Toon posts:

Opel Vectra radio

Pagina: 1
Acties:
  • 4.268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de radio uit een opel vectra B te verwisselen met een andere cd/mp3/radio. Op een dusdanige manier dat ik de radio toch nog via het stuur kan blijven bedienen.

Ben ik dan gebonden aan een opel goedgekeurde radio of is een ieder andere radio ook plaatsbaar??

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:35
Je kan elke radio gebruiken.
Om stuurwielbediening en display te behouden heb je een aparte kabel nodig om dit aan te sturen...ik betaalde voor deze kabel voor een Kenwood vorig jaar ongeveer 80 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Flex op 11-06-2007 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan een Radio met Bluetooth. Is wel handig omdat ik dan geen apparte houder nodig heb. Weet iemand er een kabel te vinden is voor de Sony BT MEX 2500 en zo waar ik dan deze mogelijk zou kunnen krijgen??

Er zit nu een radio in die ik kan besturen via het stuurwiel en ook het display laat de zender zien die opstaat. Is zon kabel universeel of radiomodel specifiek?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 20:44 ]

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:40
effe lekker spammen: www.connects2.com Zie stalk and display adapters, allen te gebruiken in combinatie met Sony toestellen overigens...

...

Verwijderd

merk van opel is blaupunkt
Dus als het goed is kan je deze zo aansluiten op de opel

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgens eens kijken wat voor plug ik heb. Denk ik makkelijk om de radio op de plug aan te passen dan dat ik hyet hele dashbord/stuur uitelkaar moet gaan halen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sony heeft ook die interfaces...
Maar ik geloof niet dat de 2500 ondersteuning biedt aan die interfaces...
Zul je de 5000 voor moeten hebben...
Of anders de Pioneer DEH-65BT

Kick naar VV is misschien wel een idee...?

[ Voor 48% gewijzigd door MikeyMan op 12-06-2007 19:54 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25

Smarron

The bend

Even een kick. Ik ben benieuwd of de TS-er al een BT-radio heeft waar de stuurbediening en display gehandhaafd blijven.

Ik rij een Opel Vectra B2 uit 2001 en mijn originele radio is aan vervanging toe. Ik wil dus ook een BT-radio, maar het moet er 1 zijn met behoud van stuurbediening en display. Ik hecht geen waarde aan muziekkwaliteit. Elke radio zal beter klinken dan wat ik nu heb en ik luister voornamelijk radio. De BT-functie is veel belangrijker. Uiteraard zelf onderzoek gedaan en 1 van de goedkoopste BT-radio's is inderdaad de Sony BT MEX 2500. Deze past qua design redelijk goed in de auto. Het matte zwart heb ik nu ook. De kleur van het display dan weer niet.

Ik heb een aantal merken bekeken en van deze weet ik in ieder geval dat ze connectoren hebben welke de stuurbediening en displayinfo behouden. Prijzen zijn van een willekeurige webshop die alles in het assortiment heeft. Met een beetje zoeken zijn ze vast wel goedkoper te krijgen. De adapters zijn gebaseerd op de Opel Vectra B vanaf 1996 tot 2002.

Pioneer DEH P65BT en kost € 269,-
Stuurbedieningsadapter: CA-R-PI.151 en kost € 69,-
Totaalprijs: € 338,-

JVC KD-BT1 en kost € 288,-
Stuurbedieningsadapter: KS-RC102 en kost € 67,50
Totaalprijs: € 355,50

Kenwood KDC-W3537ABT en kost € 222,-
Stuurbedieningsadapter: CAW-OP7060 en kost € 59,-
Totaalprijs: € 281,-

De Pioneer is voor mij interessant vanwege de oranje displayverlichting wat in de rest van mijn auto ook zit. Als de Sony BT MEX 2500 echter ook bekabeling heeft, zou ik voor ongeveer € 200,- klaar zijn wat wel een behoorlijk prijsverschil is met bovenstaande modellen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vergeet daarbij niet een faceplate adapter... Neem aan dat je geen din meer hebt in die vectra?

Voor zover ik weet heeft die sony iig geen uitgang voor dat soort dingen...
Das echt een basismodel waar bluetooth ingepropt is, terwijl de rest topmodellen zijn met alles erop en eraan...

Mijn keuze zou ook de pioneer zijn...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25

Smarron

The bend

Omvat die adapter van Pioneer niet de stuurbediening en display of wat bedoel je met faceplate ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zal stuurbediening en display zijn...

Maar de opening in het dashboard zal ook wel anders zijn... Dus daar heb je waarschijnlijk ook een verloopplaat voor nodig...
Pagina: 1