Transparante PNG na verloop verkeerd weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
Ik ben bezig om een website te maken en ik gebruik daarvoor transparante png's. Het werkt allemaal goed in FF en IE, het resultaat moet zijn (plaatjes zeggen meer dan woorden):
Afbeeldingslocatie: http://www.flexisdesign.nl/goed.jpg

Maar na verloop komt het er zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.flexisdesign.nl/goedfout.jpg
Dit "effect" heb ik tot nu toe alleen maar in FF, maar ik heb geen idee hoe het komt want het komt random voor. Het lijkt wel als opeens er een rare waas over me png heenzit. :? Ik merk het op als ik switch van tabblad als ik gewoon zit te internetten, maar zoals ik al zei het komt random voor, vaak word hij gewoon goed weergegeven. CTRL + F5 en het probleem is opgelost.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
html > body #top {
  background: url(../images/top.png) left top repeat-y;
  height: 48px;
  width: 100%;
}
* html #top {
  filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='../images/top.png');
  height: 48px;
  width: 100%;
}

filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='../images/top.png'); gebruik ik voor transparant weergave voor IE 6.0

Weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan oplossen?

@ Cavorka: Je was iets sneller als mij, ik voegde daarna nog toe wanneer ik het had. Ik heb wel even een voorbeeld pagina online gezet die hier te vinden is.

[ Voor 16% gewijzigd door Rommel op 11-06-2007 21:47 . Reden: Reactie op Cavorka ]

Everything that has a beginning has a end

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Definieer 'na verloop'?

Verloop van wat precies?

Voorbeeldpagina?

[ Voor 16% gewijzigd door Cavorka op 11-06-2007 21:39 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Rommel
Ik bedenk me nu dat het natuurlijk ook gewoon een bug kan wezen in FF... Want de pagina word niet herladen of iets dergelijks.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

okee, welke versie van FF is dat. Gebeurt dit ook in FF2? Op Windows, of heb je toevallig ook een Linux of Mac testomgeving? Heb je een ActiveX plugin voor FF die ervoor zorgt dat de IE transparantie roet in het eten kan gooien (weet niet precies hoe die ActiveX plugin voor FF werkt)

[ Voor 41% gewijzigd door RSpliet op 11-06-2007 23:23 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Rommel
Ik heb versie 2.0.0.4, heb linux niet tot mijn beschikking.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

Jammer, ik heb die pagina op de achtergrond al n kleine 10 minuten open staan, en ik heb geen last van dit probleem. Draai zelf wel Linux, dus ik vermoed dat dit een fout is in de Windows "port" van FF, of (waarschijnlijker) de PNG-module van FF voor Windows.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 18:59
Hier op OS X krijg ik het ook niet te zien... En vooralsnog onder Windows (via Parallels) nog niets vreemds gezien!

[ Voor 43% gewijzigd door Savantas op 11-06-2007 23:49 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Rommel
Ik ben de hele ochtend bezig geweest op me laptop maar het probleem komt daar ook niet voor... :? Dus ik denk dat ik de conclusie kan trekken dat er niks mis is met me code maar dat het probleem te maken heeft met mijn desktop.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

erwinrom schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:36:
filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='../images/top.png');
gebruik ik voor transparant weergave voor IE 6.0
Smerige dingen zijn het, die filters van Microsoft.

Probeer eens of een PNG fix javascriptje de uitkomst bied ;)

Zie deze pagina:
http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pnghowto.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Zerora op 12-06-2007 12:37 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Ik zal er sowieso een fix overheen gooien voor IE6, die ondersteunt geen transparante PNG's.

Via die bestandje kun je het simpel met CSS oplossen:
http://www.twinhelix.com/css/iepngfix/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even een andere vraag: waarom gebruik je uberhaupt een transparante PNG? Waarom zou je dit niet zonder transparantie kunnen oplossen?
Laat maar :P Heb m'n dag niet vandaag...

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 12-06-2007 13:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Rommel
Ik heb de methode die Ruudchen zegt gisteravond al toegepast, lijkt erop dat ik het probleem niet meer heb terwijl ik bij de voorbeeld site het probleem weer tegenkom. Maar het rare is dat ik dit alleen op me desktop heb. Ik heb de rest van de dag op me laptop gewerkt met de voorbeeld site in een tabblad maar daar kwam het ook niet voor... maar goed het probleem is "opgelost" ik weet dat ikzelf het probleem ben >:)

Pagina: 1