Verschillende problemen met dual widescreen op x1950pro agp

Pagina: 1
Acties:

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 17:47
Ik heb dus een dual widescreen setup met de volgende main componenten:
  • amd a64 3000+
  • 2gig ddr
  • HIS x1950pro agp
  • ccc7.5 drivers
  • 2 x dell wfp2007 20.1"
  • Antec truepower 480
  • windows xp mce2005
Alles werkte vroeger ok toen in ipv van een x1950pro een x800xtpe had en ipv een 2e widescreen een 17". Ik kocht het tweede widescreen en dan ook de kaart om dual dvi te kunnen.

Nu heb ik de volgende problemen.
Als ik een film of dergelijke wil spelen op het tweede scherm, dan gaat dit niet echt.... Films spelen enkel af in bsplayer, andere spelers zoals mediaplayer, mediacenter, powerdvd geven wel geluid maar een zwart scherm zowel windowed als fullscreen (geen overlay lijkt me). Games gaan tegen 3fps vooruit.

Wanneer ik nu tegelijk een game (WoW) speel op de primary en een dvd afspeel op de secondary (via bsplayer) dan heb ik nog twee andere problemen. Als ik WoW focus, dan gaat mijn film (zowel divx, wmv als dvd) schokkerig, focus ik de film (terwijl WoW voortdraait) dan is alles ok, maar dat speelt niet handig :p
Verder krijg je in WoW heel de tijd zo flikkeringen in de textures als je tegelijk gamed en een film kijkt.
Als ik ATITool run voor artefacts kan die een hele nacht lopen zonder iets te vinden...
Verder heb ik dit al met alle drivers die ik heb getest (7.1 tot 7.5) en ik heb ook al overal in de settings geprutst maar niets helpt. Als ik er de 6600gt (1xdvi,1xvga) van mijn mediacenterpc instop, dan draait dit wel lekker...

Misschien ook nog de moeite om te weten, in vista ultimate heb ik dit niet voor, daar gaat gewoon alles retetraag omdat men cpu nimeer mee kan, maar daar heb ik geen overlay en flikker issues

• dafz0r
kom op, er moet toch iemand zijn hier met een ati kaart (x19xx series) en dual screen? ^^

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je je secundaire scherm op 16b zet ipv 32b, heb je dit probleem dan ook? Ik ken dit probleem namelijk van mijn Athlon MP setup, waarbij dual monitor extreem brak draaide. Al gebruikte ik 2 losse kaartjes, ipv 1 dual DVI.
Dit heb ik onder winXP nooit op kunnen lossen, tenzij ik op 16b draaide. De oplossing lag er bij mij uiteindelijk om op win2000 te gaan werken, die er geen problemen mee heeft.

• dafz0r
maar op 16 bit ziet een film er dan nog uit? ^^

strax eens proberen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dafz0r schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:41:
maar op 16 bit ziet een film er dan nog uit? ^^

strax eens proberen
Ik ben niet zo'n voorstander van 16b draaien, met name gradients vallen weg namelijk. Maar ik ben meer benieuwd of het ongeveeer hetzelfde is als waar ik last van had.

Ziet jouw film er ook uit als een slideshow als je het afspeelt (dus zo'n 1fps).

• dafz0r
nee,

ik heb gewoon geen beeld op de secondary monitor en games gaan als slideshow.
dus gewoon bijvoorbeeld de "kader" van mediaplayer met een zwart beeld ering. Geeft wel geluid.

Ik had wel gemerkt dat ik geen shortcut naar CCC had als ik de display opties pakte door rechtermuis te doen op secondary screen zen desktop. Maar sinds 7.4 heb ik die nu wel. Voor de rest nog steeds geen overlay op 2e scherm tenzij ik een player pak als bsplayer die dat zelf (sotfwarematig) doet. enkel de performance van de film gaat drastisch naar beneden als ik op het promary scherm ook wat doe (een game dus)

• dafz0r
hmm, als ik er de Omega drivers opzet en dan bij de properties van de displays ga kijken via de omega tray bar dan staat er bij Monitor 1 "online" en bij monitor 2 "offline" en bij tvout "online", weird
Pagina: 1