Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lekkende elco?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan een lekkende elco in mijn voeding, de rest van mijn pc beschadigen? Ik breng de pc sowieso terug, garantie. Maar het zou mogelijk zijn dat ze alleen de voeding vervangen. Heb de computer twee weken terug namelijk al een teruggebracht, zelfde symptomen alleen het moedernbord had het ten gevolge hiervan begeven. Nieuw moederbord erin. Maar kan het zijn dat de rest van de PC nu ook beschadigd is?

Met vriendelijke groet,

Bas

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
De elcos zitten daar meestal om de spanning af te vlakken, als deze dus lekken, dan zullen ze dit minder goed doen en zal de spanning minder stabiel zijn. Dit zal uiteraard niet gezond zijn voor de rest van de componenten in je pc...

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-11 19:21
Ik kom hier regelmatig voedingen tegen met lekke elco's, met name antec's en goedkope voedingen die bij OEM kasten zitten (maxpower, sweex,q-tec etc) Dit kun je met een multimeter meestal wel nameten bij rotte elco's schommelen de voltages heel erg of het voltage wijkt te veel af.

Meestal is de hardeschijf het eerste component wat het begeeft bij deze voedingen (rare klik geluiden en bad sectors)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik eens nameten. Visueel heb ik ook al een conclusie getrokken. Op bepaalde plaatsen in de voeding, heb hem nog niet opengeschroefd, zit een bruine aanslag/smurrie. Dus die elco moet kapot zijn gegaan. Ik breng hem sowieso terug naar de winkel, waar ik hem gekocht heb. Het is een 550 Watt Be Quiet voeding.

Mvg,

Bas

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bruine smurrie kan ook lijm zijn he? Heel veel componenten in een voeding zitten met een geel/bruinige smurrie vast gelijmd.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Een kapotte elco geeft ook niet echt super veel smurrie, maar meer een soort koffievlek. Maar een rotte voeding kan veel schade veroorzaken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Phenos2
Voorbeeld Plaatje :)

Binnenwerk van een Antec Smartpower
Afbeeldingslocatie: http://www.phenos.nl/Elco/pics/AntecCrapCaps.jpg

Verwijderd

als je aan die voeding gaat prutsen, moet een beetje oppassen in elco's zit volgesmij boorzuur en dat is niet echt gezond :) en ik zou de voeding vervangen (ben ik ook aan het doen :p ) mijn voltages zijn nogal instabiel ik heb nl ook elco's met prut erop :p

• Phenos2
In een goedkope OEM voeding zou ik sowieso niet al te veel moeite steken, Deze voedingen hebben meestal nauwelijks ingewanden (Kleine koel lichaampjes e.d.)

Het vervangen van elco's opzich is niet zo gevaarlijk, wel voor de zekerheid even de handjes wassen na het... Solderen.
Pagina: 1