Toon posts:

Problemen met versturen van een massa mail

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, voor een vriend van mij probeer ik een mailing te versturen. Ik heb hiervoor email adressen (+/- 350), die mensen zelf hebben opgegeven op de website (dus geen spam ofzo).

Echter krijg ik van de de 350 ongeveer 60 terug in mijn mailbox met, die als volgt beginnen :

Hi. This is the qmail-send program at srvxxxx.webreus.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.

This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<ericxxxx@gmail.com>:

83.80.1.210 does not like recipient.
Remote host said: 550 <ericxxxx@gmail.com>: Recipient address rejected: User unknown in local recipient table

Giving up on 83.80.1.210.

--- Below this line is a copy of the message.

[DIT HEB IK EVEN WEGGELATEN]

De mailadressen zijn wel gecontroleerd, dus zijn gewoon juist. Het zijn zowel hotmail adressen als adressen van normale partijen.

Hebbne jullie hier misschien een reden voor? Hoe adviseren jullie mij om zulke mailings te versturen?

P.s wegen privacy redenen heb ik even het mailadres vervangen door verschillende xxxx-jes. Ik ben erg benieuwd! Ik heb op Google gezocht en kom op talrijke berichten, maar geen duidt op een duidelijke oplossing of aanduiding van het precieze probleem. Anders partijen kunnnen toch ook massa mails versturen, waarom krijg ik er dan zoveel gebounced? Komen ze wel door bij de andere partij?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog toevallig een probleemaanduiding, of oplossing voor me? Ik hoor het graag!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ondanks dat het evengoed erg op spam lijkt heb ik wat ideetjes. :P

Zorg in ieder geval dat als je een mailing verstuurt je het in kleine batches doet met tien minuten ertussen bijvoorbeeld. Dan voorkom je alvast dat je de mailqueue volpomt en je server het niet trekt.

Verder zou het eventueel mogelijk zijn dat de server waarvan je stuurt onderhand al geblacklist is. :D

Waar stuur je de mailtjes eigenlijk vandaan? Is ook wel handig om te weten. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 11:12
Mag je van Casema wel zoveel mailtjes in 1 keer (binnen een bepaalde periode) verzenden??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

je mag normaal gesproken maar tot 200 mailtjes versturen daarna wordt het als spam beschouwd.
tenminste zo zit dat bij kpn bij casema zal het niet veel anders zijn.
ik raad je aan om per 175 tegelijk te sturen. niet alles in 1 keer

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 10:10
Poging 2:

ik vind je melding een beetje vreemd.
de mail word verstuurd door een server van Webreus (web server?) maar hij probeert een Gmail.com adres via een Casema mailserver te versturen.

Dat is nogal logisch dat het dan niet werkt, aangezien de Casema server alleen maar mailtjes van Casema klanten zal accepteren.

[ Voor 178% gewijzigd door Powermage op 13-06-2007 14:34 ]

Join the club

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Powermage schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:31:
Poging 2:

ik vind je melding een beetje vreemd.
de mail word verstuurd door een server van Webreus (web server?) maar hij probeert een Gmail.com adres via een Casema mailserver te versturen.

Dat is nogal logisch dat het dan niet werkt, aangezien de Casema server alleen maar mailtjes van Casema klanten zal accepteren.
Casema accepteerd mailtjes die vanaf het casema netwerk verzonden worden

Verwijderd

Topicstarter
Hoe komen jullie erbij dat het via een casema mailserver gaat? Voor de duidelijkheid, ik verstuur de mailtjes dus gewoon via mijn eigen website via een script op de server en dat is dus via webreus. Hoe dan ook, de mailtjes die gebounced worden zijn zowel van casema, hotmail en andere ISPs.
Het advies dat je wat grotere ruimte er tussen moet houden zal ik maar aannemen, alleen iets in mijn hoofd zegt me dat ik dan alsnog mailtjes krijg gebounced. en dan ruim een kwart van de 300 is erg veel....

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

franssie

Save the albatross

maar er zijn dus ook adressen van hotmail, gmail etc, etc die wel aangekomen zijn?
als je in je logs kijkt, is het dan vanaf een bepaald tijdstip dat er adressen geweigerd zijn of gebeurd dat lukraak?
In het eerste geval lijkt het een soort anti-spam maatregel te zijn, in het tweede geval lijkt het erop dat je email adressen inderdaad niet geldig zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

hoe weet je zeker dat het email adres waar je naar toe probeert te verzenden wel bestaat?

Meestal geef ik ook gewoon onzin email adressen op hoor O-)

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 11:12
Om even terug te komen op je vraag hoe ik aan de casema-mailserver kom...
Ping 83.80.1.210
Pinging mx-fe.casema.nl [83.80.1.210]

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Pagina: 1