[EXCEL] Macro kolominvoegen

Pagina: 1
Acties:

• DutchYtje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-03 22:59
Hallo,

Ik ben al een tijd bezig met het maken van een macro voor excel die automatische een kolom invoegd voor de laatste kolom die in gebruik is.

Op dit moment loop ik tegen het probleem aan dat hij de kolom steed op dezelfde plek in blijft voegen.

Voorbeeld:
laatste kolom is K wanneer ik nu de macro uitvoer voegt hij een kolom in tussen kolom J & K. wanneer ik later nog een keer deze macro uitvoer zou hij de kolom in moeten voegen tussen K & L. maar hij blijft hem invoegen tussen J & K.

Verder heb ik gelezen dat het mogelijk is op een of andere manier de kolom een naam te geven helaas kom ik hier ook niet uit.

Heeft iemand enig idee op welke manier ik dit zou kunnen oplossen

Alvast bedankt!

[ Voor 69% gewijzigd door DutchYtje op 12-06-2007 14:29 . Reden: Eerste opzet was niet goed ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ongetwijfeld, maar dit is echt niet de manier waarop je een topic opent op GoT. We zijn geen helpdesk, maar een forum waar we graag meedenken met iedereen die iets probeert maar er zelf bij vastloopt. Zie ook Officesuites en -software - Beleid
Kortom: begin zelf met de hulp van manuals, tutorials, F1, oude topics op GoT en andere info op het web, de output van "macro opnemen", etc. Als je dan vastloopt en er niet uit komt, open gerust een topic op GoT en we denken heel graag mee.

Maar op deze manier een vraag over de muur gooien is echt niet de bedoeling. Ook snap ik eerlijk gezegd niet wat je nu vraagt, dus kan je hoe dan ook niet op weg helpen - anders dan bovenstaande zeggen. Begin bijv. met het analyseren en begrijp van het resultaat van een opgenomen macro.
Dus: wat zijn je eigen gedachten? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

je kan een cel in de oorspronkelijke kolom k een naam geven, bv. startkolom. na invoegen verwijst deze naam naar de nieuwe plaats van de kolom:
Visual Basic:
1
msgbox range("startkolom").column
geeft oorspronkelijk als resultaat 11 en na invoegen van 3 kolommen tussen j & k 14.
combineer dit met de tips van F_J_K in je eigen macro en post dan de oplossing of verdere problemen die je zou ondervinden.