resolume hapert al bij 2 mpegs tegelijk op hi-end laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo, ik heb sinds kort het vj programma resolume, maar het lijkt niet goed te draaien, terwijl ik toch echt een hi-end laptop heb. een dell precision m90, t7200 cpu, quadro 1500m, 2gb ram, 7200prm 80gb hd. Ik probeerde net wat stukjes mpeg van 6 seconden en zon 3 tot 5 mb per stuk te mixen, maar resolume haperde al bij 2 van die mpegjes! en dan ook echt haperen... 1 fframe per 3 seconden ofzo. In taakbeheer zag ik dat als ik 1 filmpje afspeelde mn beide cpu cores tot 50% belast werden, maar bij t afspelen van n 2e filmpje daalde de cpu cores naar 10%!, er lijkt buiten de cpu een bottleneck te zitten, je zou denken: quadro! maar mijn quadro presteert in games hetzelfde als een nivdia 9750..
Iemand enige ervaring hiermee, of adviezen?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Is het wel multie thread software, want 50% belasting ruikt naar single thread.

En een nivdia 9750 bestaat niet. :) zou wel GF 7950 moeten zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door mad_max234 op 12-06-2007 01:46 ]

• blacknoise
Ok geforce was misch duidelijker geweest, maar laatste keer dat ik heb gechecked was geforce toch wel een nvidia bedenksel;) zou kunnen dat t single thread is, ik hoop dat er iemand hier is die dat ook echt weet. wie weet ligt t daar wel aan..

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

mpeg is geen goede codec om mee te veejayen omdat het gebruik maakt van een bepaalde encryptie techniek om de bestandsgrootte naar beneden te krijgen. In het kort komt het er op neer dat mpeg kijkt naar hoeveel van het beeld verschild met het volgende beeld en probeert de delen die 'stilstaan' (bijvoorbeeld een achtergrond) maar 1x op te slaan.
als je dat gewoon van voor naar achter afspeelt is er niks aan de hand natuurlijk, maar ga je er doorheen scratchen of scrubben dan heeft resolume daar grote moeite mee, omdat het niet helemaal duidelijk welk frame nu bedoeld wordt.

Beter is het om de Mjpg codec te gebruiken of Indeo XP 5.1. De meeste mov codecs gaan ook best aardig (sorenson bijvoorbeeld) en ook Video 1 van Microsoft werkt best prima.

Stoer; Marduq

• blacknoise
thanx Xangadi, hulde! _/-\o_ je hebt mijn probleem opgelost!
T was inderdaad dat ze mpeg waren waarom t zo haperde, k heb er van n paar avi gemaakt met indeo codec en nu werken ze perfect. Vannacht maar een van mn comps n nachtje laten kraken om n hele hoop mpeg om te zetten ;) Nu op naar t volgende probleem: sigmatel audio driver van mn laptop heeft geen stereo mix optie bij opnemen(staat straks in ander topic in hifi)