Asus EAX1600pro

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo,

Ik heb afgelopen weekend een tweedehandse video kaart gekocht. Een aex1600pro met 512 MB. Ik heb helemaal niet gevraagt wat die vorige eigenaarmee gedaan heeft, alleen datdie 3 weken oud is.

De videokaart werkt perfect in windows. Maar zodra ik een spel ga spelen krijg ik allerlei artefacts. Met counter strike source gaat het beeld nog vager doen. Gaat allemaal naar de midden te vaag om uit te leggen.

HDTV gaat ook prefect.

zal dit kunnen betekenen dat de kaart is overgeclockt door de vorige eigenaar en nu stuk is?

Moederbord: Asus m2n-e
proccesor:amd 4600+ 2x512casch
geheugn:2x 512mb pc6800

bcd

Verwijderd

nee kan beteken dat je geheugen te warm word van die kaart
Wat ook best een bekent probleem is
Oplossing even terug klokken (kan je ook gelijk de waardes tjekken)
En je kan ook losse zalman koelblokje halen als je er ruimte voor heb? voor de geheugen.
Het kan ook een driver probleem zijn als je van nvidia naar ati toe stapt.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik heb identiek dezelfde videokaart en nagenoeg hetzelfde systeem en ik kan je zeggen dat het geheugen van die kaart rap warm wordt en daar ook heel gevoelig voor is. Geheugen overklokken gaat hier dus ook totaal niet, zelfs met zalman heatsinks (50 MHz is al veel).

Mijn gok is dat de verkoper het net iets te hard heeft gepusht, 60 MHz ofzo, waardoor het geheugen het heeft laten afweten en jij in 't zak gezet bent.

Boos wezen en je geld terug eisen!

Yes, but no.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik mis nogal wat je zelf al geprobeerd hebt. Artifacts kunnen allerlei oorzaken hebben en jij bent de persoon om te kijken of het door iets van buiten komt of dat de chip defect is. Het kan zijn dat de boel te warm wordt of idd defect is geraakt door een overclockpoging. Maar het hoeft niet de schuld van de verkoper te zijn, het kan ook gebeurt zijn toen je de kaart hebt ingebouwd terwijl je een kleine lading statische elektriciteit bij je droeg. Als dat door een CMOS chip jast dan bestaat de kans dat ze dat niet leuk vinden en er dingen stuk gaan.
Omdat jij de kaart niet werkend in 3D modus hebt gezien bij de verkoper heb je naar mijn mening dus geen poot om op te staan. Wel kun je hem natuurlijk bellen en vertellen wat de kaart voor gedrag vertoont, misschien is de verkoper wel bereid de aankoop terug te draaien, niet geschoten altijd mis.

Op deze manier is echter het nut van het topic: "wat kan ik allemaal doen", alleeb is dat niet wat wij hier op GoT van topicstarts verwachten. Met eigen inzet kun jij prima vinden wat de oorzaken van artifacts zoal kunnen zijn. Ga maar eens op zoek naar andere topics waar artifact problemen in genoemd worden met de Search.

Voor verder informatie over het starten van topics kun je het best beginnen met Het algemeen beleid door te lezen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 11-06-2007 21:51 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.