[Wifi] PC-instellingprobleem - Wel netwerk geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Ghizmo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Hey daar beste tweakers, het is ook altijd zo leuk om weer eens een prachtig probleempje te posten. :) Ik hoop maar dat iemand mij kan helpen, ik zal het hier zo goed mogelijk proberen uit te stippelen. :)

*Laptop van klant , XP Pro - Toshiba satellite pro 4600, ASUS wlan kaartje (PCMCIA of hoe het ook heet) met niewste driver (laptop1)
*Router met wireless, dhcp, etc etc
*Laptop van mijzelf, mac (laptop2)

-Het is de laptop van een klant.

We hebben een router die DHCP uitgeeft, staat ook ingesteld voor Wireless.
Ik weet zijn thuis config niet, maar late we het houden bij 192.x.x.x
Hier, waar ik de laptop test, gebruik ik 10.18.x.x

De laptop1 heeft verbinding met het lan netwerk hier, hij kan alleen niet op het internet komen.
Met laptop2 kan ik la nnetwerk EN op het internet. Dus internet doet het gewoon. Waarom kan ik niet op het internet met laptop1 ?

Ik heb geprobeerd:
Niewste driver
Winsockfix
proxy nagekeken
QoS pakketplannet uitzetten (staat weer terug aan)
bijgeleverde programma uitgezet en Windows Zero gebruiken.
Wireless uitschakelen, kaart eruit trekken, intern lan kaartje inschakelen (Intel Pro iets) en kabel erin douwen.

Met geen van deze dingen die ik geprobeerd heb is het mij niet gelukt om laptop1 internetverbinding te krijgen. :(

PS: Effe voor het gemak - ik beschouw internet als internet, provider maakt niets uit(zodat er neit ineens iemand tevoorschijn komt met , zitten er wel instellingen van je router goed ofso :P). En als er Inet is op de één moet het dus oo kwerken op de ander, waaruit ik de conclusie trek dat er iets niet goed zit op laptop1.
Ik snap redelijk veel van netwerken, maar af en toe nog wel een leek. :D

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

lukt pingen naar google.nl of welke site dan ook wel vanaf laptop1?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Kan Laptop 1 pingen naar het volgende adres: tweakers.net, die het volgende adres terug geeft: 213.239.154.35
Zo nee? Dan is het een DNS probleem. DNS toevoegen aan je netwerkkaart.
Zo ja? :? verder kijken... :)

Net te laat...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 12:22 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

>:)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ghizmo
Netwerkkaart zou alles automatisch toegewezen moeten krijgen, dat houd in de DNS ook.Net als bij laptop2, en bij die werkt het ook. Ik weet alleen niet hoe dat precies in mac geregelt wordt, tegenover XP Pro. Ik zal de DNS wel eens handmatig toevoegen dan ehh.

Verwijderd

Klopt,

Op de één of andere manier heb ik ook om de zoveel tijd last er van; hij kan geen verbinding maken.

Met een ping [IP van website] lijkt het of DNS een soort van 'geactiveerd' wordt.

ps: maak je gebruik van mac filtering?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 12:28 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

als macfilter aanstaat dan hoort de laptop geen toegang te hebben tot het netwerk.

ts, ping al geprobeerd?

Oscar Wilde

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-03 14:14
Ik zie niets staan over een gateway....

Verwijderd

bartgrefte schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:31:
als macfilter aanstaat dan hoort de laptop geen toegang te hebben tot het netwerk.

ts, ping al geprobeerd?
Sorry over het hoofd gezien.. |:( 8)7

• Ghizmo
nee mac filter staat bij ons niet aan in elk geval. DNS met hand invoeren werkt ook niet.

• Ghizmo
Ok na nog een half uur of uur ofzo klungelen met deze laptop heb ik maar beslteon de klant te vragen of hij hem evt. overnieuw zou willen installeren. Heeft ja gezegd, wel jammer dat ik hem overnieuw moet installeren, maar tijd is geld he :P had het graag opgelost gezien ...
Toch nog bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Ghizmo schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:51:
nee mac filter staat bij ons niet aan in elk geval. DNS met hand invoeren werkt ook niet.
Heb je nu geprobeerd wat we zeiden, dat je een website moet pingen?
Pagina: 1