Toon posts:

Lcd scherm licht en onscherp?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje over het lcd scherm. Ik heb mijn Fuji Finepix S5600 in december gekocht en toen was mijn lcd scherm nog heel duidelijk en helder van kleur. Van de een op andere dag is het onscherp en een soort witte waas over het beeld. Wat is dat, en is het te verhelpen of moet ik terug met de camera?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-01 13:30
lijkt erop dat je scherm op een grote kijkhoek of iets dergelijks staat,
op mijn camera zit een functie dat je de camera boven je hoofd kan houden en zo toch nog het scherm kan zien. maar als je hem als normaal gebruikt met die functie aan, zit er een witte waas over en is hij niet zo scherp.. kijk eens in je handleiding misschien kan je daarin wat lezen erover :)

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb die camera ook gehad, misschien staat BRICHT EVF/LCD ofzo aan, een knop die je scherm doet oplichten.

Op het knopje staat een Afbeeldingslocatie: http://www.gardeningstore.co.uk/images/icon-sun.gif, maar dan zwart-wit.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 16:49
Je hebt toch niet je scherm met één of ander agressief goedje schoongemaakt? Daar wil de plastic beschermlaag ook nog wel eens van uitbuiten. Wasbenzine is i.i.g. niet zo'n goede manier :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de bright evf/lcd, daarmee veranderd het in ieder geval niet.

Ik heb het ook niet schoongemaakt met een of ander goedje. Alleen af en toe eens met mijn shirt als het vette vegen op zitten. Nog niets gebruikt voor het schoonmaken verder.

Verwijderd

Topicstarter
Tales schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:11:
lijkt erop dat je scherm op een grote kijkhoek of iets dergelijks staat,
op mijn camera zit een functie dat je de camera boven je hoofd kan houden en zo toch nog het scherm kan zien. maar als je hem als normaal gebruikt met die functie aan, zit er een witte waas over en is hij niet zo scherp.. kijk eens in je handleiding misschien kan je daarin wat lezen erover :)
Ik kan er niets over vinden in de handleiding. Of ik moet er overheen lezen??
Maar het kan ook zijn dat ik er overheen lees, omdat ik er nog niet zo heel veel verstand van heb hoor.... :?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik door de zoeker kijk zie ik hetzelfde. Een soort van witte waas van pixels. Er staat niets over in de handleiding.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-01 22:01
Hoe zijn de foto's?
Zijn die wel goed dan? Of zien die er ook zo uit?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Verwijderd

Is defect
Garantie claimen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Waar baseer je dat op? met 4 woorden kun je hem toch niet overtuigen?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Ach, als je hem toch direct kan ruilen, waarom niet?

Heb je gelijk weer een kras- gebruiksvrij model.

Pentaxiaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:54:
Het is niet de bright evf/lcd, daarmee veranderd het in ieder geval niet.
Als ik door de zoeker kijk zie ik hetzelfde. Een soort van witte waas van pixels. Er staat niets over in de handleiding.
Zou ook kunnen betekenen dat het dat juist wel is, maar dat de camera daar op vast zit? Nachtje batterij eruit, dan op knopjes drukken (zonder batterij, om goed te ontladen), en batterij erin. Probleem nog niet over, dan retour?

Verwijderd

Gaat het om het 'oculair' (bij gebrek aan betere term)?

Heb daarbij vroeger bij de coolpix van werk de coating vern+_kt door met mijn vinger het natgeworden oculair af te deppen. was vettig geworden en heb ik niet meer kunnen verhelpen en inderdaad was het daardoor onscherp en contrastloos (en alle kleuren mengden dus tot overwegend wit/fel). misschien kun je het laten schoonmaken. In ieder geval niet zelf mee klooien!

succes
Pagina: 1