Vraag over voeding ivm upgrade.

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
]Hallo,

Aangezien ik van plan ben begin augustus ( na de prijsverlagingen van Intel ) een nieuwe PC samen te stellen, wil ik graag enkele componenten, waaronder de voeding, houden.

Het betreft de Tagan TG480-U22.

Dit is een quote uit een van de reviews met de specificaties van m`n voeding ;
Specifications and Features

• New 12V rail Split (ATX 2.x) and Combined (ATX 1.3) Technology can easily be switched manually

• Two independent EMI shielded PCI-Express VGA connectors

• Four integrated Serial ATA power connectors for SATA hard disks

• Universal connectors 20 or 24 and 4 or 8pin for all kind of motherboards

• Extra quiet-cooling design (22dB-27dB) with an additional metal-net on top, reduces temperature inside by 10C-15C

• Active PFC for more perfomance and less degrading radiation

• Gold plated contacts long life and less transition resistance

• Twisted cables for better EMI and easier handling

• Additional ground connector for better safety and trouble-free audio transmission

• OVP, OCP, SCP and OT (over-load/-voltage/-temperature and shortcut-protection) to protect your power supply and components

• True 480w (580w peak for 60 seconds)
Ik heb hem destijds gekocht om voorbereid te zijn op upgrades, maar omdat de videokaarten etc. opeens zoveel stroom vereisen, ben ik er niet zeker van of hij wel sterk genoeg is. De prijs ( dus ook kwaliteit neem ik aan ) is nog steeds aan de hoge kant, namelijk zo`n 82 euro

Wat ik ongeveer van plan ben te gaan draaien/kopen is ;

Geluidsskaart : Creative X-Fi XtremeMusic

Videokaart : 8800 GTX of HD2900XT ( laten we maar van de HD2900XT uitgaan ivm m`n budget..)

Processor : E6600 oid, met OC tot ongeveer 3.6 ghz

Moederbord : Een of ander goed OC`baar P35 moederbord

Koeler : Scythe Infinity SCINF-1000

Geheugen : Een of ander 2GB PC6400 geheugen

Kast : Waarschijnlijk een Nine Hundred.

Drives : 2 DVD drives

Hardeschijven : 2 T7k250 hardeschijven in Raid 0

En enkele extra case fans

M`n vraag is dus of ik m`n huidige voeding kan houden of per se een nieuwe moet kopen.
Dit moet ik weten omdat ik binnen enkele dagen/weken m`n huidige componenten wil verkopen, dus eventueel ook de Tagan 480 u-22 voeding

Verwijderd

Deze vraag stel je best hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1211100
Daar zijn er mensen die daar verstand over hebben ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem om te beginnen eens een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Hoewel ik niet meteen zal roepen dat je je vraag in dit (Welke voeding heb ik nodig? Deel 17) topic moet zetten.. zou ik hem wel eens doorlezen. Genoeg mensen die met een ongeveer gelijke configuratie ook opzoek zijn naar een voeding.

Als ik moet gokken zou ik zeggen dat die tagan genoeg vermogen heeft om je pc te voeden, maar lees toch bovenstaand topic even door :).

• SpX
Ik ben dus inderdaad niet opzoek naar het nieuwe, want het liefst hou ik deze zelf.

Maar aangezien bijvoorbeeld de HD2900XT + een OC`ed E6600 op 3.6 ghz al veel stroom vreet, ben ik er niet bepaald zeker van of m`n huidige alles gaat trekken.

[ Voor 6% gewijzigd door SpX op 11-06-2007 20:10 ]

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
Deze tagan zal daar geen probleem mee hebben. Ze heeft een redelijk sterkte 12v lijn en die is vrij belangrijk voor de huidige vga kaarten en zolang je geen sli van 8800 gtx met 6 hd's ofzo neemt zal het wel werken.

Verwijderd

Het zal idd makkelijk gaan werken.

• SpX
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:12:
Het zal idd makkelijk gaan werken.
Dus ook met een HD2900XT ? :o

Als dat zo is dan kan dit topic op slot :*)
Pagina: 1