Geen beeld meer na kortsluiting ?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:37
Ik weet niet zeker of ik dit in de goede categorie plaats..

Ik heb het volgende probleem.

Nadat ik problemen had met mijn Soltek SL-DRV5 moederbord, (lekkende condensator en hierdoor waarschijnlijk mijn voeding opgeblazen.) heb ik een nieuwe behuizing (Arctic Cooling Silentium T5 Pro) ,een nieuwe mobo (ASRock K7NF2-RAID) en een nieuwe processor koeler (Zalman CNPS7000B-CU)
gekocht.

Toen ik het moederbord ingebouwd had en 2 harddisks had aangesloten wou ik eerst even kijken of hij werkte. Na opstarten kon ik in de bios, en waren de harddisks herkent. Mooi ! Dacht ik. Toen heb ik mijn dvd-brander en mijn 3de harddisk aangesloten, en mijn floppydrive.

Toen ik de pc aanzette sprongen de vonken uit de floppydrive (misschien voedingskabel omgedraaid ?). Omdat ik de floppydrive toch eigenlijk niet nodig was heb ik deze uitgebouwd.
Toen ik de pc hierna opnieuw aanzette, kreeg ik totaal geen beeld. De ventilator van de videokaart (Geforce-4 Ti-4200) draait wel gewoon. Er is ook harddisk-activiteit waarneembaar via de hd-led.
Ik heb het AGP slot en de videokaart reeds goed uitgeblazen, maar niks lijkt te helpen.
Toen dacht ik dat hij misschien door de kortsluiting de bios geresset had en de kaart op PCI gezet had, ipv AGP.
Toen heb ik via de betreffende jumper de CMOS gecleared, maar dit bood ook geen uitkomst.
Wat mij ook opvalt, dat als ik nadat de harddiskactiviteit stopt via CTRL-ALT-DEL geen activiteit waarneem.
Een ander raar punt is dat als ik de stekker uit het stopcontact haal, en hem er weer in doe dat de pc dan direct begint te draaien. Voor de kortsluiting was dat volgens mij niet zo (weet het niet zeker).

Mijn vraag is nu of dit aan mijn videokaart zou kunnen liggen, of dat ik een mobo probleem heb.
Mijn mobo heeft helaas geen vga-on board dus dat kan ik niet checken.
Ik heb nog wel een stokoude PCI vgakaart liggen, maar kan ik die zomaar gebruiken ?

Ik heb ook al geprobeert om met alleen 1 reepje geheugen, en alleen de videokaart op te starten, maar dat help ook niks.

Heeft iemand een suggestie ?

Steun mij en draag bij aan een wereld zonder MS --------- Random WTF

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 22:58
Die PCI-kaart kan je er volgens mij gewoon in stoppen, hoewel het enigszins klinkt alsof je mobo gefried is.

Ik zou de HDDs eruit halen, net zoals je AGP kaart en die PCI kaart er even in stoppen en dan proberen te booten van flop/CD op wat voor wijze dan ook. Als dat lukt is je mobo nl. nog heel (of iig redelijk heel :P)

Ook kan je proberen alles behalve je proc er af te halen (dus alleen je processor en de voedingskabels izjn aangesloten)

Kan ook aan je voeding liggen, probeer eens een andere.

En ik ben vast nog dingen vergeten, maar daar zullen de gewaardeerde mede-GoT-ers ook wel wat over kunnen zeggen...

[ Voor 70% gewijzigd door Zsub op 13-06-2007 09:51 ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Zou eerst de voeding eens proberen aangezien je hier sluiting mee hebt gehad. Heb het ook gehad, kabeltje verkeerd om in de floppydrive, kabel vanaf de connector tot de voeding helemaal weggebrand. Na 10 sec. ging eindelijk m'n voeding uit. Bij mij heeft alles het wel overleefd. Op de floppy drive na dan

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Spasm
Heb de pci-kaart getest, maar geen beeld helaas :(

De voeding draait gewoon dus die lijkt mij wel goed te zijn.

Heb hem kaal opgestart met alleen processor en videokaart, maar helemaal niks. Later heb ik het geheugen er nog bijgedaan maar dat mocht ook niet baten.

• Spasm
Ik heb trouwens nog garantie op het bord. Ik denk dat ik anders maar gewoon doe of ik gek ben en stuur hem terug.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Spasm schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:05:
Ik heb trouwens nog garantie op het bord. Ik denk dat ik anders maar gewoon doe of ik gek ben en stuur hem terug.
Gebruik de efit knop a.u.b

[on-topic]
Hmm, raar. Als je er geen geheugen in doet, krijg je ook niet van die zeur-piepjes van het moederbord vandaan?

Trouwens, als de fan van de voeding draait, betekent het niet dat deze het ook goed doet.

• Spasm
Xtresis schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:08:
[...]

Gebruik de efit knop a.u.b

[on-topic]
Hmm, raar. Als je er geen geheugen in doet, krijg je ook niet van die zeur-piepjes van het moederbord vandaan?

Trouwens, als de fan van de voeding draait, betekent het niet dat deze het ook goed doet.
Nee, maar dat komt omdat er geen speaker bij die kast geleverd was. Heb even een oude speaker erin gehangen, en die geeft geen enkele toon.

Wat ik ook zo vreemd vind is dat de reset knop niet werk...

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Het klink eigenlijk gewoon als er een probleem is met je voeding... wat niet zo gek zou zijn gezien de vonken die je uit je floppydrive hebt getoverd. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je even een werkende PC moet lenen en 'dom' gaan testen. Dus sloop je PC uit elkaar en hang je onderdelen een voor een in de andere PC. Te beginnen met je voeding en je videokaart. Als alle losse onderdelen WEL werken, kun je warschijnlijk je mobo gaan inpakken.

• Spasm
Het was niet de voeding, maar toch het moederbord. Ik heb mijn oude moederbord gebruikt om alle onderdelen hierin te plaatsen, en hij draait als een zonnetje, ondanks de lekke condensatoren.

Pagina: 1