Sinds een tiental maanden bezit ik een Nokia 6233 met een KPN-Mobile abonnement. Tevens heb ik ongeveer een half jaar geleden een GPRS-Internet abonnement afgesloten voor € 7,50 per maand met een data-limiet van 10 MB. Ik let er elke maand op dat ik niet over die limiet heen ga. Ik heb trouwens gezien dat er nu een tweetal GPRS-abonnementen zijn (Surf&Mail totaal), maar dat doet nu niet ter zake.
Kijk ik nu op mijn rekeningen zie ik data-verkeer op twee regels :
Ik maak gebruik van :
Opera Mini bevalt heel goed. Ik let opdat er altijd een “G” linksboven staat voor het netwerk.
Ik zit niet in buitenland en heb altijd "G" actief in mijn scherm. Soms wel, soms niet vraagt systeem of ik toegang toesta. Waarom weet ik niet.
Mijn concrete vraag is : hoe kan ik er voor zorgen dat er geen bedrag van mijn beltegoed afgeschreven wordt via post “internet”, terwijl ik een GPRS-abonnement heb. Ik vermoed dat ik data-verkeer via de telefoonlijn moet uitschakelen, maar hoe gaat zoiets ?
Kees
Kijk ik nu op mijn rekeningen zie ik data-verkeer op twee regels :
- i-mode/wap, kosten € 0,00, hier staat meeste data-verbruik
- internet, kosten € 10,50, terwijl ik een GPRS abonnement heb, en niet over de limiet of zo ben !
Ik maak gebruik van :
- het wereldbolletje op de telefoon en
- Opera Mini (als programmaatje). Bij deze kun je kiezen als netwerkinstelling : Socket of HTTP
Opera Mini bevalt heel goed. Ik let opdat er altijd een “G” linksboven staat voor het netwerk.
Ik zit niet in buitenland en heb altijd "G" actief in mijn scherm. Soms wel, soms niet vraagt systeem of ik toegang toesta. Waarom weet ik niet.
Mijn concrete vraag is : hoe kan ik er voor zorgen dat er geen bedrag van mijn beltegoed afgeschreven wordt via post “internet”, terwijl ik een GPRS-abonnement heb. Ik vermoed dat ik data-verkeer via de telefoonlijn moet uitschakelen, maar hoe gaat zoiets ?
Kees