Slideshow maken met een speciale optie

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Hallo,

Het volgende, na een vakantie waar 3 digitale camera's zijn mee gegaan wil ik graag een slideshow maken. Het volgende is echter een probleem, 1 camera stond qua tijd en datum goed ingesteld, 1 stond een aantal uren achter en 1 stond een heel jaar achter. Nu heb ik met het programma 'Exifer' alle (exif)data juist weten te zetten en nu kan ik in de verkenner sorteren op wanneer de foto is gemaakt en dat komt hij dus helemaal juist in beeld.
Nu zoek ik dus een slideshow maker die kan sorteren op exifdate (datum wanneer de foto genomen is). Het enige wat ik tot nu toe kon vinden is iets wat op de gewone datum kan sorteren (ProshowGold) en Nero kijkt weer alleen naar de naam.
Heeft iemand een idee wat voor een programma ik zou kunnen gebruiken ??

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-07 10:13
Je kan de meuktracker gebruiken om daarop te zoeken

hier http://tweakers.net/meuktracker/15448/XnView-1.91.htmlh

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
XNView leek even intressant, ik kon daar ook de foto's op exif volgorde krijgen, maar helaas gaat het bij de slideshow niet lukken !
Andere optie nog misschien ?

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Webbased kan Pixelpost dit als het goed is.. :)

[ Voor 29% gewijzigd door endless op 11-06-2007 22:01 ]

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Het is niet echt webbased, ik wil er een dvd van maken, dus...
Maar ik ben nu iets aan het proberen met wederom Exifer... Ik hernoem de bestanden met de optie sorteren op exifdate...theoretisch moet dit gaan lukken, ik laat het nog weten...

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 07:21
zet alle files in één mapje, sorteer op exif-datum (bij kolommen kan je dat toevoegen als dat er niet staan), duw ctrl+a, duw F2, geef een naam op en alle bestanden zullen van naam veranderen op deze manier: bestandsnaam (02), dan kan je in eender welk programma dat kan sorteren op naam die gewoon invoegen

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Mayco schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:20:
zet alle files in één mapje, sorteer op exif-datum (bij kolommen kan je dat toevoegen als dat er niet staan), duw ctrl+a, duw F2, geef een naam op en alle bestanden zullen van naam veranderen op deze manier: bestandsnaam (02), dan kan je in eender welk programma dat kan sorteren op naam die gewoon invoegen
Ok, met exifer is het wederom niet gelukt :'(
Jouw idee klinkt theoretisch oom goed, ik probeer het direct !

*edit*

Ok dan, dit werkt !
BEDANKT !

[ Voor 4% gewijzigd door Dwid op 11-06-2007 22:43 ]

Pagina: 1