Safari 3 Beta voor Windows Xp/Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 1.510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Apple introduceert Safari-browser voor Windows

Dinsdag 12 juni 2007, 09:14 - Apple introduceert de internetbrowser Safari 3 voor Windows en Mac. De publieke bètaversie kan gratis worden gedownload op de Apple-website.

Dit heeft Apple-topman Steve Jobs maandagavond bekendgemaakt tijdens de Worldwide Developers Conference. Volgens Jobs laadt Safari 3 stukken sneller dan Internet Explorer 7 en Firefox 2.

Safari 3 bevat diverse functionaliteiten, waaronder bladwijzerbeheer, tabbladen en een ingebouwde rss-lezer. "We denken dat Windows-gebruikers zeer onder de indruk zullen zijn. Miljoen van hen maken al gebruik van Itunes en nu kunnen zij ook kennismaken met de browsermogelijkheden van Safari", aldus Jobs.

Mensen die de browser willen uitproberen kunnen vanaf de Apple-website de gratis bètaversie downloaden. Deze bètaversie is een proefversie met een licentie om de software voor een beperkte tijd uit te proberen. De definitieve versie van Safari 3 zal deel uit maken van Mac OS X 10.5 Leopard en is per oktober beschikbaar als gratis download voor Mac OS X Tiger- en Windows-gebruikers.

Windows-gebruikers die de browser willen uitproberen moeten gebruikmaken van Windows XP of Windows Vista. Met minimaal 256 MB geheugen en met minimaal een 500-MHz Intel Pentium-processor.

Leopard
Ook heeft Apple nieuwe functies aangekondigd van Mac OS X 10.5 Leopard. Met de nieuwe functies moet het besturingssysteem eenvoudiger te configureren en te beheren zijn. De verwachting is dat Leopard in oktober wordt geïntroduceerd.

Nieuwe functies zijn bijvoorbeeld een Podcast Producer, waarmee gebruikers podcasts kunnen produceren en publiceren, en Spotlight Server, waarmee naar materiaal op andere servers kan worden gezocht.

Aan andere nieuwe functie is wikiserver, daarmee kunnen groepen gezamenlijke webpagina's (zogeheten wiki's) maken en bewerken. Op de wikiserver wordt ook de complete geschiedenis opgeslagen zodat eerdere gegevens kunnen worden teruggezet en verschillende versies kunnen worden samengevoegd of vergeleken.

"De belangrijkste voorzieningen in Leopard Server, zoals Apache 2, MySQL 5, Postfix, Cyrus, Podcast Producer en QuickTime Streaming Server zijn nu 64-bits. Hierdoor kunnen gebruikers optimaal profiteren van de 64-bits-prestaties en -rekenkracht van hun hardware en werken met grotere gegevenssets", zo stelt Apple.

Bron: http://www.webwereld.nl/a...browser-voor-windows.html
Download Safari: http://www.apple.com/nl/safari/download/

• GoTyce
  • Niet online
Ik heb hem uitgeprobeerd. Het heeft een iTunes-achtige interface, start snel op en surft ook snel. Er staat een vergelijking tussen browsers op de Apple site, maar of deze klopt?
Het enige waar ik tegen aanliep is dat veel pagina's niet worden weergegeven: van www.telegraaf.nl tot google. :/

Verwijderd

Cloudje schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:39:Volgens Jobs laadt Safari 3 stukken sneller dan Internet Explorer 7 en Firefox 2.
over opera rept hij met geen woord :7

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:54:
[...]

over opera rept hij met geen woord :7
Dat doet ie wel, alleen is volgens de Safari-pagina Safari 3 maar amper sneller met opstarten dan Opera. En ik kon niet zeggen dat ik Safari sneller vond opstarten bij mij, eerder een stúk langzamer, maar dat kan ook zijn omdat het de eerste keer was.

The devil is in the details.

Verwijderd

volgens diezelfde test is opera ook het allertraagst (en VEEL trager) in het renderen van HTML, wat complete BS is. Ik haat apple weer een beetje meer.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:15

KroeT

[...]

Ik mis toch een hoop elementen op websites, zoals hele blokken op nu.nl, een aantal images op tweakers en geenstijl, en de knoppen om dit bericht te versturen zijn gehalveerd. Jammer, ze hadden wat mij betreft beter even kunnen wachten met uitbrengen van Safari.

Peace is not simply the absence of war.

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06
Ik kan m'n proxy niet invullen :(

Verwijderd

Ik kreeg onmiddelijk na het installeren een memory stack failure.
Heb Safari niet een op kunnen starten.....

lama, ik wacht wel tot Safari bèta-off is

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:40:
Ik kreeg onmiddelijk na het installeren een memory stack failure.
Heb Safari niet een op kunnen starten.....

lama, ik wacht wel tot Safari bèta-off is
Mijn ervaring met de nieuwe Safari op Vista:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/87a0c338ab6dc4c38b3770913c44e0f0/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/270a32fbb294cc91f73e765c0dc60e6d/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9b9f1018cc7bbb104787e60b6618ae4a/thumb.jpg

Niet positief dus. Verder crasht hij echt de hele tijd en is er dus niet meer te werken denk ik. Wel jammer want hij is echt rete snel en heel sereen waardoor hij prettig overkomt. :)

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb hem er ook alweer afgegooid. Leek wel of-tie tekst in een bepaalde kleur helegaar niet liet zien, en veel pagina's een zooitje. Voor een eerste opzet is-tie wel leuk ;)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Klik "bookmarks" -> crash...
Ik hou het (voorlopig) op mijn IE-Opera-FF combo

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:09
Raar dat ik deze dingen niet heb. Alles ziet er goed uit en werkt perfect. Ik draai wel windows xp prof.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ziet er wel grappig uit en ik vind dat de meeste sites er nog best aardig uitzien (als je het vergelijkt met de eerste beta's/versies van firefox of opera). Alleen hou ik niet zo van een interface die sterk afwijkt van mn gewone windows-interface. Alleen daarom zal ik hem dus al niet gaan gebruiken.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:15

KroeT

[...]

Hmz, ik ga toch terug naar Vista, dus morgen maar eens zien hoe Safari werkt onder XP. Nu op Vista zoals gezegd dus belabberd. Bloedsnel en handig, maar websites zijn onwerkbaar zonder links.

Peace is not simply the absence of war.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 11:35

CBA

een vat, een vat, een vat !

Hier op het werk met een domein werkt hij niet, als ik de proxy gegevens ingeef crasht de browser :D

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Jester.NL schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:57:
Klik "bookmarks" -> crash...
Ik hou het (voorlopig) op mijn IE-Opera-FF combo
Dat heb ik ook, 1 of ander tekstbestand wordt dan in mijn temp folder gedumpt. Snap geen bal van die tekst.

• GoTyce
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:46:
[...]

Dat heb ik ook, 1 of ander tekstbestand wordt dan in mijn temp folder gedumpt. Snap geen bal van die tekst.
Hier precies hetzelfde.
Ook raar dat ze op de Apple safari site uitgebreid neerzetten hoe automatisch bookmarks worden geimporteerd (wat ie bij mij niet doet) en dat je ze anders zelf kun importeren (wat bij mij niet lukt).

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik denk dat dit een veels te vroege release was, gedwongen onder de tijdsdwang van de 'aankondiging' op de WWDC dat er een framework voor windows voor portabiliteit van mac-apps klaar zou zijn.

De beta is nauwelijks (eigenlijk absoluut niet) bruikbaar, en is bij mij zelfs nog stukken slechter dan Swift/Webkit... een eerdere alternatieve versie van de safari renedering-engine op windows, die ook al erg 'crashy' was...

sowieso kan ik hem bij mij niet draaien mét letters, er schijnt een probleem te zijn bij niet engelstalige windows installs en mijn windows is duitstalig (als ik dan tóch windows moet gebruiken, dan liever direkt in het duits ;)) en dus krijg ik een net venster te zien met uitklapmenuutjes maar zonder ook maar één letter of tekst erin, hetzelfde met wepagina's, alle text is verdwenen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat ik echt stom vindt, en vermoedelijk klopt hun eigen filmpje ook niet; Als je de demo van Safari op hun site bekijkt dan zie je naar Yahoo.com gaan en alles loopt "flawless" en "uses up to date techniques" bla bla. Als je zelf met Safari die Yahoo.com site opent dan klopt de uitlijning niet van tekst, de meeste tekst ontbreekt overigens...

Ben best benieuwd waarom het bij hun wel werkt en verder nergens... :s

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Oplossing voor de bookmarks crash:

Quit Safari
Find the file BuiltInBookmarks.plist in the C:\Program Files\Safari\Safari.resources\en.lproj\ folder
Copy the file to the Safari preferences folder: C:\Documents and Settings\your username\Application Data\Apple Computer\Safari
Rename the copied file to Bookmarks.plist and start Safari

No production networks were harmed during this posting

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat is geen oplossing, dat is een workaround.
De oplossing moet van Apple komen, en eerlijk gezegd had deze bug niet eens in een beta mogen zitten. Ten minste, niet als je zo ongelovelijk duidelijk maakt op de download-pagina hoe de bookmarks geimporteerd worden.
Een pakket dat zo makkelijk onderuit gaat, is mijns inziens niet de moeite van een release waard, en al helemaal niet met de nodige pers-aandacht.
Daarnaast, in de default breedte (dus niet scherm-vullend) blijkt de helft van de tekst op mijn favoriete startpagina te missen. Zodra ik naar de volledige 1240 pixels overschakel krijg ik de tekst onder knoppen wel te zien, maar knoppen die in eerste instantie niet geladen zijn, worden vervolgens niet geplaatst of opgehaald. Daarnaast vindt ik het op zijn minst apart dat een browser er een eigen mening op nahoudt over hoe breed het venster moet zijn op het moment dat er wordt opgestart.

Eerlijk gezegd zijn dat voor mij dusdanige issues dat ik inderdaad alweer gestopt ben met testen. Overigens heb ik deze issues op twee verschillende configuraties. Daarmee constaterend dat inderdaad Safari en niet een buggy windows de boosdoener is.

me @ last.fm

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Veel problemen met deze beta komen enkel voor op een niet-Engelse Windows. Zoals het ontbreken van complete blokken van een website, op een Engelse versie van Windows heb je hier geen last van.

Windows is gewoon een moeilijk platform om foutloos werkende software op te maken. Er zijn bijzonder veel Windows varianten: Win9x, Win2k, WinXP, Vista. Daarbinnen heb je Vista Home, Home Premium, etc. etc. Dan nog een onderscheid tussen 64bit of 32bit. Technisch gezien is het ook niet vanzelfsprekend dat software welke op een Engels gemaakte Windows het ook doet op een Nederlandse. Oh, natuurlijk heeft ook niet ieder gebruiker de meest recente patches of SP geïnstalleerd aangezien de update service voor veel mensen niet beschikbaar is.
Apple voor Safari is gewoon gemaakt om alle Windows ellende aan te tonen en dat lukt ze goed ;)

[ Voor 65% gewijzigd door kamerplant op 14-06-2007 17:19 ]

🌞🍃

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mee eens, tot op zekere hoogte.
Op mijn Nederlandse XP op het werk was het erger dan thuis op een compleet gepatchte, up-to-date Engelse XP thuis.
Neemt niet weg dat ik thuis meer tijd en gelegenheid heb gehad om te testen en dus tegen veel meer problemen ben aangelopen. Terwijl volgens jouw stelling de boel hier beter had moeten draaien.
Daarnaast is Safari 'slechts' beschikbaar voor XP en Vista, en is er mijns inziens niet heel veel verschil onder de moterkap tussen de diverse smaken Vista (laten we de bits even buiten beschouwing).
Als ik in mijn achterhoofd hou dat de combinatie iTunes en Vista ook pas sinds kort echt door Apple wordt ondersteund, zou ik dus met mijn Engelse 32bits WinXP minder problemen moeten hebben.

Eerlijk gezegd denk ik dat RM-rf wel eens de meest ware opmerking in dit topic heeft gedaan: Door publiciteit gedwongen te vroeg gereleased... en dat is jammer, want dat heeft een heel slechte eerste indruk achtergelaten.

me @ last.fm

• paella
  • Nu online
Jester.NL schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:10:
Dat is geen oplossing, dat is een workaround.
Nee, het is de oplossing.dat is namelijk gewoon iets dat Apple blijkbaar vergeten is (?) en zij vast ook als oplossing brengen een volgende update.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Soory, maar ik denk dat we daarover van mening verschillen.
Apple levert een product, op de download-pagina staat duidelijk aangegeven dat het importeren van de bookmarks zo simpel werkt. En dat een en ander automagisch gebeurt bij de eerste keer opstarten.
Als dan later blijkt dat ik daar zelf de nodige handelingen voor moet verrichten, heet dat bij mij géén oplossing. Bovendien geef je al aan dat Apple het blijkbaar vergeten is, en het in de volgende update oplossen.

me @ last.fm

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 21:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hier ook getest en kan helaas niet positief zijn. Het bookmark gedeelte werkt bij mij totaal niet. Alleen maar crashes. Verder crasht Safari ook zodra er flash of andere animaties in beeld zijn. Meteen een uninstall dus...

http://www.xbmcfreak.nl/

• paella
  • Nu online
Die book marks valt op te lossen (workarounden zouden anderen zeggen).

Verwijderd

ik heb met de laatste security fix van safari voor win xp ook iets vreemds.
html uit mijn router admin page word niet volledig weergegeven .. ?

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/7933/safarirouterprob1vb7.jpg

links : firefox v 2.0.0.3
rechts : safari v 3.0.1 (522.12.2)

vind safari overigens wel sneller dan firefox.

Verwijderd

paella schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:47:
Die book marks valt op te lossen (workarounden zouden anderen zeggen).
Weet je ook hoe?

Verwijderd

Ik heb hem ook even geprobeerd, en wat is die userinterface lelijk zeg. En sneller vond ik hem ook niet, terug naar firefox 2.0 dus.

• paella
  • Nu online

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:11

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Beta versie 3.0.2 is sinds gisteren uit:
Klik
Ik moet zeggen dat hij wel beter is geworden.
Zo zie ik nu bij google en bij andere sites wel de dikgedrukte woorden en ook worden de vlakken met daarin tekst goed weergegeven. Hij is ook een stuk stabieler merk ik want ik heb nog geen crashes gehad, terwijl ik dat eerst wel had.
Alleen van het automatische updaten merk ik nog niets want ik moest hem van de link downloaden.

[ Voor 11% gewijzigd door mark de man op 01-07-2007 15:26 ]

Join het DPC Whatpulse team

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
mark de man schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:50:
Beta versie 3.0.2 is sinds gisteren uit:
Klik
Ik moet zeggen dat hij wel beter is geworden.
Zo zie ik nu bij google en bij andere sites wel de dikgedrukte woorden en ook worden de vlakken met daarin tekst goed weergegeven. Hij is ook een stuk stabiel merk ik want ik heb nog geen crashes gaat, terwijl ik dat eerst wel had.
Alleen van het automatische updaten merk ik nog niets want ik moest hem van de link downloaden.
Mee eens, dit kan als een echte beta worden aangemerkt en is dan ook erg goed. Echter zitten er nog een paar kleine bugs in zoals scrollen en niet terug kunnen door het klikken met de muis. Maar daarentegen weergeeft hij nu elke site zoals het moet en is hij reten snel.

Ik wacht wel even op de final voordat ik firefox opgeef. :)

• paella
  • Nu online
Ik neem aan dat dat via de Apple Software Update gaat.

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:11

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ja dat zou wel kunnen, want dat programma had ik een tijdje geleden verwijderd. En nu ik het net opstartte zag ik ook dat er een patch was voor Quicktime, dus dat zal wel kunnen.

Join het DPC Whatpulse team

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik krijg net de update binnen via de update manager. Man wat een verschil. Stukken beter dan de eerste beta. Geen geneuzel meer met de webkit nightly... :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Safari surft aardig. De lettertypen komen niet lekker (fuzzie) over op mijn scherm maar verder gaat het redelijk. Het is wel echt een beta. Er zitten fouten in de manier waarop pagina's functioneren. Zeker op Javascript gebied. Vreemd eigenlijk want deze fouten komen op de mac versie niet voor. Je zou zeggen dat de parsers en de interpreters van de windows versie gelijk moeten zijn aan de mac versie.

De bug report functie (incl. screendump en broncode meesturen) is een slimme methode van bugreporten.

Wat mij het meest opvalt is de snelheid waarmee de HTML op je scherm verschijnt. Zeker bij complexe pagina’s. Bv Sugar CRM komt in Firefox (zonder plugins) in zes seconden volledig op mijn pagina. In Safari is het twee seconden (en zoveel tijd heeft de database dan ook nodig). Opera is net iets langzamer met drie seconden. Internet explorer heeft vier seconden nodig.

Nou ben ik altijd fanatiek FF gebruiker geweest, maar na een tijdje ‘sneller surfen’ met Safari ga ik nu toch eens kijken naar Opera, want wat is het prettig als de pagina gewoon snel verschijnt.

Benchmarks:
Wired: http://blog.wired.com/mon...7/06/wired_news_benc.html
Apple: http://www.apple.com/safari/

[ Voor 5% gewijzigd door Ma_rK op 02-07-2007 11:54 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In deze test wordt enkel getest op een drietal Google applicaties, dat is dus ook niet echt representatief.

🌞🍃

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Datafeest schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:10:
[...]

In deze test wordt enkel getest op een drietal Google applicaties, dat is dus ook niet echt representatief.
Dat klopt. Ik heb zelf ook hele andere cijfers op bv sugar CRM.

Verwijderd

Iemand die raad weet met mijn Safari voor Windows-probleem?

Sinds kort slaat Safari geen instellingen meer op. Dit betekent dat wanneer ik Safari afsluit en weer opstart, de startpagina is teruggezet naar Apple.com en de toolbar verdwenen is.

En herinstallatie heeft niet geholpen.

Iemand een idee waar het probleem aan ligt? Op internet krijg ik niets gevonden. Ben ik de enige die hier last van heeft?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit hele topic even naar het juiste forum

CSA > APL

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik werk ondertussen al een tijdje met safari en ben wel tevreden.
Er zitten inderdaad hier en daar nog wel wat bugs in, maar wat verwacht je het is een beta.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Helaas nog steeds ook de problemen van Safari 3 i.c.m. Microsoft Messenger... alle software up-to-date maar af en toe kan ik gewoon niks tikken op MSN. Safari even openen/sluiten lost het tijdelijk op.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-02 14:20

Ridge

From the Bold & the Beauti

De lettertypen komen niet lekker (fuzzie) over op mijn scherm
Dat heb ik ook weet iemand hoe je dit kan wijzigen in normale lettertypen?

www.tradealliance.nl

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik gebruik Safari ook een tijdje en ik ben opzich wel tevreden. Alles lekker snel, opstarten en surfen.
In het begin kreeg ik alleen erg veel crashes, maar dit heb ik opgelost door de plugins te installeren.
En volgens mij crasht ie ook wanneer je bezig bent met andere applicaties, maar weet dit niet zeker.

Ben al met al zeer tevreden. :)

Mensen die de lettertypes fuzzie vinden: je kan dit veranderen bij de instellingen. :>
Ik vond het in het begin ook fuzzie, maar dit is echt iets voor apple geloof ik, want diezelfde fuzzieheid vind k ook terug bij Mac OSX. Vind het opzich wel mooi nadat ik het gewend ben.

[ Voor 28% gewijzigd door RnB op 19-11-2007 14:47 ]

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Reef_91 schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:42:
Ik gebruik Safari ook een tijdje en ik ben opzich wel tevreden. Alles lekker snel, opstarten en surfen.
In het begin kreeg ik alleen erg veel crashes, maar dit heb ik opgelost door de plugins te installeren.
En volgens mij crasht ie ook wanneer je bezig bent met andere applicaties, maar weet dit niet zeker.

Ben al met al zeer tevreden. :)

Mensen die de lettertypes fuzzie vinden: je kan dit veranderen bij de instellingen. :>
Ik vond het in het begin ook fuzzie, maar dit is echt iets voor apple geloof ik, want diezelfde fuzzieheid vind k ook terug bij Mac OSX. Vind het opzich wel mooi nadat ik het gewend ben.
Dat heet anti-aliasing.. Iets dat in de andere browsers nog steeds niet bestaat.. Zo zien grote letters er tenminste goed uit.. Bij kleinere lettertypen kan het soms wel vervelend worden, maar dat kan je instellen.

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-02 14:20

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ja dat heet font smoothing maar welke optie ik kies ziet er blurry uit op een TFT scherm.

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Zijn er al plug ins die werken voor de windows versie van safari? Ik vind er wel een aantal op deze site: http://pimpmysafari.com/plugins/ Helaas zijn het vaak bestanden die alleen een mac OS kan openen.
Pagina: 1