Bestaan er nog stille dvd recorders vandaag de dag...?

Pagina: 1
Acties:
  • 777 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 07:37
Momenteel heb ik een NEC AD-7170S dvd brander in mijn media center zitten... jeeej, was een straaljager als je een dvdtje wil afspelen... :| Je moet het geluid gewoon harder zetten om nog alles goed te kunnen verstaan.

Welke dvd recorder die nu te koop is, kan wel op niveautje "stil" een dvd afspelen...? Informeren bij 4Launch leverde de mooie reactie op "Helaas is geen enkele dvd recorder meer stil tegenwoordig..." maar dat zal toch niet? 8)7 M'n NEC 2510 in mijn gewone pc kan het ook stil...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:01
ik ben ooit een programma tegen gekomen om dvd spelers langzamer te zetten, zodat het geluid minder was.
je zou de dvd speler gewoon op 1x kunnen zetten want volgens mij is dat genoeg om een dvd af te spelen, en dus zou hij een stuk minder lawaai maken denk ik. tenzij hij nu al op 1x draait maar alsnog zo'n lawaai maakt

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 13:30
Meestal kun je bij een DVD drive instellen wat de maximale snelheid is waarop de schijf ronddraait. Hoe langzamer hij draait hoe stiller hij is. Dan kun je hem bijvoorbeeld instellen op 5 speed ofzo.

• Wallie
dangerpaki schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:12:
ik ben ooit een programma tegen gekomen om dvd spelers langzamer te zetten, zodat het geluid minder was.
je zou de dvd speler gewoon op 1x kunnen zetten want volgens mij is dat genoeg om een dvd af te spelen, en dus zou hij een stuk minder lawaai maken denk ik. tenzij hij nu al op 1x draait maar alsnog zo'n lawaai maakt
Dat kan idd met bijv cd-speed... laat alleen dat programma niet meer onder Vista werken (dat draait op mijn media center).
Samsung bied ook zo'n programma bij hun drives, maar volgens de toelichting op hun site, remt dit alleen de snelheid van het leven van cd's, niet van dvd's ;(

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anydvd heeft deze voorziening ook. Voor zover ik weet werkt dat ook onder Vista

• Wallie
EdGnoj schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:48:
Anydvd heeft deze voorziening ook. Voor zover ik weet werkt dat ook onder Vista
Die ga ik vanavond eens uitproberen :)

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wallie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:14:
[...]
Dat kan idd met bijv cd-speed... laat alleen dat programma niet meer onder Vista werken (dat draait op mijn media center).
Wellicht bedoel je Nero DriveSpeed? Dat werkt prima onder Vista maar je moet wel even de ASPI driver van de Nero website downloaden en in dezelfde folder kopieren.

DriveSpeed
ASPI

• Wallie
Twister336 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:06:
[...]

Wellicht bedoel je Nero DriveSpeed? Dat werkt prima onder Vista maar je moet wel even de ASPI driver van de Nero website downloaden en in dezelfde folder kopieren.

DriveSpeed
ASPI
Ohw, die kan je dus toch onder Vista gebruiken... had een beetje 't gevoel dat je daarmee Vista om zeep zou gaan helpen. Thank voor de tip ;)

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een NEC 7173S in mijn HTPC zitten en ik ben het helemaal eens wat betreft de geluidsproductie van de NEC. Wat maakt dat ding een herrie. Ik heb met de samenstelling van de HTPC overal rekening gehouden om alles zo stil mogelijk te maken, maar met de NEC heb ik toch echt een fout begaan.
Mijn oude 3500 (ook NEC) deed het in dat opzicht vele malen beter.

Gelukkig vond ik Nero Drive Speed en kan ik hem op 7x speed laten draaien waardoor het weer een stille drive wordt. Zodra ik echter op volle toeren wil branden of lezen dan stijgt het geluid weer naar onacceptabele waarden. Dus nu is mijn vraag:

Welke recente DVD-brander is wél stil op volle toeren??

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
De plextor drives zijn al een stuk stiller. En die hebben een eigen stukje software Plextools LE dat is gratis en daarmee kan je ook de leessnelheid terugzetten en dan is het helemaal niet te horen.

Is 1 speed idd al genoeg voor dvds?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

TheGeneral schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:30:
De plextor drives zijn al een stuk stiller. En die hebben een eigen stukje software Plextools LE dat is gratis en daarmee kan je ook de leessnelheid terugzetten en dan is het helemaal niet te horen.

Gisteren geprobeerd en het werkte, maar voor de zekerheid zet ik hem gewoon op 4x of 8x speed. Dan is hij iig ook nog stil genoeg.

Bedankt voor de tip iig!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:58

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

TheGeneral schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:30:

Waar denk je dat die 1 speed vandaan komt :)
Juist, de snelheid die nodig is om een dvd af te spelen.....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

_Apache_

For life.

Sparhawk schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:52:
[...]

Waar denk je dat die 1 speed vandaan komt :)
Juist, de snelheid die nodig is om een dvd af te spelen.....
Maar let op, als er een leesfout gemaakt moet worden kan de lens het nog een keer proberen en op hogere snelheid proberen om de misgelopen tijd weer recht te trekken..

Daarom liever een kleine buffer er tussen, maar dat kan je natuurlijk alleen maar instellen met een stukje software.

Edit1:
Persoonlijk vind ik het niet erg dat de dvd brander geluid maakt tijdens het branden, sterker nog, vind het wel wat hebben..

Maar tijdens het afspelen van een dvd als in een film, dan lijkt het me sterk dat de NEC herrie maakt omdat de drive maar 1X toeren hoeft te maken en een buffer kan opbouwen..

[ Voor 23% gewijzigd door _Apache_ op 01-08-2007 14:02 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

_Apache_ schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:56:
[...]

Edit1:
Persoonlijk vind ik het niet erg dat de dvd brander geluid maakt tijdens het branden, sterker nog, vind het wel wat hebben..

Maar tijdens het afspelen van een dvd als in een film, dan lijkt het me sterk dat de NEC herrie maakt omdat de drive maar 1X toeren hoeft te maken en een buffer kan opbouwen..
Klopt maar ik stond er echt van te kijken hoeveel lawaai hij maakt op full-speed. Dat hij geluid maakte wist ik ook wel, maar het is echt niet om aan te horen. Vooral ook omdat mijn oudere NEC ND3500 stiller is. Je verwacht nl. dat nieuwere drives nu eenmaal stiller zijn.

Bij het afspelen heb ik hem inmiddels wel stil gekregen. Branden probeer ik vanavond wel even.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:16:
[...]

Klopt maar ik stond er echt van te kijken hoeveel lawaai hij maakt op full-speed. Dat hij geluid maakte wist ik ook wel, maar het is echt niet om aan te horen. Vooral ook omdat mijn oudere NEC ND3500 stiller is. Je verwacht nl. dat nieuwere drives nu eenmaal stiller zijn.

Bij het afspelen heb ik hem inmiddels wel stil gekregen. Branden probeer ik vanavond wel even.
Tsja, ik kom van een 10x HP cd brander. Dan maakt alles herrie.. ;)

* _Apache_ schaamt zich kapot. Maar zijn 7173S zit al in zijn nieuwe nog af te bouwen pc.

Tijdens het kijken van een dvd ( film ) zou hij zonder aanpassingen gewoon stil moeten zijn imho.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 01-08-2007 14:40 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:26:
Welke recente DVD-brander is wél stil op volle toeren??
Geen enkele. Een schijfje dat aan 150 toeren per seconde draait maakt nu eenmaal lawaai ;)
Pagina: 1