Oké hoe zal ik dit zeggen.. ben een behoorlijke tijd 'weggeweest' en ben dus alles behalve up-to-date. Tot 5 dagen geleden had ik geen idee dat: C2D uit is, DDR2 normaal is (en dat DDR3 bestaat O_O), AM2 er is, Athlon X2's absurd laag geprijsd zijn. Nu heb je wellicht een idee hoe erg het met mijn kennis gesteld is..
Ik heb momenteel een heerlijk (maar oud) systeempje draaien:
K8N Neo2 Platinum
Athlon64 3000+ Venice @ 2700MHz
2x512MB Kingston HyperX wat lekker meedraait @ 233MHz
Asus 6800LE @ 380MHz/865MHz met alle Pixel & Vertex units unlocked (dus is 't zelfde als een GT.. toch?)
Coolermaster 430W Extreme Power
Nou heb ik me de afgelopen dagen wat verdiept in al het nieuwe spul, en da's best een boel info als je het niet hebt bijgehouden.
Ik dacht dat het maar eens tijd werd voor een upgrade en vond de volgende combo wel interessant:
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit (99euro)
Club 3D 8500 GT (85euro)
GigaByte 965P-DS3 (99euro) voor behoorlijke OC
Core 2 Duo E6420 (189euro)
Ik heb nog niet veel naar eventuele AM2 Athlon64 X2 mogelijkheden gezocht, vooral omdat ik las dat C2D's erg goed presteren in vergelijking.
Nou zijn mijn vragen..
1. Wat vind jij van dit lijstje?
2. Is het verstandiger om nog even te wachten met het uitgeven van 500euro(da's de limit) i.v.m. bijvoorbeeld het uitkomen van meer quadcores.. ook net over hun bestaan geleerd* zodat prijzen weer omlaag gaan van zowel C2D/X2 en bestaande quadcores?
3. Is er een veel betere combo mogelijk met een AM2 X2?
4. Zal een 8500GT mijn huidige 6800(GT) verreweg verslaan?
5. Suggestie voor een andere graka, betere keuze dan 8500GT dus (ben hem van plan te OC'en, dat je het even weet) zolang het maar rond de 100euro zit?
Ehm, alle suggesties/opmerkingen en hulp is welkom. O.o
Ik heb momenteel een heerlijk (maar oud) systeempje draaien:
K8N Neo2 Platinum
Athlon64 3000+ Venice @ 2700MHz
2x512MB Kingston HyperX wat lekker meedraait @ 233MHz
Asus 6800LE @ 380MHz/865MHz met alle Pixel & Vertex units unlocked (dus is 't zelfde als een GT.. toch?)
Coolermaster 430W Extreme Power
Nou heb ik me de afgelopen dagen wat verdiept in al het nieuwe spul, en da's best een boel info als je het niet hebt bijgehouden.
Ik dacht dat het maar eens tijd werd voor een upgrade en vond de volgende combo wel interessant:
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit (99euro)
Club 3D 8500 GT (85euro)
GigaByte 965P-DS3 (99euro) voor behoorlijke OC
Core 2 Duo E6420 (189euro)
Ik heb nog niet veel naar eventuele AM2 Athlon64 X2 mogelijkheden gezocht, vooral omdat ik las dat C2D's erg goed presteren in vergelijking.
Nou zijn mijn vragen..
1. Wat vind jij van dit lijstje?
2. Is het verstandiger om nog even te wachten met het uitgeven van 500euro(da's de limit) i.v.m. bijvoorbeeld het uitkomen van meer quadcores.. ook net over hun bestaan geleerd* zodat prijzen weer omlaag gaan van zowel C2D/X2 en bestaande quadcores?
3. Is er een veel betere combo mogelijk met een AM2 X2?
4. Zal een 8500GT mijn huidige 6800(GT) verreweg verslaan?
5. Suggestie voor een andere graka, betere keuze dan 8500GT dus (ben hem van plan te OC'en, dat je het even weet) zolang het maar rond de 100euro zit?
Ehm, alle suggesties/opmerkingen en hulp is welkom. O.o