Toon posts:

ups werking

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben op ons werk op iedere computer een ups.
Nu verteld een collega dat wanneer de stroom uitvalt de ups zorgt dat de computer freezed en wanneer er weer stroom is precies verder gaat waar je was gebleven.
Ik geloof hier persoonlijk niet in aangezien er niet eens een usb kabeltje tussen de ups en de computer zit.
Wij heben hier de... ondulator back ups rs 800

Iemand enig idee of de werking anders is dan ik denk, ik denk namelijk dat je gewoon een minuut of 5 heb om je werk op te slaan, en dan gaat je computer uit vanwege een lege batterij.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39
probeer eens uit!
wat let je.

gewaarwordingshorizon

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Idd, er zal gewoon nog x minuten stroom zijn (krijg je vast wel een waarschuwing van dmv. een piepje oid).. Windows kan hier adhv. de ingestelde energiebeheeropties wel op anticiperen door idd de PC te laten hibernaten oid.

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 12-06-2007 10:59 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

sowieso heeft niet iedere PC een eigen UPS lijkt me. Tenzij er onder ieder bureau 4 accus staan.

hmm dus wel.

Er zou een USB kabel tussen moeten zitten zoniet dan zal die ook wel niet werken.

[ Voor 34% gewijzigd door TrailBlazer op 12-06-2007 11:12 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:41
Palomar schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:58:
Idd, er zal gewoon nog x minuten stroom zijn (krijg je vast wel een waarschuwing van dmv. een piepje oid).. Windows kan hier adhv. de ingestelde energiebeheeropties wel op anticiperen door idd de PC te laten hibernaten oid.
Als er geen kabeltje tussen de UPS en de computer zit, dan kan energiebeheer hier niet op anticiperen.
De UPS zal inderdaad beginnen te piepen als de accu bijna leeg is, maar vervolgens heb je het gewoon hetzelfde resultaat als wanneer je gewoon de voedingsstekker uit de PC zou trekken.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

de fabel dat een computer freezed bij stroomuitval en verder gaat als er weer stroom is komt volgens mij toch echt in aanmerking voor de grootste onzin aller tijden.
Als de stroom wegvalt dan zal de ups de computer van stroom voorzien. Waarschijnlijk gaat de ups ook piepen om aan te geven dat er geen stroom is. Als er geen enkele dataverbinding is tussen de ups en de computer zal de cmputer uitgaan als de ups leeg is. De ups kan door minddel van piepjes laten weten hoe leeg hij is. Eén piepje bijvoorbeeld voor niet leeg en vier snelle piepjes als laatste noodkreet voorat de ups echt leeg is. Ook kunnen er lampjes op zitten welke de status aangeven van de accu's

Nu met WP, PV, EV en PC

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

Zoals mijn collega's boven aangeven. Een UPS zorgt er voor dat wanneer de stroom uitvalt, de UPS de PC/server nog van stroom kan voorzien. afhankelijk wat er allemaal aan de UPS hangt houdt hij dit een tijdje vol. De UPS kan je vervolgens instellen dat de PC netjes uitgezet word ter voorkoming van schade door het plotsklap uitvallen van de pc.
Maar dan moet de UPS wel verbonden zijn dmv een datakabel. Danwel een USB danwel een serieële kabel.
Hoe vaak ik al bij klanten gezien heb dat deze kabel ontbreekt is niet meer te tellen.

Maar je computer zal niet freezen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:28
Laat je collega gewoon zien dat als je die stekker eruit trekt je PC gewoon aanblijft, weet je ook meteen of je UPS het nog goed doet :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1