@DjMurtz Moeilijk keuzes
Aangezien je de pc graag stil wilt houden, zou ik geen 2900xt nemen met stockkoeler. Heb teveel gelezen en gehoord dat hij idle wel aardig stil is (niet onhoorbaar zoals de 8800), maar onder load of als hij iets gestressed is, vrij heftig hoorbaar opspint.
Ik heb een 8800gts en die is bij mijn weten nog nooit opgespint of hoorbaar geweest, tenzij ik zelf met rivatuner zat te spelen

. De 8800gtx/ultra koeler is vrijwel hetzelfde dus voor die 100E die je aan een waterkoeler uitgeeft zou ik eerder een 8800gtx kopen.
Ik zou haast ff het geluid voor je opnemen terwijl ik een game aan het spelen ben

.
Msschien heb ik eroverheen gelezen maar op welke resolutie gaat er gespeelt worden?
IMO valt in elk geval (behalve bij resolutie van 1024/768) de 8800gts320 voor jou af omdat dx10 meer van het videogeheugen kan gebruiken (2x zo grote textures mogelijk etc), en je het systeem ook een beetje in balans moet houden. Er gaat mee gegamed worden en er is een flink budget dus dan ook een topkaart nemen of erges anders bezuinigen
Die nieuwe Sapphire's lijkt me eigenlijk nog de leukste kaart, heb je een mooie tussenweg met een kaart (die beter is als de 8800gts640), zowel snel als goed met geluid (tenminste ga er vanuit dat hij stil is). Prijs zal ook niet meer zijn als max 20E meer dus dan zit je nog steeds een flinke hap onder de 8800gtx.
Msschien kan je dan omdat hij de kaart ook koeler schijnt te houden er ook ff een aangepast bios in flashen, en de fanspeed nog wat aanpassen en het idle voltage en mhz nog lager zetten

Veel leuker om mee te spelen die Ati's vind ik