Aansluitingen DVD/video op Panasonic plasma

Pagina: 1
Acties:

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-02 16:32
Alvast mijn excuses als dit topic hier niet thuishoort!

Ik heb, sinds enkele dagen, een panasonic plasma TH37PV70F. Daarop sluit ik mijn DVD/VCR-combi van Philips (DVP3055V/19: http://www.p4c.philips.co...9/dvp3055v_19_dfu_nld.pdf) aan.
Momenteel is de setup:
van de analoge kabel naar de VCR via COAX
van de VCR naar de TV via SCART en COAX (met een hulpstukje voor de juiste aansluiting)
Nu krijg ik volgend resultaat
Wil ik TV kijken via de TV: perfect beeld
Wil ik DVD kijken: perfect beeld
Wil ik video kijken: goed beeld
Wil ik TV kijken via de VCR: veel ruis
Nochtans is de COAX tussen VCR en TV van goede kwaliteit!
Weet iemand waaraan dit eventueel kan liggen? Of hoe ik dit kan oplossen? Helpt het als ik een component-kabel koop, en daarmee het zaakje aansluit?

Alvast bedankt voor de hulp!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:41

sanook

_/-\o_

Kwakkel schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:41:
Alvast mijn excuses als dit topic hier niet thuishoort!

Ik heb, sinds enkele dagen, een panasonic plasma TH37PV70F. Daarop sluit ik mijn DVD/VCR-combi van Philips (DVP3055V/19: http://www.p4c.philips.co...9/dvp3055v_19_dfu_nld.pdf) aan.
Momenteel is de setup:
van de analoge kabel naar de VCR via COAX
van de VCR naar de TV via SCART en COAX (met een hulpstukje voor de juiste aansluiting)
Nu krijg ik volgend resultaat
Wil ik TV kijken via de TV: perfect beeld
Wil ik DVD kijken: perfect beeld
Wil ik video kijken: goed beeld
Wil ik TV kijken via de VCR: veel ruis
Nochtans is de COAX tussen VCR en TV van goede kwaliteit!
Weet iemand waaraan dit eventueel kan liggen? Of hoe ik dit kan oplossen? Helpt het als ik een component-kabel koop, en daarmee het zaakje aansluit?

Alvast bedankt voor de hulp!
Heb je al opnames gemaakt met de VCR ? Hoe zien die er uit ? En als je TV kijkt via de VCR doe je dat dan via de SCART of via de coax ? Ik vermoed dat de tuner van je VCR niet jofel is.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
Bemerk dat je op twee manieren TV kan kijken via je VCR. Je kan gewoon de TV op de SCART-ingang zetten, of je kan de TV op kanaal 0 zetten, waarbij kanaal 0 dan afgestemd is op het videokanaal dat door de VCR gebruikt wordt.
Ik vermoed dat je dat laatste gebruikt, aangezien je zegt dat de coax tussen VCR en TV goed is. Je kan echter beter via de SCART kijken gezien dit een veel beter resultaat zal geven. Dat van kanaal 0 stamt nog uit de tijd dat er TVs waren zonder SCART.
Wat jij nu wellicht voor hebt, is dat dat videokanaal conflicteert met een van de kanalen die je via de kabel binnenkrijgt. Normaal gaat dan ook een of meerdere van je normale TV-zenders gestoord worden. Normaal kan je dat videokanaal wel zelf wijzigen of zelfs helemaal uitschakelen. Effen in je handleiding kijken dus.

• Kwakkel
@Sanook: als ik video kijk, heb ik de indruk dat het beeld goed is (zal voor de zekerheid deze avond effe iets opnemen en dan posten of de kwaliteit beter is dan rechtstreeks naar de uitzending te kijken via VCR

@Twixie: de afstandbediening van van de TV heeft bovenaan 2 knopjes: TV en AV. Als ik AV kies, en dan de juist AV kies (in mijn geval AV2) kijk ik TV via de VCR ... ik veronderstel dat dit via de SCART is (deze noemt namelijk AV2 of SCART2: ook iets om deze avond na te kijken)

Kan ik eventueel de COAX tussen de VCR en de TV weghalen? Uiteraard wil ik nog steeds naar zender1 kijken terwijl ik iets opneem op zender2. Zal het (weeral) deze avond ook eens nakijken, tenzij iemand mij nu al kan zeggen dat dat niet zal lukken :p

Alvast bedankt voor de reacties!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
@Twixie: de afstandbediening van van de TV heeft bovenaan 2 knopjes: TV en AV. Als ik AV kies, en dan de juist AV kies (in mijn geval AV2) kijk ik TV via de VCR ... ik veronderstel dat dit via de SCART is (deze noemt namelijk AV2 of SCART2: ook iets om deze avond na te kijken)
Dat ziet er idd goed uit. Ik vrees dus dat het wel eens een slechte tuner in je VCR kan zijn. Heb je al iets opgenomen ? Dat zou er dan immers ook slecht moeten uitzien.
Kan ik eventueel de COAX tussen de VCR en de TV weghalen? Uiteraard wil ik nog steeds naar zender1 kijken terwijl ik iets opneem op zender2. Zal het (weeral) deze avond ook eens nakijken, tenzij iemand mij nu al kan zeggen dat dat niet zal lukken :p
Dat is geen optie, want als je de coax weghaalt tussen VCR en TV, krijgt je TV het kabelsignaal niet meer binnen en ga je dus niet naar ene zender kunnen kijken terwijl je VCR een andere opneemt. Je kan het anders wel eens proberen gewoon om zeker te zijn dat je naar de VCR kijkt via de SCART (maar denk wel dat dat ok is).

• Kwakkel
een video-opname of TV via de VCR hebben dezelfde slechte kwaliteit
de VCR is ongeveer een jaar oud ... valt een slechte tuner onder de garantie?
het is een philips ... hoorde onlangs dat die niet moeilijk doen als er een product terugkomt?
zal eens contact opnemen met de winkel waar ik hem kocht (Vandenborre)

nogmaals bedankt voor de hulp!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:41

sanook

_/-\o_

Kwakkel schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:33:
een video-opname of TV via de VCR hebben dezelfde slechte kwaliteit
de VCR is ongeveer een jaar oud ... valt een slechte tuner onder de garantie?
het is een philips ... hoorde onlangs dat die niet moeilijk doen als er een product terugkomt?
zal eens contact opnemen met de winkel waar ik hem kocht (Vandenborre)

nogmaals bedankt voor de hulp!
Gaat dus inderdaad de kant van je tuner op. Ik weet niet of je VCR/DVD nog een RF modulator heeft (veel moderne recorders hebben dit niet meer) maar die zou je evt kunnen testen door een DVD af te spelen en deze via het antenne signaal naar je TV (dus niet via scart) te bekijken. Als dit wel goed beeld geeft kun je de modulator ook uitsluiten en blijft je tuner in je VCR/DVD bijna als enige schuldige over.

• Kwakkel
geen RF die ik kan vinden :D

heb net een male-male kabel gekocht, om 100% uit te sluiten dat het aan het tussenstukje ligt
maar geen verbetering helaas

heb net ook component-aansluiting gekocht voor DVD
helaas werkt dat niet voor de VCR ... ik moet de scart dus houden (zonder scart geen beeld, met scart dus lelijk beeld voor zowel TV via VCR als opgenomen video
zal een van de dagen eens zien of ik nog een vooropgenomen speelfilm heb liggen, en kijken of die kwaliteit goed is (denk t wel: DVD via SCART geeft tenslotte ook een goed beeld)
en volgend weekend de DVD/VCR combi terugbrengen onder garantie

in ieder geval bedankt voor de input/suggesties!
Pagina: 1