[Showcase]Uitstapje naar Ieper (be)

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:32

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Ieper heeft samen met o.a. Verdun, Marne, Somme de twijfelachtige eer te behoren bij de grote slagvelden van de Eerste Wereldoorlog. Rijdend door het gebied kom je talloze monumenten en begraafplaatsen tegen waar soldaten uit deze oorlog hun laatste rustplaats hebben.
Bij deze een kleine greep uit wat er zoal te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cc9a5ad0cfa286aeb0cd5100e7440180/full.jpg
Silhouet van een standbeeld op het Deutscher Soldatenfriedhof (ook de Duitse soldaten hebben hun eigen plek). In totaal liggen hier bijna 25.000 Duitsers begraven, waarvan zo'n 8000 onbekend.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c1aa865ae98fcf8cca74da9351d4a2c9/full.jpg
Deel van een kamer op het kerkhof met in de muren de namen van de gevallenen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ac6535ee51abdb8631a907484c1a0aa0/full.jpg
nog meer namen op de metalen platen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0c392fa3ce39c588c58fb9cfeff41758/full.jpg
Graf van een onbekende soldaat op de Britse begraafplaats Tyne Cot. Bijna 12.000 soldaten uit het Gemenebest liggen hier begraven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6fa1d361329823dfe3100c142469cf2b/full.jpg
nog meer onbekenden op Tyne Cot.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/00608a7ac92407a82a209357ee41652c/full.jpg
San Charles de Portyze. 4000 Franse soldaten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0b73bff626551a50ec50d73c31c65763/full.jpg
ongeveer 241.000 Canadezen zijn er omgekomen in WO 1.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a2d696d5a18ab38e873bd7745afb7217/full.jpg
weerspiegeling in een modderpoel nabij een loopgraaf.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1d0f2b18ceaf739ae4ed46a3e2812cdd/full.jpg
deze kleine houten kruisjes zie je overal, zo ook op deze stapel mortierhulzen.
Op het kruis staat "Remembrance" en op het kruis zit een klaproos. Deze klaproos is afkomstig uit het gedicht 'In Flanders Fields (where the poppies blow)' geschreven in 1915 door luitenant kolonel John McCrae.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/52b1ee4919430a5b0d06fe2c470fcc39/full.jpg
de 'poppies' in het Vlaamse veld.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0e5a2b7cd3fdc6cedcd5bf3723990900/full.jpg
waar het nu rustig is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:16
5 en 11 _o_

Alleen jammer bij 11 dat de mist net ietsje te dicht is, maarja, daar kan je natuurlijk niet aan doen. Anders had dat silhouet van die kerktoren nog iets duidelijker geweest

Ieper, tja, da's in Belgie verplichte kost als schoolreis in de lagere school. En terecht. Ik denk dat ik er binnenkort ook nog maar eens naartoe trek.

[ Voor 35% gewijzigd door whoami op 11-06-2007 19:40 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:22

rapture

Zelfs daar netwerken?

Onbekenden komt door de overmaatse artilleriegranaten van die tijd, daarmee blaas je troepen zodanig op, dat er enkel laarsen overbleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 17:17

RBH

Ik ga in de tweede week van mijn volgend schooljaar (5Havo dan dus) naar Verdun, ik zit nog te twijfelen om mijn dSLR mee tenemen, ik denk dat ik een nette compact meeneem.

Erg mooie foto's! Soms heb ik wel het gevoel dat er wat in scherpte onbreekt, maarre; nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De sfeer die bij dit onderwerp hoort, heb je op een goede wijze weergegeven. Prima foto's!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, goede foto's ik vind 7 toch wel het mooist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieper opzich is een mooie stad, ben er een jaar geleden ong. geweest.

Ik vind 5 de beste uit de serie.

Is Tyne cot die hele grote begraafplaats met zo'n standbeeld/monument in het midden of is dat weer een andere. (volgens mij andere)

Wat ik wel mis: de lakenhalle (heeft natuurlijk niet veel te maken met WO1) en wel belangrijk, de menepoort ofzo, die poort waar the last post herdenking wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:29

Leedbek

Luuk Luchtloper

Mooi dat bij #3 het woord "Soldat" precies in het midden van je plaat staat. Bewust of toeval? :) Mooie serie, alleen krijg ik bij #1 zere ogen vanwege de onscherpte, in mijn ogen een tikkeltje té onscherp.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
#5 en #6 erg mooi! #11: top!
Hou ik wel van, dat mooie lijnenspel. Hoeft niet strak te zijn, zo zie je maar weer.

#1 Netjes, niets op aan te merken.
#2 Netjes, niets op aan te merken. Mooie kleuren.
#3 Netjes, niets op aan te merken.
#4 Be bloem clipt rood, jammer
#5, Prachtig, alles is in orde. Lijnenspel en kleur.
#6, Mooi, leuk. Niets op aan te merken.
#7 Vind ik niet echt ´Ieper´. Je kunt deze foto overal maken (ja, ik zie wel de link met Ieper ;))
#8 Erg mooi, maar hetzelfde verhaal als hierboven.
#9 Spreekt me niet zo aan, weet niet waar het aan licht (compo en kleur denk ik zo)
#10 Mooi, jammer dat er 2 witte madeliefjes voor die linker rode bloem zitten (papaver?) Verder oke. PS blur neem ik aan?
#11 Erg goed. De beste van deze 11, hoe de gebogen lijnen weglopen in de mistige bomen, top!

Ik ben er zelf ook geweest vorig jaar, maar kwam niet met zo veel mooie foto's terug als ik hier zie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Siparti op 11-06-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

De laatste 6 zijn te wazig naar mijn idee..

[ Voor 5% gewijzigd door ElmarNieser op 18-06-2007 16:15 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bedoel je niet het graf van 'DE' onbekende soldaat?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Foto 1 is een beetje out of focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
dank voor de commentaren.

@Luuk: dat "soldat" was bewust. Het is wel aardig om op die platen te zoeken naar bepaalde dingen. Het woord soldat zoeken is op zich niet zo moeilijk, maar soms kom je een achternaam als "Love" of "Peace" tegen. Doet het wel aardig op een foto.

@Siparti: de rode bloem is een klaproos (poppie in 't Engels). De blur is geen PS werk, maar gewoon scherptediepte.

@Elmar Nieser: dat wazige is een PS effect. Vind ik af en toe wel toepasselijk, maar komt bij verkleiningen van foto's wat minder goed uit.

@Tom: dat had ik zelf ook door ja ;) Is zelfs bewust gedaan. Het standbeeld is van zichzelf al erg mooi om te zien, maar (en die visie is mij een jaar of 2 terug op subtiele wijze bijgebracht door iemand die hier ook rondhangt...waarvoor nog steeds dank), een foto van een standbeeld is...wel, een foto van een standbeeld. Uiteindelijk moet je daar alleen een foto van maken puur als herinnering voor jezelf (dus zoals het beeld is), als het beeld op de één of andere manier heel speciaal naar voren komt (lichtval, situatie) of als je een manier vind die het beeld net iets heel anders geeft...Dat laatste vond ik met dit effect wel op gaan.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Je hebt mijn streek prachtig in beeld gebracht :)
Als bewoner zie je niet altijd de pracht van je eigen streek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:59

momania

iPhone 30! Bam!

Mooie foto's :)

Enige dat ik jammer vind is de verschillende stijlen per foto. Dat maakt de serie imo niet echt 1 geheel. Maar per stuk zijn het allemaal prima platen d:)b

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Toppertje YC. Zitten naar mijn idee zelfs platen tussen die niet in de hotshots zouden misstaan. Van mij mag je jezelf ertussen zetten hoor ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Foto's 1 en 11!

Hotshots wat mij betreft inderdaad :).

Daartussen zit een serie van erg wisselende kwaliteit en verschillende stijlen door elkaar, zoals momania al aangeeft. Over het algemeen zijn ze vrij donker en naar mijn mening wat teveel opgepoetst qua contrast, wat zonde is. Een stabielere serie in de stijl van 1 en/of 11 zou mij absoluut bekoren.

Verder laat je erg veel details zien, maar mist het overzicht een beetje. Foto's 5, 6, en 9 bijvoorbeeld missen absoluut een horizon, waardoor je een heel erg benauwd effect krijgt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je dat effect krijgt zoals op foto 4? Hoe kan je (in photoshop of andere programma) alles zwart-wit maken behalve een selectie. Of is dit met layers gemaakt?

hoop dat iemand mij kan helpen.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
er is niets aan gephotoshopped m.u.v. wat levels en curves.
De rest van het effect is gedaan door creatief te zijn met een draadloze flitser en diafragma en sluitertijd (net als #3).
Zou je dit echter in PS willen doen, dan kun je het beste werken met een "Mask".
Die stelt je in staat een selectie te maken met bijv. een brush. Op die selectie kun je dan weer een hoop effecten toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
Prachtige foto's ^O^.
Ben afgelopen najaar ook in Ieper en omgeving geweest. Komt me allemaal bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:15

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Mooie fotos vooral 5 vind ik een mooie foto.