Moggûh,
Ben nu al een tijdje bezig om het volgende voor elkaar te krijgen:
die string exploden we op komma, _MAAR_ er zitten ook komma's tussen de " ", en daar mag hij niet op explode. Goed die vervang ik dus voor bijv. punten, maar dan gaat het mis.
Ik gebruik de volgende code:
maar nu vervangt hij de eerste komma, maar niet de 2de/3de etc. (opzich logisch met het feti \\1, \\2)
Probleem is alleen dat ik het verder totaal niet voor elkaar krijg.
ik heb o.a. geprobeerd met:
en met:
maar forget it ...
wie kan me vertellen wat ik fout doe? Speurtochten op google leverde ook niet echt iets op.
Ben nu al een tijdje bezig om het volgende voor elkaar te krijgen:
PHP:
1
2
3
| <?php $string = 'bladiebla, bladiebla, bladiabla, "bladiebla, bladiabla", bladieblad, bladieblia, "blabla, bla, bla"'; ?> |
die string exploden we op komma, _MAAR_ er zitten ook komma's tussen de " ", en daar mag hij niet op explode. Goed die vervang ik dus voor bijv. punten, maar dan gaat het mis.
Ik gebruik de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php $string = preg_replace('/"(.*?),(.*?)"/', "\\1.\\2", $string); // Resultaat: $string = 'bladiebla, bladiebla, bladiabla, "bladiebla. bladiabla", bladieblad, bladieblia, "blabla. bla, bla"'; // Ofwel, eerste set " " komma > punt, tweede set " " eerste komma > punt, tweede komma ?> |
maar nu vervangt hij de eerste komma, maar niet de 2de/3de etc. (opzich logisch met het feti \\1, \\2)
Probleem is alleen dat ik het verder totaal niet voor elkaar krijg.
ik heb o.a. geprobeerd met:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php $string = preg_replace('/"[,]"/U', ".", $string); // Resultaat: $string = 'bladiebla, bladiebla, bladiabla, "bladiebla, bladiabla", bladieblad, bladieblia, "blabla, bla, bla"'; // Ongewijzigd .... ?> |
en met:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php $string = preg_replace('/"[.*,.*]"/U', ".", $string); // Resultaat: $string = 'bladiebla, bladiebla, bladiabla, "bladiebla, bladiabla", bladieblad, bladieblia, "blabla, bla, bla"'; // Ongewijzigd .... ?> |
maar forget it ...
wie kan me vertellen wat ik fout doe? Speurtochten op google leverde ook niet echt iets op.
[ Voor 21% gewijzigd door Crazy- op 12-06-2007 10:50 . Reden: Resultaten erbij gezet ]
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu