkt kies je voor de HD2900XT. Maar dan komen er nog punten als:
-Geluid
-Stroomverbruik
-Warmte
Stroom verbruik is eigenlijk larrie koek, want dat wordT gecompenseerd door het lagere idle gebruik van de HD2900XT.
De GTS verbruikt idle minder dan de HD2900XT en onder load al helemaal.
http://www.xbitlabs.com/a...rchitecture_14.html#sect0
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2988&p=30
http://www.hardocp.com/ar...0MSwxNSwsaGVudGh1c2lhc3Q=

Geen larie dus.
Dus dat kunnen we schrappen, dan blijft geluid nog als belangrijskte punt over. Koop een andere koeler voor de HD2900XT (die gaan geheid komen) en dan is dat punt ook opgelost, en misschien ook meteen het warmte "probleem" als dat al een probleem is? Want dat maakt natuurlijk niks uit als hij maar naar behoren (dus zonder artifacts) werkt.
Een andere koeler maakt dat de kaart meteen duurder wordt en je garantie verliest. Dan ben je beter af met een 8800GTS en een game naar keuze.
Dus mijn conclusie luidT: Koop een HD2900XT met een aftermarket koeler en je hebt de perfecte kaart voor deze prijs klasse. :)

Dat is wat ik ga doen, misschien ook een goed idee voor de gene die nog twijfelen ;) veel geluk ;)
Nee, want door je aftermarket koeler valt de kaart meteen uit die prijsklasse.
Bovendien biedt de 8800GTS dikwijls een betere IQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
:O paar euro meer betalen per jaar, daar lig ik echt wekenlang elke nacht wakker van.
Een andere koeler maakt dat de kaart meteen duurder wordt en je garantie verliest. Dan ben je beter af met een 8800GTS en een game naar keuze.
Een aftermarket koeler is helemaal niet nodig, zet de fan gewoon op 30% ofzo dan hoor je hem ook amper.
[...]

Nee, want door je aftermarket koeler valt de kaart meteen uit die prijsklasse.
Bovendien biedt de 8800GTS dikwijls een betere IQ.
Tja... koop je geen koeler zoals ik hierboven zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff oftoppic:
doet de 8600gts 320/640 het op 500 watt?
en de 2900 ook op 500 watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:17:
ff oftoppic:
doet de 8600gts 320/640 het op 500 watt?
en de 2900 ook op 500 watt?
8600GTS 320/640 bestaan niet.

Maar beiden zullen ze het wel doen op een goede 500 watt voeding ja, maar dan ligt het er ook aan wat voor CPU je hebt. Als je een quadcore hebt kun je misschien beter een 550/600 watt voeding nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

leonpwner1 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:53:
[...]

:O paar euro meer betalen per jaar, daar lig ik echt wekenlang elke nacht wakker van.
Grote kans dat je ouders het betalen :+
leonpwner1 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:55:
[...]

8600GTS 320/640 bestaan niet.

Maar beiden zullen ze het wel doen op een goede 500 watt voeding ja, maar dan ligt het er ook aan wat voor CPU je hebt. Als je een quadcore hebt kun je misschien beter een 550/600 watt voeding nemen.
Muah 500watt is zeker wel voldoende voor een quad core met een 8600. Maargoed, ligt ook verder aan wat je er nog meer voor dingen inzet; je kan het net zo gek maken als je zelf wilt :P

HD2900XT zou trouwens ook wel werken met een 500watt PSU. Met mijn systeem (zie sig) kwam ik op ongeveer 380watt onder full-load uit.

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 23-07-2007 19:31 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanx met 320\640 bedoelde ik: de 320mb variant en de 640 mb variant:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:14:
ok thanx met 320\640 bedoelde ik: de 320mb variant en de 640 mb variant:P
En zoals ik al zei: er is geen 320MB of 640MB variant van de 8600 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

srry ik bedoelde 8800 (dom foutje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:32:
srry ik bedoelde 8800 (dom foutje)
;) Om antwoord op je vraag te geven: ja dat werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het al genoemd is, maar het schijnt in veel gevallen onmogelijk te zijn om de 8800 GTS in 720p of 1080p te zetten met Vista, (met XP lijkt het geen probleem te zijn). Als je op het nVidia forum kijkt zijn er heel veel klachten over dit probleem en nVidia lijkt het al een half jaar lang te negeren. Schijnt een driver issue te zijn, waardoor alleen de 4:3 modi mogelijk zijn. Een enkeling heeft het wel voor elkaar gekregen, ligt misschien aan monitor type. Powerstrip biedt ook geen uitkomst want die ondersteunt de 8800 GTS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
leonpwner1 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:53:
[...]

In tijden waar milieu, global warming en energiebesparingen een hot topic zijn, is dit voor de meeste mensen wel belangrijk.
Maar daar gaat het mij helemaal niet om, het gaat mij om het feit dat hij probeert met gewoonweg verkeerde, niet onderbouwde argumenten zijn gelijk te halen waardoor andere tweakers gewoon misleid worden.

Ook jij probeert bewust ati's nadelen te verbloemen met onzinnige uitspraken zoals hierboven.
Een aftermarket koeler is helemaal niet nodig, zet de fan gewoon op 30% ofzo dan hoor je hem ook amper.
Die koeler draait aan die snelheden voor een reden. Als ATI vindt dat 30% voldoende was dan hadden ze hem standaard wel op 30% gezet. Dit is dus niet zo.
De 2900 wordt al warmer dan een 8800GTS, de fan op 30% zal dit niet verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Nog steeds geen keuze kunnen maken. Momenteel staat de 8800GTX tussen de lijst met onderdelen voor mijn nieuwe systeem (inclusief een Q6600 ipv de eerder genoemde E6600).

Misschien dat een 8800GTS 640MB op dit moment de betere keuze is totdat de G92 kaarten van NVidia op de markt komen. Een dezer dagen gaan ik toch maar de knoop doorhakken. Ondertussen werk ik nog rustig door zodat ik nog wat leuke extra's kan toevoegen aan mijn systeem (zoals 4x500GB spinpoints in RAID0 >:) )
Pagina: 1 2 Laatste