Uitpakken onder Vista geeft CRC fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 729 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik ondervind het volgende probleem nu ik Vista heb geinstalleerd:

Tijdens het uitpakken van bestanden (met .r** extensie) met WinRAR krijg ik continu verschillende CRC fouten. Dan is het bijv. .r03 die zogenaamd corrupt is, de volgende keer .r92. Er is geen pijl op te trekken.

Even om een paar zaken meteen de wereld uit te helpen:

1) de files zijn wél goed, sfv check, alle files zijn goed. Ook oude bestanden probeer ik uit te pakken die onder XP wel prima uit te pakken waren, en die zijn nu ineens ook 'fout'.
2) ja, ik heb een recente WinRAR gepakt
3) ja, ik heb ook andere uitpaksoftware gebruikt, waaronder PowerArchiver 2007, maar die geeft ook telkens CRC fouten op .r92
4) ik had het met een eerdere beta versie van Vista ook een paar maanden terug, toen maar terug naar XP gegaan (en ging het uitpakken van dezelfde bestanden ineens prima).

Het lijkt me dus echt een Vista probleem. Ik gebruik Vista Ultimate NL (32bits-versie).
Heeft iemand enig idee want ik begin vrij radeloos te worden.... 8)7

Bedankt!

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Je hebt niet toevallig reparatiebestanden? Gebruik dan eens Quickpar

• Robinter79
Nee, geen par of par2 files zitten erbij. Alleen een sfv checker..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ten eerste: weet je zeker dat de sfv klopt? Er valt prima een checksum te maken van corrupte bestanden :+

Daarnaast: ik denk aan geheugen, HDD of moederbord. Of waarschijnlijker: (moederbord-)drivers. Check die dus even. Zie ook de FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen over de hardware. En de site van de de makers van je hardware.

Hebben we het trouwens dus nog steeds over hetzelfde als in [Vista] Unrarren Iso/Img-bestand lukt niet waarom niet in gaan op de tip daar?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Robinter79
Sfv is zeker wel goed, dus daar ligt het niet aan.
Dat het aan geheugen of iets dergelijks zou moeten liggen, lijkt me zeer sterk. Waarom zou alles onder XP wel goed werken. Een driver probleem lijkt me dan eerder zoals je zei.
Het is idd hetzelfde probleem als die van 2006 (wist niet eens dak daar nog een draadje had staan), maar de 'oplossingen' daar zijn niet toereikend.

Hoe kom ik in Vista het makkelijkst aan info over mobo? (heb zo'n AH 'Powermaxx' PC, met allerlei onderdelen)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Robinter79 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:30:
Sfv is zeker wel goed, dus daar ligt het niet aan.
Wat F_J_K bedoelt is dat de sfv misschien wel op basis van corrupte files is gemaakt.
Dan klopt ie wel maar daar heb je dan niks aan ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Robinter79
Ja, ok.. ik snap em, maar nee, ik weet ook zeker dat dat niet het geval is (aangezien dit grondig gecheckt wordt door personen waarvan ik de rars en sfv heb).

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

En dus komen we terug bij (waarschijnlijk) drivers en instellingen. Instellingen zouden in de handleidingen van je hardware moeten staan, drivers: hardware identification (zoek binnen .nl op identificatie :+ ) is op en buiten GoT zo veel besproken dat ik alle tools niet zou kunnen noemen. Everest is er een van, al doet die het niet 100% meer in Vista. Check natuurlijk ook de support site van de makers, meegeleverde CD's (die oude drivers zal bevatten), etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb hetzelfde probleem. Myst 4 revelation (nette legale DVD's uit de winkel) prima installeerbaar op 7 jaar oude W98SE PC, maar niet op mijn 2 weken oude notebook met Vista. Tijdens installatie (2 keer geprobeerd) gegevensoverdrachtfout, cyclische redundancy en dan houd het op. Het lijkt er dus op dat Vista de bestanden niet netjes kan uitpakken. Zou het nog kunnen liggen aan het feit dat je als administrator in Vista niet automatisch eigenaar van alle bastanden/mappen bent en dus de data niet netjes kunt wegschrijven? Ik ben geen expert (ook geen leek) maar het lijkt wel een vista probleem.

groet, Patric wessels

p.s. bij mij was het wel twee keer hetzelfde bestand waar de error optrad.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

CRC error zou niet mogen optreden door toegangsbeperkingen.

Maar hoe staat het, zie ook dit topic, met je drivers? Probeer de nieuwste en juist iets oudere :)

Verwijderd

Heb nu in Vista alle eigendom, maar myst wordt nog steeds niet geinstalleerd. Blijft hangen op een file, data.m4b. Deze file is wel van de dvd naar c:\ te copieren, dus dvd brander is goed en dvd ook. Gaat het dan mis tijdens de installatie met het uitpakken?
Pagina: 1