Mensen,
Hier op het werk moeten wij nogal vaak een RDP machine instellen voor onze klanten.
Dit zodat ze vanaf thuis in kunnen loggen.
Nu kost dit veel tijd, een gebruiker is ingelogd, moet worden opgezocht, afmelden etc.
Zonde van de tijd.
Nu wil ik bekijken of het mogelijk is alles remote via de server intestellen zonder dat de gebruiker daarvoor moet worden afgemeld.
Wat moet uitgezocht worden:
Via afstand register over nemen --> Vinkje remote plaatsen (opgelost! extern register)
Via afstand gebruikers registeren- -> (opgelost! via manage)
Via afstand register over nemen --> Ip adres aanpassen (kan via reg Tcpip interface)
Via afstand register over nemen --> Statisch instellen (nog uitzoeken)
Nu zit ik met de volgende problemen:
-Het verschil tussen statisch en dynamisch scheelt vele registeren sleutels, waarom?
-Uiteindelijk zal ik graag 1 scriptje (reg file? VB?) met daarin 2 varibabelen bovenaan.
Hierin vullen wij Computernaam in en gewenste IP nummer.
Vervolgens moet het script verbinding maken via regedit met deze pc, het ip aanpassen en statisch instellen.
Dit mordt uitgevoerd vanaf de win2003 server.
De Clients zijn XP.
Iemand dit wel eens geprobeerd? gezien etc?
Wie heeft er tips etc.
Hier op het werk moeten wij nogal vaak een RDP machine instellen voor onze klanten.
Dit zodat ze vanaf thuis in kunnen loggen.
Nu kost dit veel tijd, een gebruiker is ingelogd, moet worden opgezocht, afmelden etc.
Zonde van de tijd.
Nu wil ik bekijken of het mogelijk is alles remote via de server intestellen zonder dat de gebruiker daarvoor moet worden afgemeld.
Wat moet uitgezocht worden:
Via afstand register over nemen --> Vinkje remote plaatsen (opgelost! extern register)
Via afstand gebruikers registeren- -> (opgelost! via manage)
Via afstand register over nemen --> Ip adres aanpassen (kan via reg Tcpip interface)
Via afstand register over nemen --> Statisch instellen (nog uitzoeken)
Nu zit ik met de volgende problemen:
-Het verschil tussen statisch en dynamisch scheelt vele registeren sleutels, waarom?
-Uiteindelijk zal ik graag 1 scriptje (reg file? VB?) met daarin 2 varibabelen bovenaan.
Hierin vullen wij Computernaam in en gewenste IP nummer.
Vervolgens moet het script verbinding maken via regedit met deze pc, het ip aanpassen en statisch instellen.
Dit mordt uitgevoerd vanaf de win2003 server.
De Clients zijn XP.
Iemand dit wel eens geprobeerd? gezien etc?
Wie heeft er tips etc.