Toon posts:

[PHP/GD] Dynamische Header

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Aangezien ik totaal (nog) geen verstand heb van de GD2 engine, en ik bezig ben met het design van een nieuwe website, zou ik graag willen weten of onderstaand voorbeeld überhaupt mogelijk is om te maken.

De bedoeling is dat als ik een nieuwe collectie foto's upload, ik 4 foto's aan kan vinken, waarna GD de header voor mij genereerd. Dit is dus de bedoeling....

Afbeeldingslocatie: http://www.partyn.nl/des.jpg

Ik ben bang dat het niet echt gaat werken omdat de foto frames elkaar overlappen, toch wil ik dit wel graag....

Alvast bedankt

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 13:11
En welk deel van je vraag kon je niet terug vinden op http://www.php.net/gd ?
Het roteren, het samenvoegen van de afbeeldingen, of het plaatsen op een bestaand achtergrondje?
Vergeet alleen alpha-blending niet, en werk met 24-bits PNGtjes voor de verlappende delen.

[ Voor 83% gewijzigd door frickY op 11-06-2007 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het overlappende gedeelte, ik zou niet weten hoe ik dit aan moet pakken, laat staan of het überhaupt mogelijk is...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Even 1 tip alvast, zorg dat je de resulterende header cached, en alleen een nieuwe aanmaakt als diezelfde header nog niet gecached aanwezig is. Anders krijg je een veel te zware serverload. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:55:
Even 1 tip alvast, zorg dat je de resulterende header cached, en alleen een nieuwe aanmaakt als diezelfde header nog niet gecached aanwezig is. Anders krijg je een veel te zware serverload. ;)
Dankje...vandaar ook mijn idee om dit alleen te doen als er nieuwe foto's worden toegevoegd, en niet bij elk bezoek =]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 13:11
Je creert een 24-bits PNG van de foto die je wilt.
Je creert een 24-bits PNG van het polaroid frame.
Je zet zwart als transparant, en plakt het frame over je foto.
Je genereert een 24bits PNG van je bruinige achtergrond
Je roteert je foto naar wens, en plakt hem in je achtergrond.

Zou je binnen een minuut of 10 in elkaar moeten kunnen hebben om te zien of het werkt.
Waarschijnlijk dat je wat moet stoeien met de transparante kleur en alpha blending om alles mooi geanti-aliassed te krijgen. Maar het is zeer zeker mogelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door frickY op 11-06-2007 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Prima...dankjewel frickY...ik ga ermee aan de slag...maar eerst het design verder af ;)
Pagina: 1