Toon posts:

Radeon 9600pro beeldscherm trilt

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOTers,

sinds enige tijd heeft een kameraad van mij problemen met zijn ati radeon 9600pro,
zij beeldscherm trilt, ander scherm en refeshrate aangepast maar geen geluk,
er op gegoogled maar geen geluk,
ik hoop dat jullie een oplossing voor dit probleem hebben.
De laatste drivers van ati en van omega geprobeerd maar geen geluk.

Mvg,

JRoT

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
Meer informatie graag, over je systeem, wanneer het is begonnen, en of je ooit eerder problemen hebt gehad.

M3P - M3LR - 6320Wp

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-01 23:58
Boxen naast de monitor? Functie Degauss op je monitor geprobeerd?

EDIT* zoals bokkow al zegt iets meer informatie

[ Voor 28% gewijzigd door ruudjuhnl op 11-06-2007 22:00 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het beeldscherm trilt? Ik heb vandaag toch geen aardbeving alarm gehad... Staat zijn monitor bovenop een draaiende wasmachine ofzo? :P

Het is een tamelijk vervelend probleem, maar je kunt nog veel meer zelf proberen.
Denk bijvoorbeeld naast het testen met een ander beeldscherm aan de PC ook aan wat de videokaart in een andere PC en aan een andere monitor voor een beeld uitspuugt, hang de monitor met het trillende beeld aan een andere PC/videokaart en kijk wat het doet. Vergeet ook grapjes als magnetische velden en degauss.
Zo kun je prima zelf uitsluiten waar het probleem ligt. Als je al een ander scherm hebt geprobeerd is de kans groot dat het ergens bij de kaart of aansluiting daarvan mis gaat.

Kijk ook naar wanneer het beeld begint te trillen, is dat al gelijk vanaf de POST of begint het pas zodra Windows is geladen?
En over wat voor monitor praten we??

Een verzoek om eerst wat meer eigen inzet en vervolgens een wat duidelijkere omschrijving van het probleem dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 11-06-2007 22:00 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een pentium 3 733mhz,
een pc van packard bell moederbord info zo snel niet bekend,
het trillen begint pas als windows xp is geladen.

degauss inderdaag geprobeerd,
schermen die er achter hebben gehangen zijn o.a.

de ogrinele packard bell
philips 107s,
en een benq fp202wa lcd.

meer info volgt.

en alvast bedankt

Verwijderd

Je hebt dus een CRT + TFT gebruikt als ik het zo lees.

Staat je refreshrate te laag? Bij 75Hz zou het niet eens meer mogen trillen (let wel: TFT's gaan hier anders mee om). Het kan namelijk ook zijn dat bij CRT's boxen of voedingen in de buurt liggen (die een magnetisch veld veroorzaken) waarop je CRT gaat trillen.

Verder heb ik ook zo'n soortgelijk probleem gehad, met een TFT / Geforce 4 mx, ranzig trillend beeld. Het blijkt dus gewoon de videokaart zelf te zijn (al flink wat werkuurtjes erop).

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:50
Staat je beeldscherm niet naast de pc? Bij ons thuis begon het beeld van meerdere schermen soms enorm te trillen als hij in de buurt stond van andere electrische apparaten.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

Topicstarter
bij tft stond de refesh rate op 60hz
en bij de andere 2 schermen op 75hz.

zal morgen bij hem langs gaan om de kaart te testen en hier ook de datum van te kunnen posten.
Pagina: 1