Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

GPRS-bundel en toch data-verbruik apart afrekenen bij KPN ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tiental maanden bezit ik een Nokia 6233 met een KPN-Mobile abonnement. Tevens heb ik ongeveer een half jaar geleden een GPRS-Internet abonnement afgesloten voor € 7,50 per maand met een data-limiet van 10 MB. Ik let er elke maand op dat ik niet over die limiet heen ga. Ik heb trouwens gezien dat er nu een tweetal GPRS-abonnementen zijn (Surf&Mail totaal), maar dat doet nu niet ter zake.
Kijk ik nu op mijn rekeningen zie ik data-verkeer op twee regels :
  • i-mode/wap, kosten € 0,00, hier staat meeste data-verbruik
  • internet, kosten € 10,50, terwijl ik een GPRS abonnement heb, en niet over de limiet of zo ben !
Nu valt mij op dat er een maal per drie of vier dagen een bedrag van 2 tot 3 Euro van mijn beltegoed afgaat, op de post “internet” ! Dat zou niet mogen !

Ik maak gebruik van :
  • het wereldbolletje op de telefoon en
  • Opera Mini (als programmaatje). Bij deze kun je kiezen als netwerkinstelling : Socket of HTTP
(wat het verschil is weet ik niet)
Opera Mini bevalt heel goed. Ik let opdat er altijd een “G” linksboven staat voor het netwerk.

Ik zit niet in buitenland en heb altijd "G" actief in mijn scherm. Soms wel, soms niet vraagt systeem of ik toegang toesta. Waarom weet ik niet.
Mijn concrete vraag is : hoe kan ik er voor zorgen dat er geen bedrag van mijn beltegoed afgeschreven wordt via post “internet”, terwijl ik een GPRS-abonnement heb. Ik vermoed dat ik data-verkeer via de telefoonlijn moet uitschakelen, maar hoe gaat zoiets ?

Kees

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Mjah, ik zou toch even klantenservice bellen omdat je aangeeft dat het niet klopt. Daar kunnen wij verder weinig mee. Verder zou ik dan gewoon de 9.95 bundel nemen ipv je huidige, dan weet je zeker dat je er nooit meer overheen gaat. :)

Verwijderd

wap via imode valt volgens mij niet in de bundel, dus de kosten hebben daar betrekking op lijkt me. Gewoon wap uitschakelen en alleen gebruik maken van gprs

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja, inderdaad gewoon even de klantenservice bellen, en volhouden dat het niet klopt.

Ik gebruik ook altijd GPRS, en bij mij worden er ook heel vaak fouten gemaakt. Meestal belde ik ze dan even op, en werd het direct opgelost. Afgelopen maand was het weer zo ver, maar tegenwoordig willen ze het niet meer direct oplossen. Ik heb zelfs meerdere medewerkers gesproken, de laatste raadde me aan om een brief te schrijven. Ik wacht nu al bijna 4 weken op antwoord. Mijn contract is al opgezegd!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisterenavond 1200 gebeld en e.e.a. uitgelegd. De persoon van de KPN vond het ook heel vreemd. Hij heeft een call aangemaakt (en mij call-nummer gegeven) en binnen tien werkdagen komt er een antwoord. Ben benieuwd !
De respondenten bedankt voor de tips !

Kees